beantwoord

kabels glasvezel

• 31 december 2013
  • 5 reacties
  • 960 keer bekeken

Ik overweeg om over te stappen naar het Alles in 1 via glasvezel pakket. Zijn na de overstap de coax kabels die ik nu heb liggen naar de TV en de radio nog te gebruiken of moeten daar nieuwe utp kabels naar toe worden gelegd?
icon

Beste antwoord door ruud68 31 december 2013, 18:27

Je kunt de bestaande coaxkabel blijven gebruiken,alleen voor interactieve tv heb je een utp kabel nodig.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Je kunt de bestaande coaxkabel blijven gebruiken,alleen voor interactieve tv heb je een utp kabel nodig.
Badge +4
Uiteraard moet 1 uiteinde van de coax wel op je glasvezelmodem komen ipv op je normale kabel-punt. Verder gewoon bruikbaar. Het signaal is als het goed is zelfs sterker, dus eventuele versterkerkastjes kun je er dan eerst tussenuit halen om te testen of het zonder kan.
Erikk, bedankt voor je reactie.
Ik heb nog even de volgende vragen:
- kan ik, bij interactieve TV, mijn eigen DVD recorder blijven gebruiken voor het opnemen van een programma op een andere zender dan de zender waar ik op dat moment naar kijk?
- Voor interactieve TV heb ik een utp kabel nodig begrijp ik uit de reactie van Ruud68. Kan ik daarnaast voor mijn radio de gewone coax kabel blijven gebruiken?
Reputatie 2
Badge +2
Ja dat kan gewoon je moet dan wel via de tv luisteren
Badge +4
Bij ITV kan je niet je eigen recorder gebruiken. Je kan wel ITV kijken en tegelijkertijd je eigen recorder via de coax laten opnemen.

Je kan gewoon via de coax radio luisteren. Je kunt ook, zoals ruud zegt, via ITV radio luisteren, maar dan moet je je ITV-decoder inschakelen en het geluid doorlussen naar je versterker. Of via de tv luisteren.

Reageer