beantwoord

Klacht over internetverbinding en service

• 12 mei 2017
  • 9 reacties
  • 773 keer bekeken

Beste Lezer,

Ik heb een klacht over mijn telfort adsl internet verbinding, maar ik weet niet waar en hoe ik deze klacht bij jullie kan neerleggen? Daarom doe ik het maar op deze manier.

Tot en met woensdagochtend 3 mei '17 10:00 uur werkte mijn internet voor de afgelopen ruim 10 jaar naar behoren. Maar vanaf dat moment tot en met vandaag vrijdag 12 mei heb ik 9 dagen geen internet van jullie gehad.

3 mei heb ik gebeld naar jullie klantenservice en zij gaven aan dat er geen storing was. na lang wachten bleek er iets niet goed in de wijkcentrale te zijn. Hiervoor is een ticket aangemaakt dat max 5 dagen duurt voordat de Guidion monteur dit oplost. Na contact te hebben gehad met de planning heb ik later op de avond nogmaals gebeld met de telfort klantenservice om aan te geven dat ik nog steeds niet teruggebeld bent door de planning van Guidion.

Ik gaf aan dat internet heel belangrijk voor mij is, omdat wij een webwinkel hebben en omdat ik thuiswerk. En dat ik nu naar een andere provider ga kijken als het pas dinsdag wordt opgelost, omdat wij niet zo lang zonder internet kunnen. Ik kreeg hier meteen het rationele antwoord op: Als u internet aanvraagt bij een ander, dan kunt u hier toch niets mee, omdat de lijn het niet doet en als die het wel zou doen, dan duurt dat zeker langer dan 5 dagen, voordat het aangesloten is. Toen brak mijn klomp.

De planning belde later die avond toch op en gaven aan dat ze vrijdag 5 mei naar de centrale toegaan. en dat het dan opgelost zou worden. De monteur heeft n smsje gestuurd dat hij daar was, maar dat hij de opdracht niet kan uitvoeren. Dinsdag 9 mei is hij opnieuw gaan kijken, maar heeft het nog steeds niet op kunnen lossen en dat hij het terugstuurt naar telfort.
Woensdag 10 mei belde ik weer naar telfort klantenservice en toen ben ik heel erg onbehoorlijk behandeld door een medewerker Theresa. Uit dit gesprek kwam naar voren dat er nog geen nieuw ticket was aangemaakt voor een opdracht naar kpn, dat moest nog gedaan worden. daarnaast maakte het haar helemaal niet uit dat ik zo lang zonder internet zit. Het grootste probleem in dit gesprek was alle aannames die gemaakt werden door haar, waardoor zij verder helemaal niets kan doen. Ze deed geeneens een poging. Dat heb ik ook meerdere malen gevraagd.

Uiteindelijk is deze ochtend de monteur van KPN geweest en is het probleem opgelost, 9 dagen later.

In die 9 dagen heb ik 4 dagen vrij moeten nemen, doordat ik niet kon thuiswerken en geen oppas voor de kinderen had. 1 dag vrij kost mij 185 euro netto per dag, uitgaande van 20 werkbare dagen in de maand.
Daarnaast heeft mijn vrouw klachten kregen van haar klanten, omdat ze niet meer de volgende kon leveren. Dit is niet in geld uit te drukken.

Dit is de korte samenvatting van mijn irritatie van de afgelopen 9 dagen.
Graag verneem ik van Telfort hoe dit opgelost gaat worden, want naar aanleiding van vnl de service sta ik op het punt mijn abonnement op te zeggen.

MvGr
icon

Beste antwoord door Michael 16 mei 2017, 10:22

Hoi Kiereweed, volgens afspraak is er door mijn collega's een vergoeding aangemaakt voor de abonnementskosten in verband met het niet kunnen gebruiken van de diensten. Een correctie zul je vinden op de eerstvolgende factuur.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ooit nagedacht over een zakelijk abonnement bij Telfort of iedere andere provider
Ja..... sinds vorig week
Reputatie 8
Badge +19
Ja..... sinds vorig week
Dat had je wellicht eerder moeten doen... binnen een consumentenabonnement kan je geen zakelijk verlies claimen.
Een storing, hoe vervelend ook, kan altijd voorkomen en de oplossing laat soms langer op zich wachten dan je lief is...
Als ik mijn verhaal even teruglees, dan snap ik de verwarring. Het gaat hier niet om zakelijk verlies. Het gaat hierbij om een webwinkel dat mijn vriendin heeft. En ik werk in loondienst bij mijn werkgever en daar werk ik een aantal dagen voor thuis. Die dagen heb ik nu niet thuis kunnen werken, maar omdat de kinderen dan ook thuis zijn heb ik niet kunnen werken en moest ik vrij nemen.
Reputatie 8
Badge +19
Als je een webwinkel exploiteert dan lijkt een zakelijk abonnement me geen overbodige luxe... ;)
En je werkgever zou je wellicht ook kunnen compenseren voor de meerkosten van een zakelijk abonnement...

Wat ik wil zeggen qua continuïteit van je verbinding... shit happens, en met een consumentenabonnement ben je nou eenmaal afhankelijk van derde partijen.
Reputatie 8
Badge +17
Dat is dan bij deze duidelijk en webcare Telfort leest altijd mee dus even afwachten totdat ze je topic oppakken
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Kiereweed, inderdaad, een zeer onprettige situatie. Ik kan me indenken dat je je ongenoegen wilt uiten. Graag licht ik de kwestie toe: als er zich een storing voordoet (op een particuliere verbinding), dan kan het 3-5 werkdagen duren voordat deze wordt opgepakt. Afhankelijk van de oorzaak van het probleem kan dit zelfs nog wat langer duren. Kennelijk was de oorzaak van het probleem lastig te vinden, gezien het 9 dagen heeft moeten duren. Uiteraard betreuren wij dit ook. Ik wil daarom graag voor je uitzoeken wat wij hierin voor je kunnen betekenen. Hier heb ik je gegevens voor nodig. Wil je daarom je postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer in een privébericht sturen? Ik zorg er dan voor dat het voor je wordt opgepakt. Dank alvast voor je reactie en sorry voor het inmiddels ervaren ongemak.

@jimny, @Enterprise,

Superbe! Dank jullie vriendelijk. 🙂
Prive bericht is verstuurd en ik wacht t af 😞
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Kiereweed, volgens afspraak is er door mijn collega's een vergoeding aangemaakt voor de abonnementskosten in verband met het niet kunnen gebruiken van de diensten. Een correctie zul je vinden op de eerstvolgende factuur.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.

Reageer