beantwoord

Is mijn snelheid goed en zijn mijn modemwaarden goed?

  • 23 februari 2019
  • 242 reacties
  • 4217 keer bekeken

Beste moderatoren,
zouden jullie eens willen kijken of onderstaande modemwaarden/instellingen goed zijn voor mijn abonnement:
Mijn hoofdaansluiting zit in de woonkamer met een aansluiting naar de 1e verdieping, waar ook mijn modem staat.
Voor de duidelijkheid: of mijn modem nu boven of beneden staat, de waarden veranderen hier niet noemenswaardig door, daarom heb ik de modem boven staan en omwille van de vrede met de vrouw niet in de huiskamer, staat als 'een vlag op een modderschuit' in de huiskamer.☺
P.S. in de tijd dat ik nog bij Zonnet/Versatel/Tele2 zat ruim 10 jaar geleden haalde ik dezelfde waarden, netto ongeveer 12Mbps.




icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 9 oktober 2019, 16:26

@JanD De wijzigingsorder van VDSL naar VVDSL is inmiddels zichtbaar. Oplevering hiervan staat gepland voor 22-10. Het komt er aan. 🙂
Bekijk reactie

242 reacties

wifi staat voor draadloos en als je wifi gebruikt is er nooit iets met de draad…...loos.

Als je dat bedoelt, waarom schrijf je dan niet meteen het volgende?

Eén ding is zeker: bij wifi is er nooit iets met de draad loos.

:nerd:

En wat houdt die bron  "Cl”  in??

Computer Idee

Dat is juist de grap die als je het leest zonder context niet over komt, volgens mij is de bron Computer Idee dat moet Jan maar bevestigen.

Ik zou het zo schrijven : Eén ding is zeker: bij wifi is er nooit iets met de draadloos

De nadruk moet op loos liggen dat las ik verkeerd, waardoor de grap of bedoeling niet overkomt.

 

Reputatie 8

wifi staat voor draadloos en als je wifi gebruikt is er nooit iets met de draad…...loos.

Als je dat bedoelt, waarom schrijf je dan niet meteen het volgende?

Eén ding is zeker: bij wifi is er nooit iets met de draad loos.

:nerd:

En wat houdt die bron  "Cl”  in??

Ah ik lag de klem-toon verkeerd nu vat ik het op schrift kwam het bij mij niet meteen over zoals bedoeld.

LAN = local area network kan beide zijn bedraad en on bedraad, maar ja nu snapt ik em.

Ik moest (kr)omdenken 😜

Hallo @Galdor68 , die zin is volledig correct, je moet alleen even goed lezen.

wifi staat voor draadloos en als je wifi gebruikt is er nooit iets met de draad…...loos.

draad loos = gelijk aan een LAN-verbinding.

Snap j'm?:thinking:

Ik las net je onderschrift is die zin wel volledig?

Eén ding is zeker: bij wifi is er nooit iets met de draadloos.…

Tenzij ik het verkeerd lees of begrijp heb ik het idee dat er een stukje tekst ontbreekt. Mij ontgaat de clou.

Vandaag door een installateur  een netwerkkabel vanuit de meterkast naar de 1e verdieping laten leggen en een netwerkkabel vanuit de meterkast naar de huiskamer laten leggen voor de tv-decoder.

Dit ter vervanging van de powerlines.

Heb een perfecte stabiele verbinding en haal bekabeld ruim 100Mbit/s, conform mijn abonnement en draadloos via de 5.0-band ook ruim 100 Mbit/s en via de 2.4-band ongeveer de helft.

Dit is een cadeautje van mijn valentijn (lees echtgenote).:relaxed:

 

 

Reputatie 8
Badge +11

Dat is helemaal top. Fijn dat alles nu werkt zoals gehoopt. :) 

De telefoon doet het (eindelijk) weer.

Dit topic kan gesloten worden.

 

Hallo  @Bart - Telfort , bedankt voor je reactie.

Ik zal mijn reactie(s) c.q. vragen hierover beperken tot dit topic.

 

Reputatie 8
Badge +11

Dat zijn mooie snelheden JanD. Veel plezier ervan. 

Verder ligt de telefoon eruit. Daar is helaas een storing mee gaande. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Hopelijk snel opgelost. Excuses voor het ongemak.

Nu zie ik wel dat je meerdere berichten stuurt. Daarbij kom je bij mij weer onderaan in de wachtrij. Het is dus makkelijker om het allemaal in een bericht te houden. Zo kom je sneller weer bij mij bovenaan in de lijst. 

 

dubbele schermafbeelding verwijderd, zie hierboven.

Vandaag, 23-10-2019 11u20 nog geen telefoon, ook niet na een harde reset.

Zie onderstaande schermafbeelding:

 

Het toeval wil dat de vaste telefoon het nu niet meer doet, maar dat zou niets met de omzetting te maken hebben, daar er reeds eerder telefoonstoringen gemeld waren.

Daar ik echter hoofdzakelijk gebeld wordt over de vaste telefoon had ik dat niet eerder in de gaten, alleen eind vorige week een keer zag ik een rood lampje op de modem branden, bleek dus de telefoon te zijn en na een reset deed de telefoon het weer.

Maar nu helpt een reset niet, telefoon niet geregistreerd in modem.

Bij bellen naar de vaste telefoon de in gesprek toon en bellen vanaf de vaste telefoon ook de in gesprek toon.

Helpdesk gebeld, wist van de storing, zou aan gewerkt worden, wilde een ander modem sturen, leek me niet zinvol bij een modem dat nog geen jaar oud is.

Ik hoop dat het snel verholpen is, want ik ontvang wel regelmatig telefoon.

@Alexandra - Telfort  hier ook melding van gedaan.

 

Beste moderatoren en andere geïnteresseerden.

Vandaag heeft een KPN-monteur in de nieuw opgeleverde actieve straatkast mijn verbinding omgezet naar 100/30 Mbit/s.

Zie onderstaande speedtest:

 

Reputatie 8
Badge +11
Top. 🙂
@JanD De wijzigingsorder van VDSL naar VVDSL is inmiddels zichtbaar. Oplevering hiervan staat gepland voor 22-10. Het komt er aan. :)
Bedankt voor de update, ik ben reeds door Telfort per e-mail op de hoogte gebracht.
Reputatie 8
Badge +11
@JanD De wijzigingsorder van VDSL naar VVDSL is inmiddels zichtbaar. Oplevering hiervan staat gepland voor 22-10. Het komt er aan. 🙂
Reactie ingetrokken.
We zien de (spoedige) aanpassing van de snelheid naar 100/10 met belangstelling tegemoet.☺
Reputatie 8
Badge +17
🙄

wonderen duren altijd iets langer...
Zo uitgelegd is het bij geen van beiden direct.
Reputatie 8
Badge +17


IngekortUh, weet je nog dat ik dit ook gepost heb, @Galdor68 ?

...
Ja dat weet ik, mijn reactie is op deze uitspraak

Geef mij dan maar KPN. Zodra er ergens een netwerkverbetering gereed is, kunnen de klanten daar direct van profiteren.


Direct profiteren is nooit of bijna nooit mogelijk.
Dat is in mijn herinnering het verschil met de kabel krijg je daar bericht dat de boel is verbetert merk je dat wel bijna meteen. Bij dsl niet dat is het wezenlijke verschil.

Bij dsl wordt je lekker gemaakt met een snelheid verhoging maar kan het vrij lang duren voor je het merkt. Bij de kabel kreeg je pas bericht als een verhoging daadwerkelijk merkbaar was.

Ja, maar waarschijnlijk gaan er bij kabel óók maanden aan vooraf (zonder dat de klant op de hoogte wordt gehouden!) voordat het uiteindelijk gereedgemeld wordt en dán pas merkt de klant het ook "direct"...

het is een verschil in werkwijze, maar uiteindelijk is "direct" toch "direct"!

IngekortUh, weet je nog dat ik dit ook gepost heb, @Galdor68 ?

...

Ja dat weet ik, mijn reactie is op deze uitspraak

Geef mij dan maar KPN. Zodra er ergens een netwerkverbetering gereed is, kunnen de klanten daar direct van profiteren.


Direct profiteren is nooit of bijna nooit mogelijk.
Dat is in mijn herinnering het verschil met de kabel krijg je daar bericht dat de boel is verbetert merk je dat wel bijna meteen. Bij dsl niet dat is het wezenlijke verschil.

Bij dsl wordt je lekker gemaakt met een snelheid verhoging maar kan het vrij lang duren voor je het merkt. Bij de kabel kreeg je pas bericht als een verhoging daadwerkelijk merkbaar was.
Reputatie 8
Badge +17
Nope, als er niets wijzigt aan de infrastructuur hoeft er geen monteur aan te pas te komen en worden de wijzigingen qua instelling geconfigureerd.

Bij jou is er wél een infrastructuur wijziging, jouw lijn moet namelijk overgenomen worden in de wijkkast.


Uh, weet je nog dat ik dit ook gepost heb, @Galdor68 ?

...

Reageer