beantwoord

Kabel valt soms de hele tijd weg.

Beste Telfort,

Sinds een paar maanden ben ik van WiFi overgestapt naar kabel omdat ik niet goed kan gamen met 4 andere kinderen die zitten te netflixen of wat dan ook.
Dit ging perfect met een constante ping van 14 ms. Ik heb echter dagelijks/wekelijks het probleem dat de internetkabel er gewoon mee ophoudt. Ik krijg dan zo'n geel driehoekje met een uitroeptekentje te zien.

ik heb twee van die adapters (sorry voor mijn taal maar ik leg het maar zo kinderlijk mogelijk uit) eentje bij mijn laptop met een kabel ernaartoe en eentje bij de meterkast met een kabel naar mijn router. als dit probleem dus optreedt reset ik gewoon mijn router. hierna doet de kabel het weer maar valt weer uit na 5 min zet ik hem aan valt hij weer uit enz. soms heb ik een week geen problemen met de kabel maar soms heb ik het echt dagelijks. ik heb alles al geprobeerd. de adapters resetten, de router resetten.... meestal doet hij het weer perfect na even wachten maar ik wil gewoon een GOEDE verbinding die niet de hele tijd wegvalt

als ik in een spel zit is dit enorm vervelend.

zelf denk ik dat het probleem met de router is ( een vriend van mij dacht dit namelijk) en ik zou graag een nieuwe willen als dat het geval is.

maar nu is mijn vraag: wat is het probleem volgens jullie?

alvast bedankt, groet Paul
icon

Beste antwoord door van Gijssel 24 mei 2016, 08:24

Dankje voor je reactie babylonia

Gisteravond contact gehad met de klantenservice en bleek inderdaad dat deze adapters voor problemen zorgen aangezien de digitale tv ook via dit soort adapters gaat en dat met elkaar stoort.

De medewerker heeft mij nu aangeboden een wifiversterker te sturen. Ik zal dit proberen maar ben bang dat de snelheid via wifi niet toereikend zal zijn.

Ik weel ook niet hoe ik die uttp kabel dan kan doortrekken. Moet er dan gegraven worden etc? Of kan ik de adapters van de tv eruit halen en dan via de adapters van het internet E1 bekabeld doorgaan zonder storingen?

Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 8
Volgens mij zit het probleem in:
"twee van die adapters (sorry voor mijn taal maar ik leg het maar zo kinderlijk mogelijk uit) eentje bij mijn laptop met een kabel ernaartoe en eentje bij de meterkast met een kabel naar mijn router"

Dat soort oplossingen geeft regelmatig problemen.
Kijk eens of er een update van de firmware is, en reset die apparaten eens.
Als dat geen soelaas biedt, gewoon UTP-kabel doortrekken in je huis.
Dankje voor je reactie babylonia

Gisteravond contact gehad met de klantenservice en bleek inderdaad dat deze adapters voor problemen zorgen aangezien de digitale tv ook via dit soort adapters gaat en dat met elkaar stoort.

De medewerker heeft mij nu aangeboden een wifiversterker te sturen. Ik zal dit proberen maar ben bang dat de snelheid via wifi niet toereikend zal zijn.

Ik weel ook niet hoe ik die uttp kabel dan kan doortrekken. Moet er dan gegraven worden etc? Of kan ik de adapters van de tv eruit halen en dan via de adapters van het internet E1 bekabeld doorgaan zonder storingen?
Reputatie 8
Om van een WiFi versterker profijt te hebben, moet je die "bedraad" aansluiten, om elders in huis van daaruit je WiFi bereik te vergroten. Dus bij die oplossing alsnog in ieder geval één UTP-ethernetkabel doortrekken naar de plek waar je betere WiFi wilt gebruiken.

Je kunt een WiFi versterker ook draadloos gebruiken, maar in dat geval vergroot je alleen het bereik, maar de onderlinge snelheid tussen router/modem en WiFi versterker wordt er niet beter van. Is die slecht door de remmende werking van muren en plafond op het WiFi signaal zelf, blijft die slecht.

Klik voor een demo eens op de video van de volgende link van KPN:
(Duurt even voordat je een video kunt aanklikken).
https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/informatie/extra-opties/internet/wifiversterker.htm

In eerste instantie maakt men een verbinding via een UTP-ethernetkabel.
Klik wat er aan info wordt gegeven bij stap 3 "draadloos".

Hoe een modem/router op een andere plek in je huis te plaatsen en de telefoon DSL-kabel verder door te trekken en/of het doortrekken van UTP-ethernetkabel, klik op de hyperlinks in de volgende reactie die naar een volledige beschrijving met voorbeeldfoto's verwijzen. Ter inspiratie:
https://forum.telfort.nl/bestellen-ontvangen-266/isra-punt-zonder-telefoonaansluiting-55512/index1.html#post485379