beantwoord

Istabiele verbinding ZyXEL P-2812HNU-F1

• 18 februari 2017
  • 14 reacties
  • 1118 keer bekeken

Beste forumbeheerder,

Ik ben reeds jaren een tevreden klant van Telfort. Op wat eerder gedoe met mijn modem na, heb ik nauwelijks problemen met het internet en de dienstverlening.

Momenteel gebruik ik nog steeds de ZyXEL P-2812HNU-F1 modem. De Experiabox gebruik ik liever niet omdat deze niet prettig samenwerkt met Apple Airplay apparaten. Dit ligt aan het Bonjour-Protocol. Deze heb ik destijds teruggestuurd.

Naast de ZyXEL P-2812HNU-F1 gebruik ik een losse, iets snellere D-Link router. Hierdoor kan ik iets soepeler streamen en gamen.

De ZyXEL begint echter kuren te vertonen. Ik krijg meerdere malen per dag de melding dat ik geen DSL-Connection heb. Het WIFI signaal blijft wel functioneren. De ZyXEL reageert echter wel heel traag bij het inloggen. Na een reboot lijkt de boel weer aardig te functioneren. maar ik merk wel schommelingen in de snelheid en stabiliteit. Bij een bekabelde verbinding krijg ik ook soms de melding van de DSL-Connecion. Ik heb de kabels uitvoerig geïnspecteerd.

Een harde reset heb ik al twee keer uitgevoerd en de software is up-to-date.

Wie kan me verder helpen?

Met vriendelijke groet,

Rick
icon

Beste antwoord door Leon 1 maart 2017, 18:03

Hi Henri,

Bedankt voor de gegevens! Ik heb een vervangend modem voor je besteld. Geef je hier een seintje als ie binnen is?
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dan vrees ik toch dat je modem op zijn laatste benen loopt en heb ergens op het forum gelezen dat die ook niet meer op voorraad zijn dan gaat het waarschijnlijk dus toch een experiabox worden
Reputatie 8
...of "bij uitzondering" dan toch een Exeria Box V10 m.b.t. tot de eerdere problemen met Apple apparatuur en V8.
Zou ik in samenspraak met webcare/klantenservice zeker als zodanig "eisen".

Houd er echter wel rekening mee, dat als je van een VPN-service gebruik maakt, dat voor het L2TP/IPSec protocol met de V10 niet mogelijk is door blokkade van de poorten 4000-5000. En dat voorlopig niet wordt opgelost.

Tijd voor een andere provider kan ook een oplossing zijn.
Dank voor de reacties tot nu toe. Ik hoop snel iets te horen van het forumbeheer!
Badge +1
Hallo Wicky, welkom op ons forum!

Jammer dat je modem na lange trouwe dienst kuren gaat vertonen! :(

Stuur mij een privébericht met hierin je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN. Na ontvangst zal ik kijk wat ik voor je kan doen! 🙂
Badge +1
Hi Wicky,

Bedankt voor je privébericht!

Een ander modem is besteld. Laat je het me weten als je 'm binnen hebt? 🙂
Leon,

Ik heb ook problemen met F1 modem, soms valt het internet, kabel/wifi en TV weg. Soms 3 x per dag en soms dagen weer niet. Bij het eruit halen van de stekker gaat het vaak weer goed maar soms moet ik dit meerdere keren achter elkaar doen

Gr henri
Badge +1
Hoi Henri,

Dat is dan lastig ja...

Heb je het modem ook al een harde reset gegeven?
Ook al enkele keren gedaan naar aanleiding van tel. contact klantenservice
Badge +1
Hoi Henri,

Duidelijk! Stuur me dan een privébericht met hierin je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN. Na ontvangst stuur ik je een vervangend modem toe! 🙂
Badge +1
Hi Henri,

Bedankt voor de gegevens! Ik heb een vervangend modem voor je besteld. Geef je hier een seintje als ie binnen is?
Leon,

Vanmorgen nieuw modem ontvangen, bedankt
Ga hem nu installeren

Gr henri
Badge +1
Hallo Henri,

En wat zijn je eerste bevindingen? 🙂
Nu nieuwe modem week in gebruik en zowel TV als wifi is nog niet 1x weggevallen. Prima dus
Enig minpuntje is dat dit modem niet over gastenaccount beschikt
Badge +1
Hi Henri,

Excuus voor mijn late reactie!

Wat fijn dat de verbinding een heel stuk stabieler is nu! :D

Van het gastaccount is inderdaad jammer. Wij hebben het ook op de wensenlijst gezet. Hopelijk komt het in de toekomst alsnog beschikbaar.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

P.S. Wil je feedback geven op hoe je mijn persoonlijke ondersteuning hebt ervaren? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Daar help je mij enorm mee! 🙂