beantwoord

KLapperende verbinding en drastische verlaging snelheid

  • 14 oktober 2012
  • 7 reacties
  • 2865 keer bekeken

Badge
Geachte dames en heren van Telfort en het forum,


Ik heb sinds mijn wijziging van mijn internet abonnement op 29-09-2012 van Internet Plus naar Internet Standaard last van een klapperende internet verbinding en een drastische verlaging van mijn internet snelheid; van 10 mb gemiddeld naar 3 mb.
Dit heb al een week nu sinds de oplevering op 5 oktober 2012.

Wat heb ik gedaan:

* Ik heb eerst de situatie afgewacht, maar dat bleek geen oplossing. Mijn snelheid was na de oplevering gemiddeld 10 mb. Ik heb bij de eerste constatering van de klapperende verbinding de modem opnieuw opgestart, dit heb ik in feite iedere dag herhaald, in de hoop een stabiele, constante verbinding te verkrijgen.
Dit bleek geen oplossing. Modem gekoppeld aan het ISRA punt, zelfde probleem. Toen ben ik de router gaan kijken voor de logs en ik zag tot mijn verbijstering hoe vaak de verbinding eruit ligt.

Bij het wegvallen van de verbinding tijdens het internetten verschijnt het volgende bericht(en): DSL verbinding ligt eruit en IP could not reached.

Dit bericht verschijnt erg vaak.


Kan dit opgelost worden en is het mogelijk om zowel de snelheid als de lijn stabiel te krijgen. Ter herinnering: De klapperende verbinding en daling van snelheid is na de oplevering voorgekomen en is nu nog steeds een realiteit.

Ik heb voor het overzicht een log geplaatst van mijn router en de verbinding.

Kan iemand mij helpen?


Met vriendelijke groet,

Yassir

Mijn huidige firmware: Current Firmware Version : V3.10(TUE.4)-20120702

# Time Level Message
1 2012-10-14 15:41:53 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1520 kbps Downstream 10024 kbps, DSL Type is VDSL2 .
2 2012-10-14 15:41:13 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
3 2012-10-14 10:16:35 alert SYN,FIN ATTACK:SRC=205.151.66.137 DST=195.241.120.211
4 2012-10-14 10:16:03 alert SYN,FIN ATTACK:SRC=205.151.66.137 DST=195.241.120.211
5 2012-10-14 10:15:38 alert SYN,FIN ATTACK:SRC=205.151.66.137 DST=195.241.120.211 [last message repeated 1 times in 8 seconds]
6 2012-10-14 10:15:27 alert SYN,FIN ATTACK:SRC=205.151.66.137 DST=195.241.120.211 [last message repeated 5 times in 6 seconds]
7 2012-10-14 00:55:09 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1520 kbps Downstream 10024 kbps, DSL Type is VDSL2 .
8 2012-10-14 00:54:30 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
9 2012-10-14 00:52:23 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1520 kbps Downstream 10024 kbps, DSL Type is VDSL2 .
10 2012-10-14 00:51:49 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
11 2012-10-14 00:51:18 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1520 kbps Downstream 10024 kbps, DSL Type is VDSL2 .
12 2012-10-14 00:50:41 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
13 2012-10-14 00:45:47 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1520 kbps Downstream 10024 kbps, DSL Type is VDSL2 .
14 2012-10-14 00:45:09 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
15 2012-10-14 00:43:33 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1520 kbps Downstream 10024 kbps, DSL Type is VDSL2 .
16 2012-10-14 00:43:13 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
17 2012-10-14 00:42:49 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1520 kbps Downstream 10024 kbps, DSL Type is VDSL2 .
18 2012-10-14 00:42:11 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
19 2012-10-14 00:41:13 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1520 kbps Downstream 10024 kbps, DSL Type is VDSL2 .
20 2012-10-14 00:40:38 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
21 2012-10-13 23:59:09 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1520 kbps Downstream 10024 kbps, DSL Type is VDSL2 .
22 2012-10-13 23:58:33 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
23 2012-10-13 23:58:11 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1520 kbps Downstream 10024 kbps, DSL Type is VDSL2 .
24 2012-10-13 23:57:33 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
25 2012-10-13 20:09:57 info Time initialized by NTP server
26 2012-01-01 01:01:44 info NTP new time: October 13 20:09:57
27 2000-01-01 01:01:40 info System Bootup Successfully
28 2000-01-01 01:01:26 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1520 kbps Downstream 10008 kbps, DSL Type is VDSL2 .
icon

Beste antwoord door Jeroen 15 oktober 2012, 15:02

@Russiwluv,



Vervelend te lezen dat u problemen ervaart met uw verbinding. Ik heb gezien dat u van een ADSL naar een VDSL verbinding bent gegaan en dat de verbinding afgelopen dagen instabiel is geweest. Nu lijkt de lijn inderdaad weer stabiel. Ik zag echter dat er een onderzoek door KPN loopt in uw wijkcentrale, wellicht dat hier het probleem vandaan kwam. Ik zal afwachten tot het onderzoek van KPN is afgerond, hierna zal ik een DLM reset aanvragen voor uw verbinding. Na deze reset zal uw modem weer in trainen op ongeveer 10Mb down, bij een stabiele verbinding wordt de snelheid binnen 8 dagen bijgeschakeld naar ongeveer 15Mb, dit is snelheid die u op uw adres zou kunnen halen.



Jeroen
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ik heb sinds mijn wijziging van mijn internet abonnement op 29-09-2012 van Internet Plus naar Internet Standaard last van een klapperende internet verbinding en een drastische verlaging van mijn internet snelheid; van 10 mb gemiddeld naar 3 mb.

Ben je overgestapt van een snel VDSL-abonnement naar een langzaam VDSL-abonnement? Lijkt me een administratieve handeling dus raar dat je lijn instabiel wordt.

Hoe is het modem op het isra-punt aangesloten? Zijn er nog aftakkingen of spiltters? En welk type isra-punt heb je?
Badge
Hai Franzki,


Ik heb mijn snelheid verhoogd van 20 mb naar 30 mb. Ik heb daarentegen geen nieuwe modem ontvangen.

Dit is het type ISRA punt wat ik heb:
Type 1A

IS/RA zonder rj11 aansluiting. Dus kabel doorknippen die vanuit IS/RA naar de telefoons gaan en daar de splitter op aansluiten.

Eind Jaren '80 tot '90, meestal bij in de meterkast.

Er zijn geen vertakkingen, kabel komt direct uit de grond. Splitters zijn ook niet aanwezig.


Ik heb de modem aangesloten volgens de telfort instructies.
Reputatie 8
Badge +16
Ik haalde even twee abonnementen door elkaar... Weet je of je wellicht van ADSL naar VDSL bent overgezet? Dat zou wel kunnen verklaren dat je verbinding ineens gevoeliger voor storingen is geworden.

Je modem is met een kort kabeltje aangesloten op het contactdoosje uit het installatiepakket? En het contactdoosje zit op het doorgeknipte kabeltje uit het isra-punt? In dat geval zou je het nog een keer kunnen nalopen... dus of er nergens een slecht contactje zit.

Heb je elektrische apparatuur die zou kunnen storen in de buurt van het modem staan?

Als je al deze zaken hebt nagelopen, zit er niets anders op dan de Telfort helpdesk te bellen. Zij kunnen je verbinding doormeten en eventueel een monteur op pad sturen.

Of misschien dat Telfort Webcare je verder kan helpen... zij zijn maandag weer op het forum aanwezig.
Badge
Ik haalde even twee abonnementen door elkaar... Weet je of je wellicht van ADSL naar VDSL bent overgezet? Dat zou wel kunnen verklaren dat je verbinding ineens gevoeliger voor storingen is geworden.

Je modem is met een kort kabeltje aangesloten op het contactdoosje uit het installatiepakket? En het contactdoosje zit op het doorgeknipte kabeltje uit het isra-punt? In dat geval zou je het nog een keer kunnen nalopen... dus of er nergens een slecht contactje zit.

Heb je elektrische apparatuur die zou kunnen storen in de buurt van het modem staan?

Als je al deze zaken hebt nagelopen, zit er niets anders op dan de Telfort helpdesk te bellen. Zij kunnen je verbinding doormeten en eventueel een monteur op pad sturen.

Of misschien dat Telfort Webcare je verder kan helpen... zij zijn maandag weer op het forum aanwezig.


OP dit moment lijkt zowel de verbinding als de snelheid stabiel, dus ik kijk het aan.

Ik heb alleen de bedrading nagelopen bij het isra punt en de bedrading losgekoppeld en opnieuw bevestigd. Misschien dat het daarin lag?
Badge +1
@Russiwluv,

Vervelend te lezen dat u problemen ervaart met uw verbinding. Ik heb gezien dat u van een ADSL naar een VDSL verbinding bent gegaan en dat de verbinding afgelopen dagen instabiel is geweest. Nu lijkt de lijn inderdaad weer stabiel. Ik zag echter dat er een onderzoek door KPN loopt in uw wijkcentrale, wellicht dat hier het probleem vandaan kwam. Ik zal afwachten tot het onderzoek van KPN is afgerond, hierna zal ik een DLM reset aanvragen voor uw verbinding. Na deze reset zal uw modem weer in trainen op ongeveer 10Mb down, bij een stabiele verbinding wordt de snelheid binnen 8 dagen bijgeschakeld naar ongeveer 15Mb, dit is snelheid die u op uw adres zou kunnen halen.

Jeroen
Badge
@Russiwluv,

Vervelend te lezen dat u problemen ervaart met uw verbinding. Ik heb gezien dat u van een ADSL naar een VDSL verbinding bent gegaan en dat de verbinding afgelopen dagen instabiel is geweest. Nu lijkt de lijn inderdaad weer stabiel. Ik zag echter dat er een onderzoek door KPN loopt in uw wijkcentrale, wellicht dat hier het probleem vandaan kwam. Ik zal afwachten tot het onderzoek van KPN is afgerond, hierna zal ik een DLM reset aanvragen voor uw verbinding. Na deze reset zal uw modem weer in trainen op ongeveer 10Mb down, bij een stabiele verbinding wordt de snelheid binnen 8 dagen bijgeschakeld naar ongeveer 15Mb, dit is snelheid die u op uw adres zou kunnen halen.

Jeroen


Hai Jeroen,


dank je wel voor je reactie. Ik wacht het af en ik hoop op snelle en stabiele verbinding.
Badge
Ik heb nu al een paar dagen last van wegvallende DSL verbinding en internet lampje op rood. Hoort dit bij het KPN wijkonderzoek?

De verbinding zakt s'avonds naar 2 mb??!!

Kan ik een reactie verwachten wanneer je xe DM reset doorzet?

Ik hoop op n snelle reactie

Met vriendelijke groet

Reageer