beantwoord

Klacht aansluiting

• 3 januari 2019
  • 31 reacties
  • 663 keer bekeken

Hallo,

Ik ben sinds gisteren klant van Telfort. De monteur van Guideon heeft gisteren de 'media converter' opgehangen, en er was een signaal op de lijn, maar er was geen internet. De lijn moest schijnbaar nog worden overgedragen van mijn oude provider naar Telfort, en dan zou alles werken. Dat zou voor 12 uur gebeuren, maar toen ik om 1 uur nog geen verbinding had ben ik maar eens gaan bellen.

Geheel toevallig was de lijn net 5 minuten daarvoor opgeleverd, en zou alles moeten werken. Nogmaals benadrukt dat dat niet het geval is, en dat het 'glas'-lampje op de MC niet brand. , dan is er een probleem, we gaan dat doorzetten naar de betreffende afdeling.

De rest van de dag niks meer gehoord, maar wel ontelbare keren die MC opnieuw gestart om te kijken of er iets veranderd.

Uiteindelijk rond 6 uur maar weer gebeld om te vragen hoe de vlag erbij hangt. Ja meneer het ligt bij de 2e lijn, maar die werken maar tot 5 uur, dus vandaag gebeurt er zeker niks meer! daar sta je dan als nieuwe klant. Maar ach een avond zonder internet en TV is wel te doen.

Toen vanmorgen om half 11 de diensten nog steeds niet actief waren, ben ik maar weer eens gaan bellen met Telfort. Meneer, wij hebben voor u een ticket aangemaakt bij reggefiber. Zij zullen contact met u opnemen om een afspraak in te plannen. U kunt ze eventueel ook zelf bellen.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik bel reggefiber op om en afspraak te maken. Na het opnoemen van postcode en huisnummer word mij direct gezegd dat er een afspraak staat voor dinsdag 8 januari tussen 12 en 6 uur? Waar is het overlegmoment daarin? Mij is niet eens gevraagd of dat mij wel uitkomt. ik moet maar zorgen dat ik dan thuis ben. Maar dat betekent wel dat ik ruim 6 dagen zonder internet, tv en radio zit! Dat is onacceptabel lang, maar eerder was echt niet mogelijk werd mij meerdere keren gezegd.

Dan maar weer met Telfort gaan bellen om eens te horen wat er mogelijk is als tussenoplossing, om in de tussenliggende periode niet helemaal afgesloten te zijn, maar omdat het ticket bij Reggefiber ligt kan (of wil) Telfort Niets doen om haar klanten te helpen. Dit werd mij zelfs op lacherige toon gezegd. ik heb de beste man daarop heel stellig gezegd dat ik niet wens te worden uitgelachen, en toen werd de hoorn erop gegooid.

In mijn ogen moet het mogelijk zijn om met een 4g-Dongle de eerste periode te overbruggen, om zo in elk geval iets te hebben, maar herhaaldelijk kreeg ik als enige antwoord dat Telfort niks doet.

Al met al een zeer teleurstellende start, en zoals het nu gaat heb ik er weinig vertrouwen in dat er iets gaat gebeuren. Ik moet nu weer een halve dag vrij nemen om die monteur te verwelkomen, als die al komt. Ik vind sowieso niet dat Telfort zich achter Regegfiber mag verschuilen. Ik heb een overeenkomst met Telfort voor de levering van Internet en tv vanaf 2 januari, maar Telfort levert niet, en doet ook niks om dat te compenseren. Dat er eventueel een externe partij nodig is om het probleem op te lossen is niet mijn probleem, en telfort mag zich dara niet achter verschuilen. Toen de monteur kwam heeft hij namens Telfort een werkende glasvezelverbinding ontkoppeld, en er een niet werkende voor terug geplaatst. Toen hij weg ging was er een actieve verbinding (het 'glas'-lampje brandde toen WEL). Pas toen het signaal werd omgezet is de lijn doodgegaan. En nu word het probleem verschoven.

Maar voor Telfort begint de levering pas als er signaal op de lijn staat, en dat is nog niet gebeurd. Dus is er volgens telfort nog geen sprake van een overeenkomst en kan ik gewoon in de stront zakken.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 januari 2019, 15:04

@doeffgek Ik heb het nieuwe modem voor je aangevraagd hoor. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Hopelijk doet deze zijn werk beter. Ik hoor het graag.

Daarnaast zie ik dat het inmiddels gelukt is met CombiVoordeel. Deze is nu een aantal dagen actief.
Bekijk reactie

31 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi doeffgek, welkom bij ons op het Forum. Wat een verhaal zeg, dit is zeker geen goede start, dat ben ik helemaal met je eens. Je hebt sinds de signaalomzetting van oude provider naar nieuwe provider geen diensten. Het glaslampje brandt niet op het glasvezelkastje. Dit betekent dat er vermoedelijk geen licht door de glasvezel gaat. Hiervoor dient Reggefiber te komen, zij beheren dit netwerk en de aansluitingen.

Nu is het heel spijtig dat zij pas 8 januari kunnen komen. Vreemder is ook dat zij zonder overleg een afspraak hebben gemaakt. Excuses hiervoor. Je belde daarom met mijn collega om te kijken wat er mogelijk was. Dit was echter voor jou een heel onprettig gesprek. Ik vind dat jammer om te lezen. Dit is namelijk niet de bedoeling. Excuses.

Je geeft aan een tussentijdse oplossing te willen. Ik ben bang dat dit heel lastig gaat worden. Uiteraard wil ik wel graag meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen? Dan ga ik kijken wat er toe nu toe allemaal gedaan is en welke mogelijkheden ik nog voor je heb. Ik hoor graag als je dat gedaan hebt.
@Bart - Telfort

Ik heb de gevraagde info ingevuld. Graag hoor ik vandaag nog een inhoudelijke reactie van Telfort. Daarmee bedoel ik dus niet zoiets als we kunnen niks voor u doen. Dat heb ik al vaak genoeg gehoord de afgelopen dagen.

Nogmaals. Ik heb een overeenkomst met Telfort, niet met Reggefiber. Dus als ik een probleem heb moet Telfort zorgen dat dat opgelost word. Als zij dat niet zelf kunnen geeft hen dat in geen geval het recht om daarmee de verantwoordlijkheid te verleggen naar een derde partij!

Ik ben het wachten meer dan zat.
Reputatie 3
Badge +1
"Als zij dat niet zelf kunnen geeft hen dat in geen geval het recht om daarmee de verantwoordlijkheid te verleggen naar een derde partij!"

Dat ligt toch wel een beetje anders bij glasvezel.
Dat je een overeenskomst hebt met Telfort neemt niet weg dat Telfort hier afhankelijk is van nog 2 andere partijen.
Om dat te kunnen begrijpen moet je wel weten hoe het open glasvezelnetwerk als dat van Reggefiber is ingericht, er zijn namelijk 3 partijen bij betrokken om uiteindelijk diensten te kunnen leveren:

• De passieve operator, in dit geval Reggefiber. Reggefiber gaat over het glasvezelnetwerk, vanaf de POPs tot en met de FTU (de grondplaat waarop de vezels zijn afgemonteerd) bij klanten thuis. Reggefiber voert ook de patchwerkzaamheden uit in de POP.
  • De actieve operator, in dit geval KPN WBA. KPN WBA gaat over de actieve apparatuur in de POPs waarover diensten geleverd kunnen worden, bijvoorbeeld internet en IPTV.
  • De provider, in dit geval Telfort. Telfort koopt bij de actieve operator de diensten in om te leveren aan klanten maar zijn hierbij wel afhankelijk van de 2 voorgaande partijen.
Dat Telfort nu Reggefiber heeft ingeschakeld betekent natuurlijk niet dat ze geen verantwoordelijkheid nemen ze hebben Reggefiber nou eenmaal nodig aangezien Telfort zelf geen werkzaamheden in de POPs mag verrichten.

Dat er eerst wel een werkende verbinding was kan betekenen dat je voorheen bij een provider zat die levert via een andere actieve operator (T-Mobile, Tweak .e.d) in dat geval ben je omgepatcht van de apparatuur van de ene operator naar die van KPN WBA en is dat patchen niet goed gegaan.
Anders zou het nog kunnen zijn dat je eerst wel via KPN WBA geleverd kreeg maar een 50 of 100 Mbit abonnement had en aangesloten was op een EoF poort en nu bij Telfort naar 200 Mbit bent gegaan. In dat geval word je in de POP omgepatcht van EoF naar GoF en is dat niet goed gegaan.
Je hebt helemaal gelijk. Maar het simpele feit dat Telfort iets niet kan of mag neemt niet weg dat zij een leververplichting richting mij hebben. En die verplichting kunnen zij niet doodleggen naar een derde partij.

Daarbij moet natuurlijk ook gezegd zijn dat KPN WBA voor 100% eigenaar is van Reggefiber, en dat KPN Holding voor 100% eigenaar is van Telfort. Feitelijk is er dus nog steeds maar 1 partij betrokken. Dat die zich juridisch los maken om dit soort voorvallen of te kunnen schuiven is wel duidelijk.

Daar komt dan nog bij dat als reggefiber een kabeltje verkeerd patched (waar het inderdaad op lijkt) dat dat hun fout is, en Dat zij dat op moeten lossen. En dan kun je in mijn ogen niet doodleuk zeggen wacht maar een week. Dan moet je op de blaren zitten en dezelfde of uiterlijk de volgende dag zorgen dat het opgelost word.

En juist dat laatste ben ik zo kwaad over. Temeer omdat zowel Telfort als Reggefiber niks doen om tot een snellere oplossing te komen. Laat de klant maar verrotten...
Reputatie 3
Badge +1
Dat het 1 partij is is veel te kort door de bocht, daarvoor liggen de verhoudingen echt wat anders dan jij nu kort schetst.
Reggefiber = KPN Netwerk NL en dat is zeer zeker geen KPN WBA.
Dat het ergens allemaal onder hetzelfde moederbedrijf valt doet er in dit geval niets toe.

Dat je een week moet wachten is een gevolg van een consumentenverbinding bij een budgetprovider.
Je hebt nu geen SLA en Telfort is dan ook niet verplicht jouw storing binnen 1 werkdag op te lossen.
Dan had je een zakelijk abonnement moeten afsluiten, dan had je een SLA gehad.
Je bent nu akkoord gegaan met de AV en hierin wordt, heel tactisch, geen termijn afgesproken waarin een storing opgelost moet worden maar staat gewoon zwart op wit "zo snel mogelijk".
Helaas is er wettelijk niet vastgelegd wat "zo snel mogelijk is" maar doorgaans is dit gemiddeld zo'n 5 werkdagen.
Dennis-L hoe zal jij reageren als je straks een week geen internet had?
En dan ook nog @doeffgek voor de voeten gooien dat hij maar een budget consumenten abonnement afgesloten heeft?
Beetje kort door de bocht vindt je niet?
Als consument kun je niet eens een zakelijk abonnement afsluiten. Dus je hebt altijd pech in dat geval.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @mandy , ik kan me de reactie van @Dennis-L aangaande het topic van @doeffgek wel een beetje voorstellen.
Ik vergelijk het KPN-concern met het VW-concern:
Audi = XS4All
Volkswagen = KPN
Seat/Skoda = Telfort
Voor Audi kies je als je geld teveel hebt of een 'patser' bent en voor XS4All kies je ook als je geld teveel hebt en diensten aangeboden krijgt die je toch meestal niet gebruikt.
Voor Volkswagen kies je als Jan Modaal die met de kudde meelift, hetzelfde geldt voor KPN.
Voor Seat/Skoda kies je als je prijs- en kwaliteitsbewust eenvoudig van A naar B wilt komen zonder op te willen vallen. Hetzelfde geldt voor Telfort, je kiest prijsbewust voor een eenvoudige verbinding voor tv, internet en mobiel zonder onnodige poespas:
https://www.telfort.nl/algemeen/over-telfort/onze-waarden.htm
Halllo @JanD,

Fijn om nu ook nog het verwijt te krijgen een patser te zijn met geld teveel. Ik rijd zelf Audi, en kan je verzekeren dat geen van beide voorwaarden die jij daaraan verbind op mij van toepassing zijn.

Daarnaast gaat je vergelijking mank in de discussie die hier gevoerd word. Jij stelt nu namelijk dat Telfort meer vrijheid heeft in het al dan niet leveren van diensten dan KPN en XS4ALL. Dat is natuurlijk de grootste onzin. Waarschijnlijk was het probleem wat ik nu heb ook gebeurd als ik bij een van die 2 een overeenkomst was aangegaan, en zou de oplossing van het probleem ook niet sneller van gaan dan nu.

Ik heb alledrie de aanbieders vergeleken, en inderdaad zitten er behoorlijke verschillen in het dienstenpakket. Als je op die basis een vergelijking gaat maken tussen de VAG groep kan ik met dat wel enigszins voorstellen. Op basis van die vergelijking heb ik besloten dat Telfort het beste bij mij past. Het verschil zit hoofdzakelijk in het aanbod HD-zenders, en een beter modem. Niet omdat ik op mijn geld zit, want inderdaad Audi rijden is wat duurder dan een Skoda, maar je merkt ook echt wel dat je in een Audi zit. Naar mijn idee is het verschil tussen Telfort en XS4ALL veel minder kleiner.

Nogmaals bedankt voor de verwensing dat ik een proleet ben. Voor jou is iedereen die in een Audi, Mercedes of BMW rijd een patser met geld teveel. Dat noemt men generaliseren in deze maatschappij. Als dat over allochtonen gaat staat iedereen meteen op zijn achterste benen, maar op basis van automerk is het volledig geoorloofd.
Nou ik kan die reactie van Dennis-L helemaal niet voorstellen.
En die vergelijking slaat ook nergens op.
Wel dat mensen met een reden voor Telfort kiezen met een mindere beurs, ja dat wel.
Meeliften met de kudde?
Ik ben nog nooit een meeloper geweest.
Telfort heeft helemaal niet meer mogelijkheden, KPN deelt de lakens uit bij internet en TV.
Beetje jammer inderdaad dit vergelijk je gaat naar XS4all als je hobbyist bent dus in de autovergelijking een sleutelaar, niet omdat je geld teveel hebt en in prijs verschillen KPN en XS4all niet eens dus daar gaat het vergelijk ook enigzins mank.

Voor het betere modem/router zou ik dan toch verwachten dat je naar XS4all was gegaan sowieso vrijere apparaatkeuze etc. Telfort heeft ook een kleiner basis pakket dan KPN en XS4all het aantal HD kanalen ligt zover ik weet gelijk.

1 ding is mij onduidelijk kom je bij een kabel, koper of glasvezel(FttH) provider vandaan?
Je hebt blijkbaar ooit wel de glasvezel naar binnen laten leggen welke alleen was afgemonteerd op de ftu, daarom dat de NT/MC nog gemonteerd moest worden of is deze gewisseld al zou ik niet weten waarom tenzij deze inderdaad nog een ouder model met catv uitgang was.

Als je geen glas aansluiting had en van de overstap service gebruik hebt gemaakt zou ik toch een naadlozere overgang verwachten, het is al erg genoeg dat je vaak pas 24 uur na oplevering weer telefonisch bereikbaar bent bij een verhuizing etc.

Je gaat gelukkig pas betalen na oplevering maar dat is inderdaad een kleine troost.
Reputatie 3
Badge +1
Dennis-L hoe zal jij reageren als je straks een week geen internet had?
En dan ook nog @doeffgek voor de voeten gooien dat hij maar een budget consumenten abonnement afgesloten heeft?
Beetje kort door de bocht vindt je niet?

Ik heb zelf eens 2 weken zonder diensten gezeten door geklungel bij Reggefiber. In die 2 weken wilde ik ook dat Telfort hemel en aarde voor mij zou bewegen maar zo werkt het helaas niet.
Het stukje "budgetprovider" was inderdaad onhandig geformuleerd, ik heb de AV's van een aantal providers eens doorgenomen en ze hebben het allemaal over "zo snel/spoedig mogelijk", dus dat is niet zozeer aan een budgetprovider te relateren.
Alleen is er nergens vastgelegd wat "zo snel/spoedig mogelijk" minimaal moet zijn maar volgens mij hanteren de meeste providers een doorlooptiijd van ongeveer 5 werkdagen, dit kan natuurlijk langer zijn als het probleem hardnekkiger is.

Maar waar het om ging was dat @doeffgek de verwachting had dat zijn probleem binnen 1 of 2 dagen wel opgelost zou worden, maar dat is helaas niet altijd een reële verwachting zeker niet als dat in het weekend is.
Uiteraard heeft Telfort een leverplicht en daar kunnen ze nu niet aan voldoen door externe factoren, maar voor de dagen dat ze niet kunnen leveren hoef je ook niet te betalen en als je wel hebt betaald dan krijg je je geld terug voor die dagen dat je geen diensten had.
Voor de rest kan je niet veel meer doen dan afwachten totdat Reggefiber 8 januari in de POP is geweest om de patch te herstellen.

Ik heb overigens geenszins @doeffgek willen beledigen o.i.d. ik heb alleen de verwachting iets proberen bij te stellen dus mijn excuses als het over is gekomen als een belediging.
Reputatie 8
Badge +7
Ik heb met mijn reactie uiteraard ook niemand persoonlijk voor het hoofd willen stoten.☺
Kijk, nu is het duidelijker.
Het leek inderdaad op een belediging, goed dat het niet de bedoeling was.

Telfort heeft inderdaad een leveringsplicht.
Maar als dit is de vergoeding bij Telfort is Vergoeding bij een netwerkstoring
dus niet betalen voor geen diensten,zal ook maar karig zijn vrees ik.
Of dit ook hiervoor geldt staat er dus niet duidelijk bij.

Er zijn ook verhalen dat mensen gewoon het volle abonnementsbedrag betalen,
ondanks geen diensten.
Reputatie 3
Badge +1
Als het goed is gaat @doeffgek pas betalen op het moment dat de diensten actief zijn.
Mocht de eerste factuur wel over de periode vanaf 3? januari gaan i.p.v. vanaf 8 januari dan moet @doeffgek even aan de bel trekken in dit topic of een privébericht sturen naar @Bart - Telfort

Die vergoeding is wettelijk vastgelegd en is voor alle providers hetzelfd en tot 1 juli 2017 waren providers niet eens verplicht om de dagen dat je geen diensten had te vergoeden.

Dat klanten de volle mep betalen na een storing kan komen omdat je er vaak zelf achteraan moet gaan, providers zijn namelijk vrij in de keuze of ze ihet nitiatief bij de klant leggen of zelf het initiatief nemen tot het aanbieden van een vergoeding
Hier op het Forum lijkt mij dan de handigste manier om een vergoeding te vragen.
Dit als het volledige abonnementsprijs berekend wordt.
Bart uit eigen initiatief een PB sturen weet ik niet of dat werkt. Zie onderschrift.
Stuur je een privébericht? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een reactie. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.

Meestal moet je er als klant wel zelf achteraan.
Dan kost het vaak nog veel moeite om het te krijgen.
@Galdor68

Ik kom bij een andere glasvezel provider vandaan. Diensten hebben allemaal perfect gewerkt tot het moment dat de monteur van Guideon hier was. Mijn oude provider leverdet een modem-router die geschikt is voor glas. Die MC’s worden nog niet zo lang gebruikt.

Maar voor de duidelijkheid: Toen de monteur weg ging brandde het ‘Glas’ lampje op de MC, maar toen Reggefiber klaar was met patchen was het signaal weg.

Van het eerdere ompatchen van GoF naar EoF. Die term is nieuw voor mij trouwens.

Het ompatchen van KPN naar Niet-KPN zoals eerder omschreven is trouwens ook niet helemaal correct. Er zijn inderdaad 2 glasvezelnetwerken. Simpel gezegd het oude netwerk wat door de providers is aangelegd. Deze vind je hoofdzakelijk in zuid-oost Brabant waar OnsBrabantNet en OnsNetEindhoven destijds begonnen zijn met de uitrol van Glasvezel. Op het moment dat die 2 bedrijven de aanleg niet meer bij konden houden is Reggefiber om de hoek komen kijken en zijn zij vanaf dat moment de aansluitingen gaan maken. Toen is het ‘nieuwe’ netwerk gekomen. Het meest vreemde is nog wel dat er schijnbaar fysieke verschillen in beide netwerken zitten waardoor het niet mogelijk is om exact dezelfde diensten over beide netwerken te leveren. Zelfs een aansluiting bij dezelfde provider via de verschillende netwerken liep bij de ene (mijn moeder) perfect, en bij de andere (bij mij) rampzalig.

Tegenwoordig zijn alle hierboven genoemde bedrijven eigendom van KPN, waar zij in elk geval een meerderheidsbelang hebben.

Dan over de beperkingen van de experiabox. Iemand hier heeft schijnbaar ook mijn andere draadje gelezen. Zowel Telfort, KPN als XS4ALL geven vrije routerkeuze en geven de instellingen vrij. Daar zit dus geen verschil in. Het enige verschil is dat de laatst genoemde een ander (beter?) modem levert dan de eerste 2. Feit is in elk geval dat dat modem veel meer mogelijkheden bied. Daar ben ik nu ook achter aan het komen. De keerzijde is echter dat voor alleen het modem ik niet naar een andere provider ga, want daarvoor is het prijsverschil te groot.

@Bart - Telfort
Helaas wacht ik nog steeds op een inhoudelijke reactie op mijn klacht zoals ik die in dit draadje heb geuit en op de klacht die ik per e-mail heb gestuurd op woensdag 2 januari.
GoF en EoF heeft met de maximaal haalbare of wellicht betere term leverbare snelheid te maken afhankelijk van de provider tot 1 Gigabit bij GoF.

Nu is het mij wel duidelijker bij jou zat nog apparatuur van wat Telfort noemt de oude propositie een MC en Catv nu lijkt het erop dat de vezel die behouden moest blijven is losgekoppeld en de vezel van het catv nog actief kan zijn of beide zijn afgekoppeld. Dus een terechte klacht van een wel grote blunder bij Reggefiber.

Die vrij routerkeuze heb je bij KPN en Telfort niet echt, tenminste zeker niet als je een totaal pakket afneemt. Voor telefonie heb je de Experiabox nodig. Dus ik vermoed dat je toch een klein beetje verkeerde informatie hebt. Ja het is inderdaad wel mogelijk een eigen router te gebruiken, maar de benodigde gegevens voor telefonie krijg je'nog' niet.

Het verschil in het 'oude' en 'nieuwe' netwerk is zover ik weet de gebruikte hardware in de pop's en de distributie bron van het tv signaal. En waarschijnlijk een andere routering naar backbone's.
Reputatie 3
Badge +1
Dat er "meerdere netwerken" zijn komt omdat er in de POPs meerdere actieve operators actief kunnen zijn.
KPN WBA is daar 1 van, maar Reggefiber was dat vroeger zelf ook (WGDO).
Daarnaast heb je nog operators als T-Mobile, Cambrium (Tweak), Netrebel, Jonaz e.d. maar die zijn lang niet in alle gebieden actief.
Elke actieve operator kan diensten op een andere manier aanbieden, KPN WBA biedt IPTV aan en Netrebel DVB-C.

Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat jij een OBN overstapper bent? In dat geval ben je van de actieve OBN apparatuur naar KPN WBA apparatuur gepatcht in de POP.

Het EoF/GoF verhaal.
Als je al wel bij een provider zat die via de KPN WBA apparatuur diensten leverde en je had een abonnement met een snelheid van 50 of 100 Mbit dan was er een kans dat je in de POP op een 100Mbit (EoF) poort zat aangesloten, als je bij Telfort dan het 200Mbit abonnement afsluit word je in de POP fysiek aangesloten op een 1000Mbit (GoF) poort.
Ik woon in gebied waar Reggefiber de aansluitingen heeft verzorgd NA zij zijn overgenomen door KPN. Ik heb dus een 100% KPN-verbinding in huis.

Ik was eerst een OBN klant. Ik heb destijds bewust voor OBN gekozen omdat zij DVB-C doorgaven in plaats van IPTV. Ik wou geen apart kastje om te kunnen zappen. Helaas moet gesteld worden dat de kwaliteit van dat pakket over die lijn dramatisch slecht was. Ik had continu storingen, en steeds op momenten dat de klantenservice gesloten was, en dus storingen ook niet gemeld konden worden. Ik heb daar zelfs een keer een storing van ruim 4 weken gehad, waarbij ik in hooguit 5% van de tijd internet had. Gelukkig deed de tv het wel vanwege het DVB-C verhaal.

Vanwege die hoge storingsgevoeligheid ben ik verder gaan kijken, en kwam toen bij Vodafone uit. Als tevreden mobiele klant, en de kortingen die zij boden voor mobiele klanten heb ik de sprong gewaagd, en ik moet zeggen naar alle tevredenheid. Echter toen Vodafone-Thuis werd overgenomen door T-mobile zijn er veel dingen veranderd. Inderdaad heb ook ik toen een hele mooie aanbieding gekregen voor het totaalpakket en daardoor had ik voor mijn vaste aansluiting een kostenplaatje waar geen enkele provider aan kan tippen. Echter gaat de kwaliteit van met name de dienst TV bij hen heel hard achteruit, en zelfs een upgrade naar nieuwere hardware mocht niet baten.

Zodoende ben ik opnieuw gaan oriënteren en mede op advies van mijn schoonfamilie bij Telfort uitgekomen.

Bij het ompatchen is vorige week inderdaad een enorme blunder begaan door Reggefiber. Ik mag tenminste aannemen dat dit soort handelingen voor hen gesneden koek is. Ik vind het mede daarom een grof schandaal dat vervolgens diezelfde club de hand niet in eigen boezem steekt, en het probleem direct oplost. Toen ik Telfort de eerste keer aan de telefoon had waren de werkzaamheden net 5 minuten daarvoor uitgevoerd! Dan was die monteur nooit ver weg geweest om de fout te herstellen. Ik ben bang dat daar eerst een hoop bureaucratie tussen moet komen zodat wanneer dat inderdaad gesteld word de monteur al te ver weg is, en 6 dagen later speciaal uit Twente op en neer moet komen rijden...

noem mij een zeiker, maar zo kun je geen geld verdienen.

dan nog even waarom ik niet voor xs4all ben gegaan. Heel simpel het prijsverschil staat niet in verhouding tot de meerwaarde van het pakket. Als ik dat modem zelf aanschaf en configureer heb ik dat binnen een jaar terugverdiend. Het enige wat dan overblijf is een paar zenders extra waar ik toch niet naar kijk. Al dan niet in HD.
Elke actieve operator kan diensten op een andere manier aanbieden, KPN WBA biedt IPTV aan en Netrebel DVB-C.

Of beide zoals TriNed en diverse door KPN overgenomen providers ondergebracht bij Telfort welk systeem nu afgebouwd word. Ps Netrebel levert alleen internet en mogelijkheid op een Nlziet abo. En in sommige gebieden kan DVB-c via de lokale kabelaar geleverd worden.

Ps obn zal dan beide hebben geleverd dus DVBC via een tweede vezel en IPTV via poort2 van de MC met als stb naar alle waarschijnlijkheid een Amino.
Reputatie 3
Badge +1

Of beide zoals TriNed en diverse door KPN overgenomen providers ondergebracht bij Telfort welk systeem nu afgebouwd word. Ps Netrebel levert alleen internet en mogelijkheid op een Nlziet abo. En in sommige gebieden kan DVB-c via de lokale kabelaar geleverd worden.

Ps obn zal dan beide hebben geleverd dus DVBC via een tweede vezel en IPTV via poort2 van de MC met als stb naar alle waarschijnlijkheid een Amino.

Waar ik Netrebel schreef bedoelde ik TriNed.
Reputatie 8
Badge +11
@doeffgek Er is veel gebeurd in dit topic, maar waar het om gaat is jouw verbinding. Je gaf al aan dat Reggefiber vandaag zou langskomen. Ik zie ook da zij aan de slag geweest zijn en dat de werkzaamheden zo een klein uurtje geleden zijn afgerond. Ik ben dan ook in jouw verbinding gedoken en ik dat het modem na de reset online is. Het probleem moet dus opgelost zijn, klopt dat ook? Werken alle diensten inmiddels?

Ik lees dat je baalde dat het zo lang duurde en je hebt ook gelijk dat we leverplicht hebben. We zijn hier zoals aangegeven wel afhankelijk van de netwerkbeheerder, in dit geval Reggefiber. Wanneer zij moeten komen geven wij ze een melding dan zetten zij op het eerste beschikbare moment een monteur in.

Mocht de eerste factuur beginnen voor 8 januari, dan hoor ik dat ook zeker graag, dat mag ook in een privébericht, dan ga ik deze tijd voor je vergoeden.
@Bart - Telfort,

Inderdaad op dit moment heb ik internet en TV. Echter heeft het volgende probleem zich alweer aangediend. De Experiabox (V10) is zijn geheugen volledig kwijt zodra de stroom een keer onderbroken is. Dat betekent dus dat alle instellingen die ik voor mijn eigen gemak heb aangepast direct helemaal weg zijn, en ik weer opnieuw kan beginnen. Dat geld voor LAN instellingen, maar ook voor WiFi settings. Dat laatste lijkt lastig, maar juist het eerste levert problemen op. En nu hoor ik je denken dat ik de stroom er ook niet af hoef te halen, maar wat nu als de stroom uit valt? Dan zit ik er alsnog mee. Ik heb al heel wat routers gezien en geconfigureerd in mijn leven, maar nog nooit meegemaakt dat na een powerflip het apparaat direct terug gaat naar de fabrieksinstellingen. Eerste gedachte die mij voor de geest komt is dat de back-up batterij niet goed is, maar die kan/mag ik niet vervangen. Een back-up maken van de bestaande instellingen is ook al niet mogelijk.

2e probleem wat ik merk is dat ik geen combivoordeel kan aanvragen, terwijl er naast mijn vaste aansluiting een mobiele aansluiting van mijn partner op hetzelfde adres staat. Daarmee voldoen we aan alle voorwaarden voor combivoordeel.

Verder zag ik ergens dat ik € 30,- aansluitkosten moet betalen, maar omdat ik mobiel en vast tegelijk heb afgesloten, als in combivoordeel, zou ik helemaal geen aansluitkosten hoeven te betalen. Dit word heel goed opletten op mijn eerste factuur. Heel jammer dat dat nodig is.

Wat mij nog het meeste steekt is dat Telfort nog geen seconde heeft laten merken achter mij als klant te staan. Ik heb steen en been geklaagd via zowel telefoon, email en dit forum, maar ik krijg van niks of niemand ook maar de minste reactie. Laat staat dat er over een tegemoetkoming gesproken word. Zoals je heel terecht aangeeft in je vorige reactie heeft Telfort een leververplichting. Het is alleen in geen enkel geval zo dat als je een externe partij nodig hebt om die verplichting na te komen, Telfort daarmee gevrijwaard is van die leververplichting. Ik heb een overeenkomst gesloten met Telfort. Niet met KPN, Reggefiber, Guideon of wie dan ook. Dat elk van die partijen links- of rechtsom betrokken is bij het tot stand komen van een actieve verbinding is een keuze van Telfort, net zoals zij ervoor kunnen kiezen om zaken in eigen beheer te doen. Ik begrijp dat deze keuze uit economische overwegingen gemaakt word, maar aangezien ik daar als klant geen invloed op heb, kun je ook niet simpelweg verwachten dat een klant op jullie verzoek thuis moet zijn. Ik heb bewust mijn aansluiting op 2 januari gepland omdat dat een vrije dag was voor mij, en nu heb ik alsnog een vrije dag moeten nemen zodat jullie fouten kunnen corrigeren die voorkomen hadden kunnen worden.

Op dit moment kan ik niet anders dan concluderen dat Telfort echt een totaal waardeloos bedrijf is, en wel om de volgende redenen:
• De monteur die de mediaconverter heeft aangesloten is vertrokken zonder dat er een actief signaal op dat apparaat was. Daardoor loop je al meteen achter de feiten aan als er iets niet blijkt te kloppen.
• Daarnaast heeft hij alle verpakkingsmaterialen gewoon op de grond gegooid en daar ook laten liggen.
• Telfort heeft naar mijn idee niet adequaat gereageerd op mijn melding dat ik geen verbinding heb. Zij hebben namelijk die dag niets meer gedaan, en daags erop niets anders dan een ticket uitzetten bij Reggefiber, en daarmee ook meteen alle verantwoordelijkheid van zich afgewend.
• Telfort accepteert dat derde partijen dergelijke lange termijnen hanteren om klachten/storingen te verhelpen, en doet totaal niks om dat proces te bespoedigen.
• Telfort accepteerd dat de medewerkers van de telefonische klantenservice het blijkbaar gepast vinden om klanten die een serieus probleem hebben uit te lachen en de verbinding te verbreken.
• Telfort vind het niet nodig om te reageren op klachten, zelfs als die via meerdere kanalen en in veelvoud worden ingediend
• Telfort verschuilt zich achter algemene voorwaarden die stellen dat er geen verplichting tot compensatie is voor klanten die zijn getroffen door een storing als de dienst nog niet actief is geweest. Er word immers nog niets geleverd, en dus niet gefactureerd. Het feit dat een klant compleet verstoken is van alle moderne media, wat in deze tijd totaal ondenkbaar is veranderd niets aan dat feit.
• Toezeggingen die Telfort wel heeft gedaan, namelijk dat de 'KLO' ingeschakeld zou worden, blijken net zo loos te zijn geweest als de belofte dat je geen minuut zonder internet zit. Telfort heeft namelijk tot op dit moment op geen enkele manier toenadering gezocht

Ik kom van T-mobile Thuis af. Die hebben al geen al te beste naam als het gaat om klanttevredenheid, maar Telfort scoort zeker niet beter!

Dan tot slot toch nog een gewone vraag. Telfort (en alle ander glasaanbieders) stellen dat het niet is toegestaan om zelf een aansluiting bij/in de FTU te maken, en wel omdat de glasdraadjes 'heel erg breekbaar zijn'. Dit kan ik totaal niet volgen, en wel om 2 redenen:
• Je komt zelf helemaal niet aan de glasvezels. Die zitten namelijk vast gemonteerd op/in de FTU. Het enige wat je zelf aanraakt is de afdekplaat en/of de mediaconverter.
• Als ik zie hoe lomp de monteurs die hier over de vloer zijn geweest met die spullen omgaan zie ik niet in hoe ik dat kapot zou moeten krijgen.

Ik hoop nu eens wel een echte reactie van Telfort te krijgen Bart, maar reken nergens meer op.
Reputatie 8
Badge +11
Wat een verhaal zeg. Ik kan mij dan ook voorstellen dat je baalt. Dit had ook niet zo mogen beginnen. Excuses hiervoor. Wel ben ik bij te lezen dat je na een week wel werkende diensten hebt.

Alleen het volgende doet zich alweer voor. Bij een powerflip verliest het modem al zijn instellingen? Dat is wel heel gek, dit zou niet mogen gebeuren. Dit mag alleen na een reset gebeuren. Heb je het modem inmiddels alweer op nieuw ingesteld? Zo niet, dan wil ik je aanraden om dit alsnog eens te doen. Gebeurt het dan nog na een powerflip dan gaat er iets niet goed en zal ik een nieuw modem voor je aanvragen.

Zoals gezegd begrijp ik ontzettend dat je baalt. Ik zie ook dat je meerder malen contact hebt gehad. Hierbij zijn de juiste taken uitgezet om de verbinding actief te krijgen. Hier was Reggefiber voor nodig. Zij zorgen er altijd voor om zo snel mogelijk te komen voor de oplossing. Dit moet echt door een monteur gebeuren, de glasvezelkabel is zeer zeker wel heel kwetsbaar en het komt heel nauw bij het installeren. Anders kan het zijn dat het nog steeds niet goed gaan werken en dat moeten we voorkomen.

Ik vind het in ieder geval erg spijtig om te lezen dat ons begin zo stroef verloopt. De monteur had zeker even de rommel netjes mogen opruimen en beter kunnen doormeten wat of het werkte. Excuses daarvoor.

Wat betreft het CombiVoordeel. Je geeft aan dat je je niet kan aanmelden. Ik zie dat dit komt omdat de order van jouw internet nog niet helemaal is doorgelopen. Zodra deze gereed is kan CombiVoordeel aangemeld worden. Ik zal dit voor je doen zodra dit zover is. Ik hou het in de gaten.

Reageer