ISRA punt in orde?

• 23 februari 2017
  • 9 reacties
  • 690 keer bekeken

Hi,

ik heb in mijn nieuwe woning een aansluitpunt in de woning zelf zitten. Daar kan de internetstekker van de modem in.
Echter, wanneer ik in de meterkast kijk, zie ik vier losse kabels: twee voor een televisieverbinding, twee voor een internetverbinding. Ik heb sterk het vermoeden dat deze in een verbindingskastje thuis horen. Hoe kom ik erachter of dit klopt? Internet wordt volgende week aangeleverd, maar zonder de juiste aansluiting gaat het niet werken.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Badge +1
Hi Olga, aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!
Reputatie 8
Badge +19
Ik vermoed dat de kabels die je beschrijft bestemd zijn voor een COAX kabelverbinding zoals van Ziggo, en deze aansluiting is onbruikbaar voor Telfort internet want het zijn verschillenden netwerken met totaal verschillende techniek.
Telfort internet wordt inderdaad via de telefoonverbinding geleverd.
Kan je een foto plaatsen van de situatie in de meterkast met de door jou genoemde kabels..?
Dan kan je gelijk even kijken of je één van onderstaande aansluitpunten voor je Telfort internet tegenkomt.

Die 4 losse kabels zouden wel eens kabels kunnen zijn die van de meterkast naar de woon en of een slaapkamer gaan. Zit er in je slaapkamer ook een aansluiting voor een telefoon en of coax/tv kabel?
Geen idee of ze duidelijk genoeg zijn. Een aansluiting als bovenstaande zit er niet. Wel is er een signaal(mogelijkheid) gemeten op het huisnummer. In de woonkamer zit trouwens wel een aansluitpunt, beneden niet (voor zover ik weet). Het huis is trouwens net nieuw, dus zou het ook kunnen dat het aansluitpunt nog aangelegd kan worden?
Op de een of andere manier lukt het niet foto's te uploaden (geleend internet ;)), maar het komt erop neer dat er geen 'doosjes' in de meterkast zitten. Alleen zowel van boven als onder een tv en internetkabel.
Je isra punt komt nooit op 2 punten binnen.
Wordt toch proberen de kabels te volgen tot je bij 1 van de punten zoals op de foto uitkomt.
Hoe oud is de woning?
Service pagina van Telfort over dit onderwerp:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoofdaansluiting-vinden.htm
Met nieuwe woning begrijp ik dat je de eerste bewoner bent? Bij nieuwbouw is de tweede van links een veel voorkomende. Wat voor internet krijg je heb je besteld 'normaal' of glasvezel bij de tweede optie kan het zo zijn dat er inderdaad een draad in de meterkast zit waar nog een kastje opgemonteerd moet worden.
Als het een huurwoning betreft maar bij koop net zo goed worden die nuts voorzieningen dus coax voor de kabel en de telefoon hoofdaansluiting meestal voor de komst van bewoners geinstalleerd.
Begrijp ik het nu goed met de woonkamer boven dat het een drive in woning is? De meterkast zit wel beneden?
Even voor de beeldvorming het aansluitpunt in de woonkamer is dus net zo'n klein vierkantje als in het tweede kastje van links op de foto.