beantwoord

Is mijn snelheid goed en zijn mijn modemwaarden goed?

  • 23 februari 2019
  • 236 reacties
  • 4070 keer bekeken

Beste moderatoren,
zouden jullie eens willen kijken of onderstaande modemwaarden/instellingen goed zijn voor mijn abonnement:
Mijn hoofdaansluiting zit in de woonkamer met een aansluiting naar de 1e verdieping, waar ook mijn modem staat.
Voor de duidelijkheid: of mijn modem nu boven of beneden staat, de waarden veranderen hier niet noemenswaardig door, daarom heb ik de modem boven staan en omwille van de vrede met de vrouw niet in de huiskamer, staat als 'een vlag op een modderschuit' in de huiskamer.☺
P.S. in de tijd dat ik nog bij Zonnet/Versatel/Tele2 zat ruim 10 jaar geleden haalde ik dezelfde waarden, netto ongeveer 12Mbps.




icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 9 oktober 2019, 16:26

@JanD De wijzigingsorder van VDSL naar VVDSL is inmiddels zichtbaar. Oplevering hiervan staat gepland voor 22-10. Het komt er aan. 🙂
Bekijk reactie

236 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Volgens KPN Netwerk NL krijg ik vanaf morgen de technische mogelijkheid van netto 95Mbps op mijn adres.
Zelf heb ik een tot 50Mbps-abo, waarvan ik netto ongeveer 18Mbps haal.
Volgens de reactie van Bart_Telfort in een ander topic zou ik nà de aanpassing netto 50Mbps moeten kunnen halen overeenkomstig mijn abo zonder meerkosten.☺

Morgen, 4-10-2019 wordt de kast aangepast.
We houden de vinger aan de pols.

Dan nog, vanaf morgen is de kast opgeleverd. Dat wil niet zeggen dat de lijnen, die nu vanaf de centrale komen, al direct overgezet worden op de DSLAM kaarten in de wijkkast.
KPN stuurt pas na weken of soms maanden een monteur om de lijnen over te nemen.

tip van flip:
Als de kast daadwerkelijk is opgeleverd en op fourstack en op de postcodecheck van Telfort staat dat je 100Mbps kan afnemen, dan kan je (als je slim bent) tijdelijk, bijvoorbeeld voor een maand, in "Mijn Telfort" bij je abonnement voor "Extra snelheid" kiezen; dan moet er namelijk een monteur gestuurd worden om de lijn over te zetten! Ná die maand zet je "Extra snelheid" weer uit en heb je 50Mpbs. 😎😋
Reputatie 8
Badge +11

Dat zijn mooie snelheden JanD. Veel plezier ervan. 

Verder ligt de telefoon eruit. Daar is helaas een storing mee gaande. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Hopelijk snel opgelost. Excuses voor het ongemak.

Nu zie ik wel dat je meerdere berichten stuurt. Daarbij kom je bij mij weer onderaan in de wachtrij. Het is dus makkelijker om het allemaal in een bericht te houden. Zo kom je sneller weer bij mij bovenaan in de lijst. 

 

Beste mensen,
vandaag is de monteur geweest en heeft zowel het IS/RA-punt als de huiskameraansluiting voorzien van de nieuwste aansluitpunten en de modem in de meterkast geplaatst.
De snelheid is nu conform wat ik volgens KPN zou moeten hebben.
We zijn hier zeer blij mee.
@Bart - Telfort , bedankt.☺
Reputatie 8
Kijk, zo zie je maar weer waar het upgraden van aansluitingen en bekabeling toe kan leiden. 😉
Reputatie 8
Voor een zuivere connectie, zou je wel de eventuele doorkoppeling die er in de aansluiting zit vanuit de woonkamer naar de 1e verdieping moeten loskoppelen, zodat er geen splitsingen in de aansluitingen zitten.

Controleer dan gelijk of de aansluitingen niet zijn vervuild. Schroef contacten even los. Mocht je contactspray hebben. Spuit dat even op een kwastje, en dep met het natte kwastje even op de contacten, en draadeinden.

Plaats anders wat fotootjes hoe het aansluitpunt er fysiek uitziet?

Hoeveel intraintijd dat nodig heeft, is afwachten. Kan enkele dagen tot een week duren??
(Kijk of een paar keer reset achter elkaar, of er dan een andere profiel wordt geforceerd).
Hallo @Bart - Telfort en andere belangstellenden, beloofd verslag:
Een èchte KPN-monteur is geweest, was er om klokslag 15u00, man van de klok!
Heeft eerst IS/RA-punt gecontroleerd en de verbinding met de centrale/wijkkast.
Heeft van huis uit de DSLAM compleet gereset, dat hield o.a. in dat alle klanten die op de betreffende DSLAM zitten even zonder internet zaten.
Is naar de straatkast gegaan, een paar kleine aanpassingen in de bedrading gedaan.
Is naar de centrale gegaan, heeft mijn individuele poort binnen de DSLAM gereset.
Beoogde snelheid is weer terug.
Mocht er t.z.t. weer een terugval in snelheid gebeuren dan moet mijn aansluiting op een andere poort gezet worden, maar is nu nog niet aan de orde en mocht ook (nog) niet van KPN.
Onderstaand een paar screendumps van vóór het herstel en van na het herstel:

En nu de waarden nà het herstel:

Hallo @Bart - Telfort ,
uiteraard houd ik jullie op de hoogte inzake de afloop.
Wordt vervolgd.☺
Ik denk dat de monteur a.s. donderdag mijn modem verouderd zal vinden, zie onderstaande afbeeldingen:


Reputatie 8
Badge +10

Wie zal het weten, misschien de monteur a.s. donderdag😆

Ja, die zal wel op zijn neus kijken... 😉

NB. je bent linkshandig zie ik...

Wie zal het weten, misschien de monteur a.s. donderdag😆Ja, die zal wel op zijn neus kijken... 😉


NB. je bent linkshandig zie ik...

Goed opgemerkt, 1 like verdiend.☺
Reputatie 8
Badge +10
Een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel... 😙
Waarvan akte.

Fijn dat je nu de volle waarde haalt uit de dienst waarvoor je betaalt.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben heel blij dit te lezen JanD. Helemaal super, geniet ervan.
Geef mij dan maar KPN. Zodra er ergens een netwerkverbetering gereed is, kunnen de klanten daar direct van profiteren.
Direct? Niet zonder eerst een snelheidsverhoging aan te vragen zoals in het geval van Jan zeker niet direct het is blijkens de reacties in dit topic niet zo dat alle aansluitingen meteen na plaatsing omgeplugd worden.
Reputatie 8
Badge +10
De kast op de foto is een SDF.

MDF staat voor Main Distribution Frame en dat is over het algemeen de wijkcentrale.
Vanaf deze wijkcentrale liggen glasvezelkabels naar de SDF.
Een SDF is een actieve (FttC) straatkast.
SDF staat voor Subloop Distribution Frame.
De subloop is de loop achter de straatkast en gebruikt de bestaande koperverbindingen naar de woningen).

De wissende snelheden die je ervaart zullen vrijwel zeker het gevolg zijn van de actuele werkzaamheden.
Dat is een mooie maat kast voor een beetje graffiti of een plakposter.😜
Reputatie 8
Badge +11
Dus nog even een maand op 2 a 3 wachten en dan is de omzetting van centrale gereed. Ik ben benieuwd.

In ieder geval heel fijn om te lezen dat het de snelheid door de monteur weer op niveau is gebracht. 🙂
Reputatie 8
Badge +17
@JanD : zie https://forum.telfort.nl/internet-267/is-mijn-snelheid-goed-en-zijn-mijn-modemwaarden-goed-80956?postid=692080

volgens mij heb je al antwoord gehad...
Reputatie 8
Badge +10
@JanD

Bedankt voor de tip, ik heb me ook aangemeld voor die nieuwsbrief. 👍
Het is ook puur practisch bedoeld uit de ervaring.
In de tijd van de CAI, ben ik het met je eens, dat toen de internetsnelheid achteruit holde als de buren die op dezelfde straatkast zaten ook ineens flink gingen internetten, maar die tijd is (gelukkig?) voorbij.
Toen had je ook nog een modem zo groot als een printer, die meteen bijverwarming was.😆
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @JanD, ik zie inderdaad dat voor augustus een upgrade in de planning staat. Als die is afgerond kom je op de planning voor omzetting naar VVDSL. Je krijgt dan ook de mogleijhieid om jouw abonnement up te graden met Extra Snelheid 100/10 Mbits. Dit komt dan wel in Mijn Telfort te staan. Dit zou dan ook de omzetting naar VVDSL verspoedigen.
Reputatie 8
Badge +11

Dat is helemaal top. Fijn dat alles nu werkt zoals gehoopt. :) 

Reputatie 8
Badge +17
Ik zie met belangstelling een reactie van Telfort tegemoet.
Jan, wij zijn allemaal een beetje Telfort. 😉
Reputatie 8
Ik zie heel even niet in waarom de Gebruikers Interface zoveel anders moet zijn?
Ik heb het specifiek over netwerk apparatuur (routers / switches e.d), en het beheer van apparaten binnen een thuisnetwerk of beter nog "bedrijfsnetwerk".

Bijvoorbeeld "port forwarding" is op zichzelf niet nodig bij IPv6.
(Je kunt apparaten rechtstreeks over internet met elkaar laten communiceren).
"NAT" functionaliteiten en routing is op een heel ander niveau.
Dat zie je nog niet echt terug in die apparaten. Het is vooral allemaal nog op IPv4 gebaseerd.

Men zal een andere interface nodig hebben om toch het beheer ervan in goede banen te kunnen leiden. Bedrijven zullen het beheer namelijk gewoon centraal willen regelen en er overzicht op willen houden, en niet als "onafhankelijke" verbindingen plaats willen laten vinden waar geen inzicht meer over is. In dat geval is naar ik denk de veiligheid ook in het geding.
Reputatie 8
Badge +11
Wat leuk dat je deze constatering deelt. En wat balen dat de snelheid weer gedaald is. Inderdaad de noodloop. Hopelijk loopt deze nog weer op. En wordt het na oplevering van de kast alleen nog maar beter. 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Kees-Jan

Ja dat bedoel ik van stabiel 50Mb naar net 20Mb hoe is dat een logische keus mede als IPV6 wel van belang was. De enige logische verklaring is financieel of andere oorzaken.
Doornekamp is naar Tmobile gegaan vanwege het mogelijk verdwijnen van 4 tv kanalen. Ik denk er steeds serieuzer over na om bij Telfort weg te gaan met mobiel omdat ik overal voordeliger uit ben dan bij Telfort met Thuis internet omdat ik problemen heb met de gang van zaken hoe de NV KPN handelt op diverse fronten dus puur persoonlijke redenen.

Tja, ik heb nog nooit op 1 paard gewed:

Internet & bellen: Telfort (kosten zijn bekend)
Mobiel: 4 abonnementen voor het gezin bij HollandsNieuwe (4x €9 voor ieder 3GB)
TV: Ziggo; met 4 SmartTV's is een iTV abonnement bij Telfort of KPN véél te duur tov Ziggo (€18,70/m)

Reageer