beantwoord

Kabel lengte vanaf glasvezelpunt naar Experia Box

• 7 mei 2020
  • 5 reacties
  • 172 keer bekeken

Reputatie 1

Regelmatig lees ik op het forum dat er geadviseerd wordt om de kabel van het aansluitpunt naar het modem maximaal 150 cm te laten zijn en rond van vorm voorzien van beschermde aders, bij ons thuis wordt een glasvezel aansluiting gemaakt en die wil men in de meterkast plaatsen terwijl ons huidige aansluitpunt in de woonkamer zit en daar dus ook ons modem zich bevindt en onze TV  direct in de buurt is geplaatst en via een switch een utp kabel naar de verdieping gaat.

Ik wil geen extra apparatuur zoals mesch of ander zins draadloos met bij behorende adapters in huis en heb dus gevraagd om de voorbereiding voor de glasvezelaansluiting in de woonkamer aan te brengen!

groet Arjen

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Galdor68 7 mei 2020, 18:35

De korte kabel die je bedoelt is specifiek voor dsl/koper klanten je huidige situatie. Met glasvezel kan de modem/router prima in de woonkamer blijven en het glasvezelpunt in de meterkast, je hebt dan een netwerk kabel nodig, vanaf het glasvezelpunt naar je router. 

Het verzoek om het glasvezelpunt in de woonkamer te plaatsen is wel zo handig. Dan hoeft het minst te veranderen.

Bekijk reactie

5 reacties

De korte kabel die je bedoelt is specifiek voor dsl/koper klanten je huidige situatie. Met glasvezel kan de modem/router prima in de woonkamer blijven en het glasvezelpunt in de meterkast, je hebt dan een netwerk kabel nodig, vanaf het glasvezelpunt naar je router. 

Het verzoek om het glasvezelpunt in de woonkamer te plaatsen is wel zo handig. Dan hoeft het minst te veranderen.

Reputatie 1

Galdor68,

bedankt voor je reactie, een netwerk kabel door de kruipruimte zie ik niet zo zitten vanwege continue nattigheid daar, ik hoop dat de derde montage ploeg die nog moet komen het aan durft om de kruipruimte in te gaan, ik blijf opteren voor een aansluiting in de woonkamer,

Groet Arjen

Hoe is de situatie een rijtjes/tussenwoning grenst de woonkamer aan de straat? De kortste afstand krijgt de voorkeur doorgaans de meterkast, als het jouw eigen woning is dan gewoon er op staan dat het komt wat je bij de schouw hebt aangegeven.

Reputatie 1

Galdor68,

Het betreft een tussenwoning, de kabel ligt al vier maanden voor de voordeur, vorige week is er weer een “schouwer”geweest en die heeft een sticker op de muur geplakt waar wij het aansluitpunt willen hebben nu weer afwachten op de afspraak mail en daarna de komst van een aanlegploeg, als e.e.a. is gerealiseerd laat ik het hier weten, bedankt voor je reacties.

Groet, Arjen

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Arjen48, de kabellengte die je overal ziet staan gaat inderdaad over de koperaansluitingen zoals Galdor al zegt. Voor glasvezel is dat maximum er niet. Dat er bij de schouwing is aangegeven dat het glasvezelkastje op die plek geplaatst moet worden is goed nieuws, in de meeste gevallen wordt het ook aangesloten waar hij het aan heeft gegeven. Net als Galdor ben ik benieuwd hoe het afloopt, we wachten je bericht af :slight_smile:

Reageer