beantwoord

Klacht over Guidion?

  • 17 november 2012
  • 20 reacties
  • 9404 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Wat ik wel had gedacht,de monteur komt bij ons interactieve tv aansluiten,en wat blijkt IK ga geen kabels trekken.Terwijl ik 2 weken van te voren guidion gebeld had, en wat blijkt de monteur trekt de kabel door de buis en sluit hem aan op de motorola.De monteur vertelde ik leg de kabel langs de plint.Maar ik had aangegeven we trekken de CAT kabel door de buis waar nu een coax kabel in zit scheelt een hoop werk.Na wat moeilijk doen van de monteur het plan uitgevoerd en dat ging perfect.Ik had zelf al een CAT kabel naar de computerkamer getrokken het stekkertje naar de modem intact gelaten en het uiteinde afgeknipt past niet door de buis vandaar.Bij de vraag kunt u voor de computerkamer even een stekkertje aan de CAT kabel zetten was het antwoord.Ik heb geen tang en geen stekkertje, als je als monteur nou zo op pad moet gaan.Nu kwamen er opeens een hoop smoesjes,ik moet nog naar 2 klanten,ik werk nu al 67 uur wat is dit?Zo kan ik ook 70 euro verdienen.DE monteur was uiteindelijk nog geen uur geweest, er stond volgens hem ca 45 min voor een aansluiting.Het lijkt me beter dat een monteur van guidion eerst komt kijken dat zal een hoop ergernis schelen.Kan hij ook de situatie even bekijken.Het pakket tv werkt prima en internet ook prima bellen gaat nu geregeld worden door telfort,dat is verder prima geregeld.Maar de aansluiting verdiend geen schoonheidsprijs.ps geen uitleg van tv en of de wifi het doet moet ik zelf even naar kijken de monteur had haast naar de volgende klant70 euro.
icon

Beste antwoord door Jelmer - Telfort 19 november 2012, 15:14

@rbuijt

Welkom op het forum! Een installatiemonteur van Guidion installeert met de materialen uit het pakket en kan indien nodig gratis een 20 meter UTP kabel van het ISRA-punt (de hoofdaansluiting) naar het modem leggen. Monteurs zijn echter niet verplicht deze kabel ook weg te werken. Hier is voor gekozen omdat er veel verschillende situaties bestaan waarbij kabels niet of nauwelijks weggewerkt kunnen worden. Het is natuurlijk wel gebruikelijk dat de monteur een klant de nodige uitleg geeft over de werking van Interactieve TV, en 1 computer in stelt voor het gebruik van Wifi. Klachten over installatiemonteurs van Guidion kunnen worden ingediend via deze contact pagina.

Jelmer
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wat een amateurisme... een beetje monteur heeft gewoon een rol kabel, een krimptang en een doos RJ45-stekkertjes in zijn auto liggen.
En helemaal triest als je je realiseert dat je zelf al de kabel hebt getrokken...
Badge +4
Ze zouden die monteurs ook gewoon aansluitklungels moeten noemen ipv monteurs.
Reputatie 8
Badge +16
Volgens mij werkt Guidion met ZZP-ers. Dus dan is het lastig om de kwaliteit te garanderen.
Reputatie 8
Badge +16
Pay monkeys, get monkeys
Reputatie 8
Badge +16
Pay monkeys, get monkeys

Maar door al dat voeren met bananen zijn de klanten ontevreden.

Overigens betaalde ik in de vorige eeuw bij @Home verplicht 300 gulden (!) voor een installatiemonteur. Zonder monteur geen abonnement. Maar die man had wel verstand van zaken en legde zo'n 25 meter UTP tussen het kabelmodem en de computerkamer, inclusief het boren van gaten door verdiepingsvloeren. Hij sloot de HF-splitter en modem aan. En hij installeerde een 3COM netwerkkaart (toen nog een kostbaar ding) in mijn PC.

Natuurlijk wil Telfort als extra service naar de klant een monteur aanbieden om installatieproblemen bij klanten te voorkomen. Maar met "gratis" Guidion-monteurs maak je klanten niet altijd blij.
Badge
Het is : pay peanuts, get monkeys 

Maar wat moet die gast dan in vredesnaam uitleggen aan je wifi en tv kijken ?
Badge
@rbuijt

Welkom op het forum! Een installatiemonteur van Guidion installeert met de materialen uit het pakket en kan indien nodig gratis een 20 meter UTP kabel van het ISRA-punt (de hoofdaansluiting) naar het modem leggen. Monteurs zijn echter niet verplicht deze kabel ook weg te werken. Hier is voor gekozen omdat er veel verschillende situaties bestaan waarbij kabels niet of nauwelijks weggewerkt kunnen worden. Het is natuurlijk wel gebruikelijk dat de monteur een klant de nodige uitleg geeft over de werking van Interactieve TV, en 1 computer in stelt voor het gebruik van Wifi. Klachten over installatiemonteurs van Guidion kunnen worden ingediend via deze contact pagina.

Jelmer
Badge +4
Mijn mening (heb dat ook in een ander thread over Digitenne/KPN geventileerd, ik zal er hierna over ophouden, maar misschien goede food for thought): iemand is klant bij Telfort. Deze klant heeft een klacht over de monteur van Telfort. Dan zou je als Telfort niet tegen de klant moeten zeggen dat hij zijn klacht maar bij een of andere derde partij (Guidion) in moet dienen. Je hoort dat dan zelf op te pakken.
Reputatie 1
Badge
Inmiddels opgelost keurig nette monteur heeft de stekkertjes aan de kabel gezet .Inmiddels veel plezier van pakket
maar wie heeft het nu opgepakt, Telfort of jij?
Reputatie 2
Badge
Was dat ook een monteur van Guidion?
Reputatie 1
Badge
Guidion belde mij n.a.v het forum verhaal ,die stuurde weer een monteur a 70 euro.En met het monteren van 2 stekkertjes was de installatie pas gereed.Ik kon ik internet gebruiken van telfort.
Reputatie 8
Badge +16
Heb je 70 euro betaald?

Daar koop je zelf heel wat krimptangen en stekkertjes voor...
Reputatie 1
Badge
Ik denk dat de rekening naar telfort gaat weet je wel gratis monteur.Omdat de 1e monteur het weigerde om de stekkers te monteren moest er via guidion weer een monteur komen .Met als gevolg het tekenen (van een bon van die 70 euro)
Reputatie 8
Badge +16
Waardeloze situatie...

Persoonlijk vind ik dat de kosten voor Guidion moeten zijn... zij hebben immers een monteur gestuurd die blijkbaar niet in staat was om twee stekkertjes op een kabel te krimpen.
Badge
@rbuijt

Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost! De kosten voor de monteur worden tussen Telfort en Guidion geregeld.

Jelmer
Badge
Beste, heer, mevrouw. Ik ben verhuisd van Rotterdam naar Breda en belde Telfort over de mogelijkheden. Hierbij gaven ze aan dat ik glasvezel op mijn nieuwe adres kon nemen en dat ze als service een gratis monteur langs lieten komen. Ik heb toen Guidion gebeld met de vraag of ik zelf iets vooraf moest regelen, omdat ik niet tegen de 'mogelijk meerwerkkosten' aan wilde lopen. Ik heb meerdere keren aan de persoon aan de telefoon gevraagd of ik niets kon doen.. Nee mevrouw, u heeft het gehele servicepakket. Vervolgens staat de monteur voor mijn neus en een van de eerste dingen die hij zegt, is dat hij meerwerk heeft omdat hij een andere connector aan moet sluiten. Dit is werk, wat ik zelf ook had kunnen laten doen door een vriend, maar wist dit niet. Het overige werk; puur het inpluggen van de tv en mijn modem ,is werk dat ik prima zelf had kunnen doen. Dit had ik ook gedaan bij mijn telefoonaansluiting in Rotterdam. De monteur heeft geen ander werk hoeven doen (Zoals hij benoemde, zou hij namelijk wel 20m langs de plint gratis mogen leggen) maar dat vroeg ik niet. Ik ben toen akkoord gegaan, omdat ik op dat moment niet wist dat ik het zelf had kunnen doen en ik gewoon internet nodig had. Ik hoorde dus later,dat een vriend dit heel simpel voor me had kunnen doen en dat had me die 17.50 niet gekost!! Ik heb hier speciaal jnog voor gebeld, en de monteur deed de handeling doen voorkomen dat je dat alleen kan doen als je heeel speciaal gereedschap hebt.. Dit valt dus wel mee. Ik eis gewoon mijn 17,50 terug, vind het echt belachelijk. De klacht afhandeling ging erg moeizaam. Ik heb gebeld naar Guidion om dit te melden, de persoon liet mij vervolgens 10 minuten in de wacht om het nader te onderzoeken. Toen hij mij na 1 vervolgvraag weer in de wacht wilde zetten, heb ik gevraagd of hij mij terug wilde bellen als hij het had uitgezocht. Ik heb tot half 5 (1,5uur) gewacht om weer zelf te bellen, toen werd ik weer in de wacht gezet voor 10 minuten en werd de verbinding verbroken. Uiteindelijk belde hij mij zelf om kwart voor 5 op met de mededeling dat ik niet akkoord had moeten gaan.. Dit terwijl mij geen alternatief werd geboden. Ik ben hier erg teleurgesteld over... Ik weet dat ze veel klanten hebben in mijn appartementencomplex en dat sommige klanten alleen het kastje hadden laten installeren. Die optie is mij nooit gegeven, dus ik wist ook niet dat dat een optie was. Ik ging ervanuit dat glasvezel iets veel ingewikkelders was en dat er daarom een monteur moest komen.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Birgit,

Wat een nare situatie schets je zeg. Ik kan me indenken dat je hier niet vrolijk van wordt en je graag de kosten vergoed wilt hebben.

Normaal is het zo dat je een doe-het-zelf pakket krijgt en je, als het écht niet lukt, een monteur kan krijgen om je op locatie bij te staan. Jouw situatie verbaast me dan ook 'n beetje. Als je je postcode, huisnummer en 06-nummer naar mij stuurt in een privébericht, ga ik dit voor je uitzoeken en je verder helpen.

Bedankt alvast en, vanzelfsprekend, mijn excuses voor dit ongemak.
Het LIJKT er nu op dat er na 3 weken eindelijk een "gespecialiseerde" monteur tijd heeft, en het LIJKT er nu op dat Guidion mijn klacht gaat behandelen, hierover word ik terug gebeld, maar ook hier heb ik met Guidion ondertussen een hard hoofd in gekregen.
Telfort heeft het netjes opgelost, na 2 weken (a.s. zaterdag als de monteur is geweest zit ik op bijna 3 weken) storing (geen tv/internet) en een heleboel belminuten verder, krijg ik 1 volledig maand bedrag van Telfort terug, lijkt me een goede oplossing, maar ik wil toch mijn verhaal kwijt over Guidion.

Het lijkt me een goed plan, om als Telfort zijnde, eens te gaan nadenken om niet meer met Guidion samen te werken, maar met een ander bedrijf.


Hallo,

Mijn probleem is, dat ik al tig keer met Guidion heb gebeld, en iedere keer word ik afgescheept met "we bellen u zsm terug". En vervolgens kan ik er weer achter aan bellen, omdat ze gewoon niet terug bellen (ook niet na 3 werkdagen).
Of ze zeggen "We hebben geen monteurs beschikbaar, dus het is niet mijn probleem dat u geen tv/internet hebt".
Terwijl ik internet hard nodig ben van mijn werk.

Nu vanmorgen voor de zoveelste keer weer gebeld met Guidion, nadat ze me donderdag hadden beloofd mij terug te bellen.
Nu heeft pas a.s zaterdag 17-9 een monteur tijd, terwijl ik per toeval ook nog eens op hun website lees dat Guidion beweerd binnen 48 uur hulp te bieden.
Terwijl ik dit bericht typte, stond ik de wacht bij Telfort, die contact met Guidion zou leggen. Nu beweerd Guidion ook nog eens dat ze donderdag en vrijdag wel hebben terug gebeld, ik heb geen gemiste oproepen van die dag, geen voicemail, dus dat klopt ook nog eens NIET!

Ik ben al vanaf 31-8 met Guidion aan het bellen, en nog is het
probleem niet opgelost.
Er is 5-9 een monteur langs geweest, enige wat hij heeft gedaan, een kastje aan de muur los gemaakt, hij tikte een kabeltje aan, op dat moment ging het kabeltje los, en hij zegt, het probleem was dit kabeltje, ditzelfde kabeltje weer bevestigd, terwijl ik later hoor dat hij in het rapport heeft geschreven dat er erosie op zat.
Maar dat kabeltje was het probleem gewoonweg niet, sinds telfort "lijnen van de modems" bij hun in het systeem heeft omgezet (zoals Telfort het benoemde), heb ik de storing op de modem.
Ik hoor later van Telfort, dat de monteur de (buiten)lijnen had moeten nakijken/controleren), de monteur van Guidion heeft verder niks gedaan, of nagekeken/geprobeerd.
Ook niet nadat ik de monteur had verteld, wat telfort heeft gedaan.
Niet de beste monteur in dienst zou ik zeggen, anders had hij vast meer nagekeken.

Het kost mij handen vol belminuten, en je blijft maar worden afgescheept.

Ik heb het helemaal gehad met Guidion!

Mvg Jessica D
Reputatie 8
Houdt je hart dan maar vast.
Recordhouder op het aantal thuisbezoeken van monteurs van verschillende herkomst om een storing op te heffen ligt op 9
https://forum.telfort.nl/internet-267/verlies-internetsnelheid-instabiel-modem-55453/index3.html#post496787