ISRA punt in de meterkast BUITEN

• 22 januari 2012
  • 36 reacties
  • 9140 keer bekeken

Een paar dagen geleden is mijn internet opgeleverd maar ik heb nog steeds geen verbinding.Mijn modem doet niet wat het hoort te doen, het DSL lampje gaat maar niet branden. Ik heb het aangesloten op de telefoonaansluiting, ervanuit gaande dat dit mijn ISRA punt is. Na contact met Telfort is mij verteld om de aderparen te verwisselen, en ook dit gaf geen resultaat.
Vandaag ging ik toch nog maar even in de meterkast kijken, en die is buiten op de galerij, en ik kom daar een mogelijk ISRA punt tegen.

Nou is mijn vraag, stel dat dit het ISRA punt is wat ik nodig zou hebben om verbinding te krijgen, hoe moet ik dit dan oplossen aangezien het buiten mijn huis is? Heeft iemand daar ook ervaring mee of weet iemand hoe ik via hier toch mijn modem zou kunnen laten werken?

36 reacties

Badge
maak er eens een foto van en plaats dat hier.
Een isra punt hoort altijd in de woning te zitten dus het lijkt me sterk dat je de aansluiting buiten moet gebruiken.
Badge
Je hebt wel een telefoon signaal op de lijn zitten ?
Badge
Sommigge falts hebben de meterkast op de gallerei vaak direkt naast de voordeur (zo ook mijn vader) is een vergelijkbare deur als de voordeur maar met een sleutel van de buitenkant benaderbaar dus is best mogelijk.
OK....en waar moet je dan je stekker insteken?
Reputatie 8
Badge +16
Niet alle ISRA-punten kun je met een stekker aansluiten. Soms moet je de bekabeling doorknippen en een aansluitdoosje plaatsen. Dit staat ook in de installatiehandleiding vermeld.
[attachment=0:3l2nlbwa]type1.gif[/attachment:3l2nlbwa]Dit is een voorbeeld van wat ik in mijn meterkast zie hangen. Mijn meterkast is inderdaad buiten naast de voordeur dus lijkt me sterk dat ik daar mijn modem moet gaan plaatsen.
In de woonkamer heb ik ook een gewone telefoon aansluiting maar maak geen gebruik van telefoon dus of hij het doet, weet ik niet. Maar zou wel moeten toch?
Ik heb het modem nu daarop aangesloten en zo heel af en toe, echt heel af en toe gaat het DSL lampje branden dus ik denk dat er dan toch wel ergens een signaal binnen komt maar hij blijft maar niet continue branden zoals het hoort. Hellup 😞
Badge
Bovenkant kapje eraf !
zoek de rode en blauwe inkomende draad op pak een telefoonsnoer, knip aan 1 kant de rj11 eraf maak de blauwe en rode draad schoon plaats die in het isra punt, test als je dsl werkt zoja, dan uitvogelen hoe je hem het beste kan aansluiten en neerzetten het modem.

mvg
Bart
OKe, om die kabels te vinden onder het kapje gaat me wel lukken maar uiteindelijk moet de kabel van de telefoonsnoer toch in het modem en die kan ik toch niet buiten in de meterkast zetten? Waar moet ik de adapter dan laten?

Maar nog een vraag....als er via de telefoonaansluiting in de woonkamer helemaal geen singnaal zou komen, dan zou het DSL lampje toch helemaal nooit gaan branden?
Reputatie 8
Badge +16
Het kan zijn dat de bekabeling tussen het isra-punt en je woonkamer niet helemaal goed is. Of dat er bijvoorbeeld binnenshuis aftakkingen zijn.

Het kan geen kwaad om voor jezelf de telefoonbekabeling in kaart te brengen.
Oke, en hoe doe ik dat? De bekabeling doorlopen?
SOrry maar ik ben totaal niet technisch en heb hier nooit wat mee moeten doen dus sorry voor de vele vragen. Maar wel heel erg bedankt voor het meedenken.
Reputatie 8
Badge +16
Het modem moet met een korte, goede kabel rechtstreeks op het isra-punt worden aangesloten. Ook mogen er geen aftakkingen aanwezig zijn.

n sommige huizen zijn aftakkingen aanwezig om in meerdere kamers telefoon aan te sluiten. Voor telefonie werkt dat goed... maar ADSL kan hier slecht tegen.

Advies is toch om te kijken waar de kabel vanaf het isra-punt je huis binnenkomt... misschien kun je daar je modem aansluiten.
De telefoon aansluiting in de woonkamer is de enige aansluiting. In de slaapkamers heb ik verder alleen tv aansluitingen.
Badge
Sluit hem gewoon eens even aan door het kapje eraf te halen en de draden daar in aan te sluiten en dan in je modem.
Is de beste manier om even te testen of er daar wel een signaal binnenkomt.
Ookal staat hij dan even tijdens de test daar in de meterkast is wel de beste optie om dus te kijken of je daar goed zit.
Als dit werkt kun je verder gaan kijken van hoe of wat.
De telefoon aansluiting in de woonkamer is de enige aansluiting. In de slaapkamers heb ik verder alleen tv aansluitingen.

Je kan het modem ook gewoon op de contactdoos aansluiten, heeft jaren bij mij goed gewerkt.
Zie pagina : http://klantenservice.internet.telfort.nl/Hulp-bij-installatie/Internet/Controleren-aderparen-(bij-een-niet-werkende-verbinding-na-installatie).aspx
Badge
Het gaat er niet om of het wel of niet kan.
Topic starter krijgt geen verbinding bij aansluiten in de woonkamer.
Daarom het advies om eventueel in de meterkast op de isra aan te sluiten en zo te kijken of er daar wel signaal is .
Het gaat er niet om of het wel of niet kan.
Topic starter krijgt geen verbinding bij aansluiten in de woonkamer.
Daarom het advies om eventueel in de meterkast op de isra aan te sluiten en zo te kijken of er daar wel signaal is .

Kan wel lezen daarom staat ook op deze pagina :

Om uw modem op het ISRA punt aan te sluiten met behulp van de varkenssnuit klikt u in de varkenssnuit een telefoonkabel met 2 RJ11 aansluitingen en de andere kant van deze kabel stopt u in de DSL ingang van het modem. Gaat uw DSL lampje binnen 5 min niet branden, dan gaat u als volgt te werk:
Schroef varkenssnuit open. (klik op het plaatje hierboven voor een voorbeeld)
Verwissel vervolgens de bovenste 2 aders, met de onderste 2. Dus de rode met de oranje en de blauwe met de witte. Schroef de stekker weer dicht, en verbind hem opnieuw met het modem.
Mocht u na 5 min nog geen DSL lampje krijgen op het modem, reset u deze dan naar de fabrieksinstellingen en als dat geen effect heeft, bel dan de helpdesk.

Als er in de woonkamer geen signaal is dan is de kans erg klein dat op het ISRA punt wel een signaal staat.
Zeker als hij bovenstaande ook heeft uitgevoerd.
Reputatie 8
Badge +16
Als er een isra-punt op de gang is, dan is de varkenssnuit in de woonkamer geen isra-punt.

Daarom is het een goed advies om tijdelijk te testen bij het isra-punt... daar zou dan ook het tweede aderpaar getest kunnen worden als het eerste aderpaar niet werkt.

Als er op het isra-punt een werkende verbinding is, is het veel makkelijker om uiteindelijk ook in de woonkamer de boel werkend te krijgen.
Oke ik hoor net van iemand die meer verstand van alles dat het ook kan zijn dat mijn nieuwe internet verbinding pas gaat werken wanneer mijn oude internet word afgesloten. Kan dit zo zijn???
Badge
Ja dat is zo.
heb je alleen een modem gekregen, en ook al een brief met opleverdatum??
Reputatie 8
Badge +16
Als er twee aderparen aanwezig zijn, dan kan Telfort (vanaf de opleverdatum) op het tweede aderpaar leveren.
Het signaal van de vorige provider blijft dan nog op het eerste aderpaar staan.

Het omwisselen van de aderparen is het gemakkelijkste in het isra-punt.
Kijk voor de zekerheid eens bij de link die Albert41 postte.
Ik heb het modem gekregen met alles wat ik nodig heb voor de aansluiting.
Ook heb ik een brief ontvangen dat mijn internet geactiveerd is en een smsje dat het geactiveerd is en dat ik die dag zou kunnen internetten en dat is dus niet het geval.
trouwen, mijn oude internet is via kabel dus geen adsl. Maakt dat nog wat uit?
Badge
Als je oude via de kabel was kan die hier ook niet in de weg zitten.

Ik blijf bij mijn advies in een vorigge post van mij om eens te testen in de meterkast bij je isra punt.
Reputatie 8
Badge +16
Ja dat maakt uit.... Want dan heb je vermoedelijk geen last van een oude provider.

Advies is dan toch om te testen bij het isra-punt... eerst aderpaar 1, daarna (als het niet werkt en indien aanwezig) aderpaar 2.

Reageer