beantwoord

ISRA aangetast door vocht

• 26 januari 2020
  • 10 reacties
  • 340 keer bekeken

Reputatie 1

Nadat ik steeds meer storing en haperingen heb aan het internet heb alle bekabeling na gelopen en vervangen wat ik kon. Ik zie dat mijn ISRA dop half uit elkaar ligt en dat de bedrading aan KPN kant vergaan is. De isolatie van de bedrading is volledig aangetast en valt er vrijwel zo vanaf.
Ik heb de kabel iets ingekort maar de bedrading in de in metalen mantel is ook ernstig aangetast door vocht. Ik kan  wel blijven inkorten maar dan zit ik straks onder de grond.

Kan ik herstel van IRA punt krijgen, situatie was al aanwezig toen ik het huis kocht.

icon

Beste antwoord door Rene Wind 14 februari 2020, 07:04

Een week na het bezoek van de KPN monteur is de snelheid van mijn verbinding helemaal hersteld. Ik zie dat het modem intraint op : up 31730 (Kbps.) down:100509 (Kbps.) en dat samen met 2 nieuwe Ubiquiti’s is iedereen happy nu in huis. :grinning:

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8

Vul alvast bij je forumprofiel in de afgeschermde velden gegevens aan met:
postcode / huisnr, klantnummer en op wiens naam het internetcontract staat.
Zodat Telfort weet om wie het gaat en een monteur kan aansturen om een nieuw ISRA-punt te laten plaatsen. Kun je nog een fotootje erbij plaatsen? Is het helemaal duidelijk.

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Rene Wind, dat klinkt niet goed inderdaad. Goed dat je het aankaart, jouw aansluiting moet gewoon hersteld worden.

Er staan helaas nog geen gegevens in je forumprofiel zie ik. Kan je ze invullen, zoals Babylonia hierboven ook tipte? Als je ze invult bij ‘Extra informatie’ in je forumprofiel, dan zijn ze alleen zichtbaar voor jezelf, en voor mij als moderator. 

Laat je het weten wanneer je ze hebt ingevuld?

Reputatie 1

Hi,

Ik heb de gegevens er in gezet, ik neem aan dat een fotootje alleen in het topic kan ??

Reputatie 8

Fotootje alleen in het topic zelf.

Reputatie 8
Badge +10

Hi @Rene Wind, dankjewel voor het invullen van de gegevens. Ik heb je zojuist telefonisch gesproken en we hebben een monteur ingepland voor komende vrijdag om de aansluiting te herstellen. Ik verwacht dat de monteur dit direct voor je in orde kan maken. 

Laat je weten hoe de afspraak afgelopen is? Mocht je intussen vragen hebben of als ik iets voor je kan doen, laat het dan ook gerust weten.

Reputatie 1

Hi,

Monteur is vanmorgen geweest en trof inderdaad een rot ISRA punt aan, lijn bleek nog best wel te presteren ondanks de brakke staat van de ISRA. Hij heeft een compleet nieuwe aansluiting aangelegd en alles netjes afgemonteerd. Na het doormeten bleek de lijn terug gevallen te zijn naar 53.000 Kbps maar dat kan door het klapperen gekomen zijn. Aangezien een DLM reset niet mogelijk is is het nu afwachten tot de snelheid weer terug naar de 100.000 Kbps gaat. Een snelheid die wel mogelijk moet zijn op 500 meter van de kast.
Ah, ik zie de download alweer gestegen is naar 63.000 Kbps, dat ziet er goed uit.

Reputatie 8
Badge +10

@Rene Wind Goedemorgen, dat klinkt goed! Fijn dat de monteur de aansluiting helemaal hersteld heeft en de verbinding doorgemeten heeft. Klopt, de snelheid kan daardoor ietsje terugvallen maar ik verwacht dat dat snel weer hersteld zal zijn. Zeker omdat de problemen nu verholpen zijn.

Laat maar weten hoe het verder met de verbinding gaat, en natuurlijk ook als ik iets voor je kan betekenen.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Rene Wind, Alexandra is er vandaag niet dus ik reageer even in haar plaats. Ik ben benieuwd hoe het nu met jouw verbinding gaat, heeft die zich de afgelopen dagen gestabiliseerd en werkt het nu goed?

Reputatie 1

Een week na het bezoek van de KPN monteur is de snelheid van mijn verbinding helemaal hersteld. Ik zie dat het modem intraint op : up 31730 (Kbps.) down:100509 (Kbps.) en dat samen met 2 nieuwe Ubiquiti’s is iedereen happy nu in huis. :grinning:

Reputatie 8
Badge +11

Helemaal goed, dat is fijn om lezen @Rene Wind :slight_smile:
Geniet van de stabiele verbinding en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer