beantwoord

Is mijn snelheid goed en zijn mijn modemwaarden goed?

  • 23 februari 2019
  • 189 reacties
  • 3083 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +7
  • Forumheld
  • 1730 reacties
Beste moderatoren,
zouden jullie eens willen kijken of onderstaande modemwaarden/instellingen goed zijn voor mijn abonnement:
Mijn hoofdaansluiting zit in de woonkamer met een aansluiting naar de 1e verdieping, waar ook mijn modem staat.
Voor de duidelijkheid: of mijn modem nu boven of beneden staat, de waarden veranderen hier niet noemenswaardig door, daarom heb ik de modem boven staan en omwille van de vrede met de vrouw niet in de huiskamer, staat als 'een vlag op een modderschuit' in de huiskamer.☺
P.S. in de tijd dat ik nog bij Zonnet/Versatel/Tele2 zat ruim 10 jaar geleden haalde ik dezelfde waarden, netto ongeveer 12Mbps.




icon

Beste antwoord door JanD 28 februari 2019, 22:31

Beste mensen,
vandaag is de monteur geweest en heeft zowel het IS/RA-punt als de huiskameraansluiting voorzien van de nieuwste aansluitpunten en de modem in de meterkast geplaatst.
De snelheid is nu conform wat ik volgens KPN zou moeten hebben.
We zijn hier zeer blij mee.
@Bart - Telfort , bedankt.☺
Bekijk reactie

189 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Lijkt mij helemaal goed. 🙂
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Bart - Telfort , bedankt voor je reactie, we houden de vinger aan de pols.☺
Reputatie 8
Badge +11
Fijn dat de monteur exact op tijd was. 🙂 Hij heeft ook goed werk geleverd lees is. Heel erg fijn. Hopelijk blijf het nu goed. Zo niet, laat het dan zeker weten, dan gaan we weer kijken wat ik kan betekenen.
Begrijpelijk dat bepaalde zaken niet zonder opdracht mogen wel mooi dat het is opgelost. Zo kan je het tot de upgrade wel uithouden 😁
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Bart - Telfort en andere belangstellenden, beloofd verslag:
Een èchte KPN-monteur is geweest, was er om klokslag 15u00, man van de klok!
Heeft eerst IS/RA-punt gecontroleerd en de verbinding met de centrale/wijkkast.
Heeft van huis uit de DSLAM compleet gereset, dat hield o.a. in dat alle klanten die op de betreffende DSLAM zitten even zonder internet zaten.
Is naar de straatkast gegaan, een paar kleine aanpassingen in de bedrading gedaan.
Is naar de centrale gegaan, heeft mijn individuele poort binnen de DSLAM gereset.
Beoogde snelheid is weer terug.
Mocht er t.z.t. weer een terugval in snelheid gebeuren dan moet mijn aansluiting op een andere poort gezet worden, maar is nu nog niet aan de orde en mocht ook (nog) niet van KPN.
Onderstaand een paar screendumps van vóór het herstel en van na het herstel:

En nu de waarden nà het herstel:

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Bart - Telfort ,
bedankt voor je reactie.
Ik heb zojuist een SMSje van Telfort ontvangen 'dat een monteur tussen 15 en 17 uur start met werkzaamheden om mijn storing te verhelpen', in de centrale bijvoorbeeld?
UPDATE:
kreeg vanochtend een e-mail en SMS dat de monteur vanmiddag komt met het verzoek om thuis te zijn.
Wordt vervolgd.☺
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Jan, een 4G modem hebben wij niet. De hybride mogelijkheid wordt alleen door KPN aangeboden. Daarentegen heb ik wel terugkoppeling van de Technische Dienst ontvangen. Zij geven aan dat er toch weer een monteur op locatie nodig is. Deze heb ik dan ook voor je aangestuurd. Die komt morgen tussen 1500 en 1700 uur. Mocht dat niet uitkomen, zou je dan even willen bellen om de afspraak te verplaatsen? Ik ben benieuwd wat de monteur deze keer voor je kan betekenen.
Ik heb het nog even na gelezen het is inderdaad een andere methode dan de hybride sneller internet buitengebied methode.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Galdor68 , ik heb toen de functie 4G modem van de V10 getest door de ADSL-aansluiting los te koppelen en er mijn smartphone via de USB-aansluiting op aan te koppelen en dat werkte.
Hallo @Franzki , ik heb geen KPN-abo, ik ben Telfort-klant en wordt t.z.t. automatisch KPN-klant.
Daarom gelden ook voor jou de Telfort regels. Al gunnen wij je mede klanten je het van harte.

Nelly ik bedoel daarmee precies dat wat ik schreef mede in reactie op dit stukje.

(of dit topic wordt trending omdat veel meer Telfort klanten dit gaan aanvragen.)

Ook voor KPN klanten geldt valt jou postcode buiten de series voor sneller internet buitengebied krijg je dat niet. Zelfs al was JanD KPN klant komt zijn postcode vermoedelijk niet in aanmerking. Aanvulling zie het screenshot in het start bericht dat is duidelijk genoeg Sneller Internet Buiten gebied niet mogelijk/leverbaar.

Nu met de aanstaande een wording moet het technisch mogelijk zijn net zo goed dat pairbonding technisch mogelijk moet zijn. Los van dat het een KPN product of dienst is, daarnaast is deze situatie ook niet voldoende voor een nood pakket.

Ik meen of hier of op het KPN forum te hebben gelezen dat JanD al een eigen 4G router heeft als nood voorziening en zelfs getest en gebruikt. Herstel er was een smartphone gebruikt.
https://forum.telfort.nl/internet-267/eenvoudig-alternatief-netwerk-bij-uitval-xdsl-door-middel-van-3g-4g-functie-op-modem-v10-81247
Badge +18
Niet alleen de Telfort klanten. Wat bedoel je daar mee?

Uit coulance zou dit mogelijk zijn maar kan wel ongewenste precedenten scheppen.
Waarom denk je dat? Ik heb nog niet eerder gezien dat Telfort uit coulance een KPN dienst beschikbaar stelde. Omdat men dat niet wil, maar mogelijk ook omdat het niet kan.
Reputatie 8
Badge +7
Volgens mij biedt Telfort helemaal geen 4G optie. Ik zie het alleen op de KPN-website staan, daar wordt gesproken over de nieuwste abonnementen. Ik weet niet of Jan inderdaad zo'n nieuw KPN-abonnement heeft. Anders zie ik het somber in... (of dit topic wordt trending omdat veel meer Telfort klanten dit gaan aanvragen.)
Hallo @Franzki , ik heb geen KPN-abo, ik ben Telfort-klant en wordt t.z.t. automatisch KPN-klant.
Volgens mij biedt Telfort helemaal geen 4G optie. Ik zie het alleen op de KPN-website staan, daar wordt gesproken over de nieuwste abonnementen. Ik weet niet of Jan inderdaad zo'n nieuw KPN-abonnement heeft. Anders zie ik het somber in... (of dit topic wordt trending omdat veel meer Telfort klanten dit gaan aanvragen.)
Niet alleen de Telfort klanten. Genoeg KPN dsl klanten die in het zelfde schuitje zitten.
JanD bedoelt trouwens de nieuwe Sneller Internet Buitengebied variant een hybride methode.
De vorige methode was volledig via 4g zover ik weet zoals het noodpakket zeg maar.

Uit coulance zou dit mogelijk zijn maar kan wel ongewenste precedenten scheppen.
Badge +18
Volgens mij biedt Telfort helemaal geen 4G optie. Ik zie het alleen op de KPN-website staan, daar wordt gesproken over de nieuwste abonnementen. Ik weet niet of Jan inderdaad zo'n nieuw KPN-abonnement heeft. Anders zie ik het somber in... (of dit topic wordt trending omdat veel meer Telfort klanten dit gaan aanvragen.)

Als JanD zo'n nieuw KPN abo heeft, wat ik eigenlijk niet verwacht gezien de inhoud van dit topic, zal hij zijn aanvraag op het KPN forum moeten doen.
Reputatie 8
Badge +16
Volgens mij biedt Telfort helemaal geen 4G optie. Ik zie het alleen op de KPN-website staan, daar wordt gesproken over de nieuwste abonnementen. Ik weet niet of Jan inderdaad zo'n nieuw KPN-abonnement heeft. Anders zie ik het somber in... (of dit topic wordt trending omdat veel meer Telfort klanten dit gaan aanvragen.)
Reputatie 8
Badge +17
Ik zie met belangstelling een reactie van Telfort tegemoet.
Jan, wij zijn allemaal een beetje Telfort. 😉


Hallo @Bart - Telfort of een andere moderator.
Is het mogelijk om, totdat mijn snelheidsprobleem is opgelost, een zogenaamd 4G-modem te krijgen, volgens protocol 'sneller buitengebied 4G'?Nu haal ik bekabeld netto 11Mbps, als we tv kijken gaat daar 8 Mbps af en als we dan met zijn tweeën internetten hebben we dus 11 - 8 = 3 gedeeld door 2 is 1,5Mbps per persoon over voor internet?
Dat gaat niet zomaar de mast/zender moet dit ook aan kunnen zelfs de echte buitengebied postcode's kunnen op die beperking stuk lopen.
Zucht, lees de post ff door, galdor!
Het gaat om een vaste aansluiting, namelijk...🙄

Beste Kees-Jan ik reageer op de vraag om tijdelijk een extra 4g modem te krijgen dat moge toch duidelijk zijn??
Ter aanvulling.

De postcode moet in een buitengebied liggen met voldoende capaciteit op het 4G netwerk en waar we verwachten voldoende 4G binnenhuis dekking te kunnen bereiken. Dit kan verschillen per woning. Daarom kan het voorkomen dat jij wel Sneller Internet Buitengebied kunt bestellen en je buurman niet.
Bron



De voorgestelde reset zal de oplossing kunnen zijn anders is het een kwestie van de situatie accepteren zoals deze is.
Badge +18
Die komt vast wel, neem ik aan. Ze zijn niet erg zwaar bezet op dit moment. En waarom de hoofdletters?
Reputatie 8
Badge +7
Ik zie met belangstelling een reactie van Telfort tegemoet.
Badge +18
"sneller buitengebied 4G" is een KPN dienst, geen Telfort.
En bij klanten met een week of langer geen diensten moet een noodpakket voor de helsdeuren weggesleept worden.
Ik geef je, eerlijk gezegd, al met al weinig kans.
Reputatie 8
Badge +17

Hallo @Bart - Telfort of een andere moderator.
Is het mogelijk om, totdat mijn snelheidsprobleem is opgelost, een zogenaamd 4G-modem te krijgen, volgens protocol 'sneller buitengebied 4G'?
Nu haal ik bekabeld netto 11Mbps, als we tv kijken gaat daar 8 Mbps af en als we dan met zijn tweeën internetten hebben we dus 11 - 8 = 3 gedeeld door 2 is 1,5Mbps per persoon over voor internet?
Dat gaat niet zomaar de mast/zender moet dit ook aan kunnen zelfs de echte buitengebied postcode's kunnen op die beperking stuk lopen.

Zucht, lees de post ff door, galdor!
Het gaat om een vaste aansluiting, namelijk...🙄
Hallo @Bart - Telfort of een andere moderator.
Is het mogelijk om, totdat mijn snelheidsprobleem is opgelost, een zogenaamd 4G-modem te krijgen, volgens protocol 'sneller buitengebied 4G'?
Nu haal ik bekabeld netto 11Mbps, als we tv kijken gaat daar 8 Mbps af en als we dan met zijn tweeën internetten hebben we dus 11 - 8 = 3 gedeeld door 2 is 1,5Mbps per persoon over voor internet?

Dat gaat niet zomaar de mast/zender moet dit ook aan kunnen zelfs de echte buitengebied postcode's kunnen op die beperking stuk lopen.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Kees-Jan , bedankt voor je reactie, weer wat geleerd.
De monteur die 2x eerder is geweest vertelde ook iets dergelijks dat de verbinding in een soort nodloop of stationaire stand blijft staan om in autotermen te spreken.
Reputatie 8
Badge +17
DLM staat voor "Dynamic Line Management". De DLM monitort alle lijnen en stelt aan de hand van line errors vast welk profiel er op de lijn moet komen om een zo foutvrije lijn te krijgen.
Echter deze regelt eigenlijk nooit verder terug dan 10Mbps een soms komt er in de DLM periode (4 weken) geen reset zodat de DLM weer begint met meten. Het profiel van 10Mbps blijft dan op de lijn, zoals dat nu bij jouw lijn het geval lijkt te zijn.

Vandaar mijn vraag aan webcare of een DLM reset zou kunnen helpen.
Reputatie 8
Badge +7
@webcare: is het handig om een DLM reset aan te vragen voor de lijn van JanD?
Hallo @Kees-Jan , bedankt voor het meedenken, wat is een DLM-reset?
Is dat een dslam-reset in de centrale? Zie foto.
Zoals je kunt lezen in een eerdere reactie van @Bart - Telfort heeft hij de technische dienst gevraagd om een onderzoek.

Reageer