ISRA punt in de meterkast BUITEN

• 22 januari 2012
  • 36 reacties
  • 9140 keer bekeken

Toon het eerste bericht

36 reacties

Oke, ik heb nu heel veel informatie gekregen.
Ten eerste heb ik het al geprobeerd om bij de wandcontact doos de aderparen te verwisselen van rood/blauw naar wit/oranje, geen resultaat.
Ook heb ik in de telefoonstekker zelf de stekkertjes verwisseld, bovenste naar onder en andersom. Ook geen resultaat.

Ten tweede heb ik net in de meterkast gekeken en daar zitten naast elkaar rood blauw oranje wit kabeltje. Ik heb gehoord dat ik die los kan schroeven en niet hoef door te knippen zoals in de instructie staat.

Maar nou komt het. Ik las eerder dat ik mijn modem dan daar moet uittesten. Hoe doe ik dit dan? Is het de bedoeling dat ik die kabeltjes los haal en dan via de doorlusdoos verbind naar mijn modem?

Ik word hier zo niet goed van. VIa Telfort kom ik ook niet verder want die sturen me van het kastje naar de muur. En ik kan ze niet bellen (tel.provider laat 0900 nr niet toe) dus het schiet niet echt op.
Badge
Bij je modem heb je ook een kabel met 2 rj11 stekkertjes gekregen als het goed is.
Aan 1 kan de stakker eraf knippen en dan die kant even strippen en kapje van isra afhalen en daar in schroeven.
Dus niet de kabel van je isra zelf doorknippen
Oke dat is duidelijk. Maar stel dat ik dat doe en plots gaat mijn modem doen wat het moet doen. Hoe los ik het dan op dat ik het binnenshuis krijg want ik kan de modem niet in de meterkast buiten laten staan.
Badge
Een kabeltje trekken !
neem dan geen goedkope telefoonkabel ! Het beste is een platte maar liever niet te lang want dat weer ten koste van je snelheid.
Oke, nou heel erg bedankt allemaal.
Ik ga hier morgen mee aan de slag, hopelijk gaat het dan lukken.
Op dit moment heb ik de modem nog in de woonkamer aangsloten op de contact doos voor de telefoon en zo heel af en toe zie ik het DSL lampje knipperen maar daarna houd het weer op. Heel raar want dan krijg ik weer goede hoop maar daar blijft het ook bij helaas.
Reputatie 8
Badge +16
Desnoods maak je voordat je de draadjes losmaakt bij het isra-punt een foto... dan kun je achteraf zien hoe je het weer terug aan moet sluiten.
Dat leek mij ook wel slim en heb ondertussen al meerdere foto's gemaakt van alles waar ik aan het gezeten (heb ik ook bewijs van elke verandering)

Ik zag net het DSL lampje wel 5min aan een stuk door knipperen en zelfs even gewooon helemaal groen branden. Werd helemaal blij maar ja, nu is het weer over 😞
Badge
Dan is de kabel vanaf je isra punt naar de woonkamer waarschijnlijk heel erg brak (slecht).
Wat je kan doen kijk even welke kleuren er gebruikt worden, en kijk dan bij je isra punt misschien zit er wel een van de 2 een beetje los, of geoxideerd dan wil meestal schoonmaken of opnieuw aansluiten wel helpen.
pas wel op zit maar weinig koper in de kabel dus kapot strippen is zo gebeurt.
Badge +7
Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel telefoonnummer in een privé bericht zodat ik dit verder kan onderzoeken.

Henk
Het probleem is opgelost!!!!

Vandaag een KPN monteur langs geweest en alle kabeltjes goed aangesloten én ook bij de wandcontactdoos alles gefixt waardoor het modem nu gewoon lekker in de woonkamer staat. Bleek ook dat het telefoonstekkertje wat bij het Telfort pakket zat defect was dus een nnieuwe gekregen.

Iedereen heel erg bedankt voor alle tips en hulp!!!!!
Badge
Okee jij ook veel plezier van je telfort internet !!
top dat het zo snel is gefixt.

Reageer