beantwoord

Kan niet inloggen tot de modem

  • 16 september 2014
  • 28 reacties
  • 2187 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo, ik heb al een paar keer geprobeerd om in te loggen tot de modum, ik heb hierover ook een ticket ingevoerd en dat werd beantwoord met instructies. Die heb ik uitgevoerd maar nog steeds lukt het niet. Als iemand weet hoe het moet hoor ik het graag, alvast bedankt!!
icon

Beste antwoord door Wieger DB 2 november 2017, 18:28

Dit zijn de standaardopties om in te loggen in je router. Het makkelijkste gaat dit door een PC of laptop met de kabel aan te sluiten op je Zyxel of Experiabox. Wanneer de eerste inlogpogingen niet werken, dan is het raadzaam om je modem een fabrieksreset te geven.

-Op een Zyxel router log in je met http://192.168.1.254 met gebruikersnaam admin en wachtwoord 1234
-Op een Experiabox met http://192.168.2.254 bij een V8 met gebruikersnaam admin en wacahtwoord 1234, bij een V10 met de gebruikersnaam admin en het wachtwoord leeg
-Op een Sitecom met http://192.168.0.1 of http://192.168.1.1 met admin en de wifi code op de sticker.

Werkt dit niet, geef het dan aan in een reactie in dit topic of open een nieuw bericht.
Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 1

Heel erg bedankt voor alle hulp! Zoals Stephen heeft gezegd is er inderdaad een nieuwe modem binnengekomen, al vraag ik mij wel af hoe jullie achter mijn adres gekomen zijn, haha!!


Je post vanaf je eigen adres in dit topic, Telfort ziet jouw IP adres en kan dit koppelen aan jouw klantgegevens.

Big Brother is.......soms makkelijk


Ahhh okee dank u!!
Reputatie 8
Badge +16
@slootdorp,

Natuurlijk kunnen wij je daarbij helpen. 🙂
Het lijkt erop dat het modem technisch niet in orde is. Het systeem geeft aan dat de software niet herkent wordt terwijl het modem de meest recente firmware bevat. Ik heb je zojuist een nieuw modem verstuurd. Laat je weten hoe dit modem functioneert wanneer je het hebt ontvangen?

Stephen
Reputatie 1
Het spijt mij enorm van de late reactie!!! Gelukkig werkt de router nu wel, ik heb kunnen inloggen dus alles is goed! Bedankt voor de hulp die iedereen heeft gegeven!!
Reputatie 1
Om alsnog toegang te krijgen tot het modem kan je een reset uitvoeren.
Dit doe je door een paper-clip op de achterzijde van het modem in het gaatje te steken en vast te houden tot het modem herstart.
Na de herstart is je modem weer toegankelijk via de werkwijze die Enterprise hierboven omschreef


Werkt ook al niet, heb het al 3 keer geprobeerd aangezien het ook al in de reply op het ticket stond.
Reputatie 1


Dit stond ook al in de reply van het ticket die ik had gestuurd, het werkt dus niet,


Dan gaat het wel werken als je de modem reset.
Achterop de modem zit een resetgaatje, druk daarin met een puntig voorwerp en hou deze vast tot dat de modem opnieuw opstart.

Voor de ZyXEL: ca 25 seconden ingedrukt houden tot alleen het powerlampje nog brandt.
Voor de Experiabox: ca 10 seconden tot je een klik hoort en de lampjes uitgaan.

Aangezien het wachtwoord 1234 een fabrieksinstelling is zou de modem hiermee weer toegankelijk moeten zijn.
Of heb je glasvezel en gebruik je de Sitecom router..?
Deze heeft andere instellingen.


Zoals ik ook al tegen Tuut-Tuut zei werkt dit niet, en nee, we hebben geen glasvezel.
Reputatie 8
Badge +10


Zoals ik ook al tegen Tuut-Tuut zei werkt dit niet


Werkt alleen het wachtwoord niet of is de interface überhaupt niet bereikbaar via de aangegeven IP-adressen.?
Reputatie 1


Zoals ik ook al tegen Tuut-Tuut zei werkt dit niet


Werkt alleen het wachtwoord niet of is de interface überhaupt niet bereikbaar via de aangegeven IP-adressen.?


Ik weet niet waar ik kan zien of het wachtwoord en/of de gebruikersnaam verkeerd is/zijn. Ik upload ergens wel even een screenshot van het scherm dat ik krijg wanneer ik alles heb ingevoerd, hier is het: http://s823.photobucket.com/user/nicolebelletje/media/cantlogin_zps44853133.png.html?filters[user]=138161100&filters[recent]=1&sort=1&o=0
Reputatie 8
Badge +10


Ik weet niet waar ik kan zien of het wachtwoord en/of de gebruikersnaam verkeerd is/zijn. Ik upload ergens wel even een screenshot van het scherm dat ik krijg wanneer ik alles heb ingevoerd, hier is het: http://s823.photobucket.com/user/nicolebelletje/media/cantlogin_zps44853133.png.html?filters[user]=138161100&filters[recent]=1&sort=1&o=0


Dit is inderdaad de bedoelde pagina van je modeminterface.
Als je hier bij password 1234 invult en hij geeft deze foutmelding dan is de enige oplossing het (opnieuw) resetten van de modem.
Let er op dat je het knopje in het resetgaatje stevig ingedrukt houdt totdat alleen nog het powerlampje brandt, en dan laat je het knopje weer los.
Reputatie 1


Ik weet niet waar ik kan zien of het wachtwoord en/of de gebruikersnaam verkeerd is/zijn. Ik upload ergens wel even een screenshot van het scherm dat ik krijg wanneer ik alles heb ingevoerd, hier is het: http://s823.photobucket.com/user/nicolebelletje/media/cantlogin_zps44853133.png.html?filters[user]=138161100&filters[recent]=1&sort=1&o=0


Dit is inderdaad de bedoelde pagina van je modeminterface.
Als je hier bij password 1234 invult en hij geeft deze foutmelding dan is de enige oplossing het (opnieuw) resetten van de modem.
Let er op dat je het knopje in het resetgaatje stevig ingedrukt houdt totdat alleen nog het powerlampje brandt, en dan laat je het knopje weer los.


Bedankt voor uw hulp, maar dit heb ik eerlijk gezegd nu al zo vaak gedaan dat ik twijfel of het knopje niet inmiddels kapot is gegaan.
Reputatie 1


Ik weet niet waar ik kan zien of het wachtwoord en/of de gebruikersnaam verkeerd is/zijn. Ik upload ergens wel even een screenshot van het scherm dat ik krijg wanneer ik alles heb ingevoerd, hier is het: http://s823.photobucket.com/user/nicolebelletje/media/cantlogin_zps44853133.png.html?filters[user]=138161100&filters[recent]=1&sort=1&o=0


Dit is inderdaad de bedoelde pagina van je modeminterface.
Als je hier bij password 1234 invult en hij geeft deze foutmelding dan is de enige oplossing het (opnieuw) resetten van de modem.
Let er op dat je het knopje in het resetgaatje stevig ingedrukt houdt totdat alleen nog het powerlampje brandt, en dan laat je het knopje weer los.


Bedankt voor uw hulp, maar dit heb ik eerlijk gezegd nu al zo vaak gedaan dat ik twijfel of het knopje niet inmiddels kapot is gegaan.
Reputatie 8
Badge +10

Bedankt voor uw hulp, maar dit heb ik eerlijk gezegd nu al zo vaak gedaan dat ik twijfel of het knopje niet inmiddels kapot is gegaan.


Ga er dan maar vanuit dat deze modem defect is en vervangen moet worden.
Telfort webcare leest mee en zal ongetwijfeld reageren op je verzoek... 😃
Reputatie 3
@nicolebelletje,

Welkom op het forum! Wat vervelend dat je zoveel problemen ervaart, zeg.

Ik ga er inderdaad vanuit dat er een nieuw modem verzonden moet worden. Kun je mij via een privébericht jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres toesturen?

Ingrid
Hoi ik heb ook problemen met het wijzigen van ssid en wachtwoord van mijn experia 8 modem. Ik krijg op de opgegeven link http://192.168.2.254 een inlogscherm met deze tekst

Login ID: Admin
Password:

Klopt het wel dat er bij login admin hoort te staan? Ik kan het ook niet in iets anders wijzigen Ik kan 1234 intypen tot ik een ons weeg maar ik kom er niet in. Ik krijg deze foutmelding

Incorrect Username or Password !! Please confirm your username/password and try again.

Ligt het nu aan mijn modem of aan de site dat ik niet in kan loggen?

Alvast bedankt, Barbara
Reputatie 1

Bedankt voor uw hulp, maar dit heb ik eerlijk gezegd nu al zo vaak gedaan dat ik twijfel of het knopje niet inmiddels kapot is gegaan.


Ga er dan maar vanuit dat deze modem defect is en vervangen moet worden.
Telfort webcare leest mee en zal ongetwijfeld reageren op je verzoek... :D


Dank u wel voor alle hulp!
Helaas heb ik dit probleem ook. Probeer in te loggen op de router want de verbinding met de router(zyxel) kan maar niet tot stand komen. Telkens moet ik de router opnieuw starten om verbinding te krijgen. Als ik na een uur weer thuis ben maakt ie weer geen verbinding, terwijlde router tog amper een maand oud is.

Hoop dat telfort mij hierbij kan helpen.

Bedankt
Reputatie 8
Badge +17
Hoi ik heb ook problemen met het wijzigen van ssid en wachtwoord van mijn experia 8 modem. Ik krijg op de opgegeven link http://192.168.2.254 een inlogscherm met deze tekst

Login ID: Admin
Password:

Klopt het wel dat er bij login admin hoort te staan? Ik kan het ook niet in iets anders wijzigen Ik kan 1234 intypen tot ik een ons weeg maar ik kom er niet in. Ik krijg deze foutmelding

Incorrect Username or Password !! Please confirm your username/password and try again.

Ligt het nu aan mijn modem of aan de site dat ik niet in kan loggen?

Alvast bedankt, Barbara


Hallo Barbara
Op dit momen post je in een topic van iemand anders, wat je kunt doen is je modem via het reset gaatje achterop het modem in te drukken met een puntig voorwerp
Na het opstarten moet je kunnen inloggen met admin en ww 1234
Lukt dit niet maak dan een eigen nieuw topic aan
Helaas heb ik dit probleem ook. Probeer in te loggen op de router want de verbinding met de router(zyxel) kan maar niet tot stand komen. Telkens moet ik de router opnieuw starten om verbinding te krijgen. Als ik na een uur weer thuis ben maakt ie weer geen verbinding, terwijlde router tog amper een maand oud is.

Hoop dat telfort mij hierbij kan helpen.

Bedankt
Reputatie 8
Badge +10
Hoi nicolebelletje, welkom op het forum.

Voor de ZyXEL klik je op http://192.168.1.254
Voor de Experiabox klik je op http://192.168.2.254

Beide modems hebben als wachtwoord 1234
Reputatie 1
Hoi nicolebelletje, welkom op het forum.

Voor de ZyXEL klik je op http://192.168.1.254
Voor de Experiabox klik je op http://192.168.2.254

Beide modems hebben als wachtwoord 1234


Dit stond ook al in de reply van het ticket die ik had gestuurd, het werkt dus niet, maar toch bedankt voor uw tijd!
Reputatie 1
Hoi nicolebelletje, welkom op het forum.

Voor de ZyXEL klik je op http://192.168.1.254
Voor de Experiabox klik je op http://192.168.2.254

Beide modems hebben als wachtwoord 1234


Dit stond ook al in de reply van het ticket die ik had gestuurd, het werkt dus niet, maar toch bedankt voor uw tijd!
Reputatie 8
Badge +16
Om alsnog toegang te krijgen tot het modem kan je een reset uitvoeren.
Dit doe je door een paper-clip op de achterzijde van het modem in het gaatje te steken en vast te houden tot het modem herstart.
Na de herstart is je modem weer toegankelijk via de werkwijze die Enterprise hierboven omschreef
Reputatie 8
Badge +10


Dit stond ook al in de reply van het ticket die ik had gestuurd, het werkt dus niet,


Dan gaat het wel werken als je de modem reset.
Achterop de modem zit een resetgaatje, druk daarin met een puntig voorwerp en hou deze vast tot dat de modem opnieuw opstart.

Voor de ZyXEL: ca 25 seconden ingedrukt houden tot alleen het powerlampje nog brandt.
Voor de Experiabox: ca 10 seconden tot je een klik hoort en de lampjes uitgaan.

Aangezien het wachtwoord 1234 een fabrieksinstelling is zou de modem hiermee weer toegankelijk moeten zijn.
Of heb je glasvezel en gebruik je de Sitecom router..?
Deze heeft andere instellingen.
Reputatie 1
@nicolebelletje,

Welkom op het forum! Wat vervelend dat je zoveel problemen ervaart, zeg.

Ik ga er inderdaad vanuit dat er een nieuw modem verzonden moet worden. Kun je mij via een privébericht jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres toesturen?

Ingrid


Heel erg bedankt voor alle hulp! Zoals Stephen heeft gezegd is er inderdaad een nieuwe modem binnengekomen, al vraag ik mij wel af hoe jullie achter mijn adres gekomen zijn, haha!!
Reputatie 1
@nicolebelletje,

Nieuw modem is onderweg 🙂. Je hoeft geen gegevens meer te sturen naar Ingrid. Laat je mij weten hoe het nieuwe modem functioneert wanneer je deze hebt ontvangen?

Stephen


Het spijt me voor de late reactie en ik dank u voor alle hulp! Er is inderdaad een nieuwe modem binnengekomen, de rest van de week heb ik het te druk om het aan te sluiten, ik zal het dit weekend zeker gedaan hebben en laat u dan weten of het goed functioneerd.
Reputatie 8
Badge +16

Heel erg bedankt voor alle hulp! Zoals Stephen heeft gezegd is er inderdaad een nieuwe modem binnengekomen, al vraag ik mij wel af hoe jullie achter mijn adres gekomen zijn, haha!!


Je post vanaf je eigen adres in dit topic, Telfort ziet jouw IP adres en kan dit koppelen aan jouw klantgegevens.

Big Brother is.......soms makkelijk

Reageer