beantwoord

Kan NAS niet meer met naam (DS214) bereiken, alleen met IP-adres.

• 27 juli 2017
  • 2 reacties
  • 312 keer bekeken

Badge
Hoi,

Sinds dinsdag heb ik een nieuw modem (Experia Box V8). Met mijn oude modem (Zyxel 2812HNU) kon ik de website van mijn Syno DS214 aanspreken m.b.v. "http://ds214:5000". Sinds het in gebruik nemen van de Experia Box V8 lukt dat niet meer. Ik krijg dan als antwoord "DEZE SITE IN NIET BEREIKBAAR". Ik kan alleen maar op de website van de nas komen via "http://192.168.2.214:5000" (dat ip-adres heb ik speciaal toegewezen aan die nas). Wat is hier aan de hand??

Gr., Martin
icon

Beste antwoord door MartieM 27 juli 2017, 16:08

...Probleem opgelost!!
Ter lering ende vermaeck:
In het verleden heb ik eens een hosts-bestand aangepast. Hierin stond onder anderen een verwijzing naar de NAS ds214. Het ip-adres was vroeger (met de Zyxel) 192.168.1.14, maar in de nieuwe modem (Experia Box V8) moest zo nodig het standaard subnetadres van 1 naar 2 verandert worden (waarom eigenlijk????).
Na aanpassing van het hosts-bestand was het leed geleden.
Omdat mijn lieve oude Zyxel overleden was, moest ik over naar de Experia Box. BALEN!!

Martin.
Bekijk reactie

2 reacties

Badge
...Probleem opgelost!!
Ter lering ende vermaeck:
In het verleden heb ik eens een hosts-bestand aangepast. Hierin stond onder anderen een verwijzing naar de NAS ds214. Het ip-adres was vroeger (met de Zyxel) 192.168.1.14, maar in de nieuwe modem (Experia Box V8) moest zo nodig het standaard subnetadres van 1 naar 2 verandert worden (waarom eigenlijk????).
Na aanpassing van het hosts-bestand was het leed geleden.
Omdat mijn lieve oude Zyxel overleden was, moest ik over naar de Experia Box. BALEN!!

Martin.
Reputatie 8
Badge +10
Het ip-adres was vroeger (met de Zyxel) 192.168.1.14, maar in de nieuwe modem (Experia Box V8) moest zo nodig het standaard subnetadres van 1 naar 2 verandert worden (waarom eigenlijk????).
Een subnetreeks bestaat uit 255 x 255 adressen, ruim 65.000... en niet iedere fabrikant kiest hetzelfde adres als Gateway-adres.
De ZyXEL werd geleverd door een Tjechische fabrikant en de Experiabox V8 is van Taiwanese makelij...

Mee eens, ik heb de ZyXEL 2812 jarenlang met plezier gebruikt, de V8 heb ik een paar weken een kans gegeven maar die kwam niet door het examen... ;)
Ik heb dus zelf maar een Fritzbox! 7490 gekocht.

Reageer