beantwoord

ISRA-punt herstellen

• 14 november 2017
  • 14 reacties
  • 1889 keer bekeken

Reputatie 1
In mijn jaren 30 woning ligt deze kabel onder de grond, zie foto. Misschien zat de kabel aan het kastje van foto 2 vast. Er hoort een Isra punt aan het uiteinde te zitten, echter dit is niet het geval. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het Isra-punt weer in takt wordt gemaakt, zodat ik een abonnement via jullie kan afsluiten? Groet Arjan

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Deborah 15 november 2017, 19:24

Hoi Arjand, welkom op het forum 😳. Aangezien je ISRA-punt onder de grond zit, vind ik dat een goede vraag. Een monteur kan dit het beste beoordelen. Als je een pakket van ons bestelt, dan zorg ik ervoor dat een monteur bij je langskomt. Zoals @Galdor68 aangeeft, is het nodig dat je modem met een korte kabel boven de grond wordt aangesloten. In principe is het bezoek van de monteur kosteloos. Mocht het herstellen van het ISRA-punt toch kosten met zich mee brengen, dan zal de monteur dit aangeven. Laat je me weten als je een pakket hebt besteld? Dan bestel ik een monteur!
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Ik vermoed gewoon een abonnement afsluiten.
Dan zal Telfort een monteur aansturen om het zaakje in orde te maken.
Voor alle zekerheid maar even de reactie van webcare afwachten.
Reputatie 8
Badge +17
Hou er rekening mee dat het opnieuw aansluiten van het IS/RA punt niet altijd gratis is
Het lijkt een door anderen uitgevoerde methode om de oude aansluiting van foto2 niet meer te hoeven gebruiken er gaat van daar blijkbaar al wel een draad naar een ander punt in huis.

Gezien je melding van een jaren 30 huis kan foto2 nog wel eens de oorspronkelijke isra zijn. De isra zoals we die nu kennen zijn van na 1985 daarvoor was de 4 polige aansluitpunt meestal in de woonkamer het enige aansluitpunt.

Een officieel netjes afgewerkt isra wil je niet onder de grond maar boven gronds om de modem met een zo kort mogelijke kabel aan te kunnen sluiten.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Arjand, welkom op het forum 😳. Aangezien je ISRA-punt onder de grond zit, vind ik dat een goede vraag. Een monteur kan dit het beste beoordelen. Als je een pakket van ons bestelt, dan zorg ik ervoor dat een monteur bij je langskomt. Zoals @Galdor68 aangeeft, is het nodig dat je modem met een korte kabel boven de grond wordt aangesloten. In principe is het bezoek van de monteur kosteloos. Mocht het herstellen van het ISRA-punt toch kosten met zich mee brengen, dan zal de monteur dit aangeven. Laat je me weten als je een pakket hebt besteld? Dan bestel ik een monteur!
Reputatie 1
Beste Deborah,
Ik ben huiverig dat ik na komst van jullie monteur alsnog een monteur van de Kpn moet laten komen omdat het Isra-punt hersteld moet worden en dus extra kosten. In hoeverre kan en mag jullie monteur een Isra-punt herstellen? Kan ik zelf aan de telefoon kabel een eindstuk maken, zo dat dit als Isra-punt functioneert? Waar koop ik zo een eindstuk (Isra-punt)?
Alvast bedankt voor je reactie.
Groet Arjan
Reputatie 8
Het is juist dat Telfort een monteur van wellicht KPN zelf aanstuurt om dat ISRA-punt in orde te maken.
Officieel mag je er zelf namelijk helemaal niet aankomen. (De meer moderne ISRA-punten zijn om die reden verzegeld).

Het valt onder de verantwoordelijkheid van netwerkbeheer (ofwel KPN).
Dus ga er nu niet zelf aan klooien, als men dat juist probeert te vermijden.
Alle werkzaamheden aan het KPN netwerk kan en zal door een erkend monteur moeten plaatsvinden. Dus het netjes af monteren zal hoogst waarschijnlijk gedaan worden door de juiste persoon aangestuurd via Telfort.

In principe mist op die ene foto alleen een kapje en hangt het geheel los. Dus is dit zoals ik eerder opmerkte waarschijnlijk zelf gedaan.

Het hele onderhoud en beheer tot en met het isra punt valt onder KPN, al zou iemand dit zelf kunnen zullen er bij eventuele problemen in de toekomst alsnog kosten in rekening kunnen worden gebracht voor het onrechtmatig wijzigingen aan brengen.
Reputatie 4
Badge +10
Nog een aanvulling op @Babylonia en @Galdor68 🙂.

Mochten er kosten in rekening worden gebracht voor het herstellen van de ISRA, dan wordt de prijs vooraf aangegeven. Je hebt altijd de keuze om akkoord te gaan met de kosten. Als je de kosten niet wil maken, dan kan het contract worden ontbonden.
Reputatie 1
Beste Deborah,
Ik heb een abonnement afgesloten en een monteur aangevraagd.
Zou jij ervoor willen zorgen dat de monteur op de hoogte is van mijn situatie/onze correspondentie?
Alvast bedankt
Groet Arjan
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Arjand,

Super! 😳 Ja zeker. Normaal gesproken kun je zelf een afspraak maken voor een installatie monteur, alleen je situatie is bijzonder en daarom vind ik het handiger om de afspraak zelf te maken. Aangezien ik vandaag geen monteur kan spreken, bevestig ik in de loop van de week de afspraak. Op welke dagen en tijdstippen schikt het voor jou?
Reputatie 1
Beste Deborah,
Bedankt voor het regelen
Groet Arjan
Reputatie 4
Badge +10
Graag gedaan! Laat je me weten of de monteur de ISRA kan herstellen?
Reputatie 1
Beste Deborah,
Vandaag is Monteur Peter langsgeweest en heeft alles aangesloten. Hij heeft ook het ISRA punt hersteld. Alles voor nul euro! Peter is een hele professionele en vriendelijke monteur. Fijn dat alles zo netjes en werkzaam is opgeleverd. Bedankt voor jouw tussenkomst en sturen van een goede monteur.
Groet Arjan
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Arjan, dat is super fijn! Ik heb het aan Peter doorgegeven! Graag gedaan en bedankt voor het laten weten 😳. Ik wens je veel plezier met je nieuwe aansluiting en alvast een mooie jaarwisseling!

Reageer