beantwoord

Is mijn snelheid goed en zijn mijn modemwaarden goed?

• 23 februari 2019
  • 227 reacties
  • 3752 keer bekeken

Toon het eerste bericht

227 reacties

Volgens mij biedt Telfort helemaal geen 4G optie. Ik zie het alleen op de KPN-website staan, daar wordt gesproken over de nieuwste abonnementen. Ik weet niet of Jan inderdaad zo'n nieuw KPN-abonnement heeft. Anders zie ik het somber in... (of dit topic wordt trending omdat veel meer Telfort klanten dit gaan aanvragen.)

Als JanD zo'n nieuw KPN abo heeft, wat ik eigenlijk niet verwacht gezien de inhoud van dit topic, zal hij zijn aanvraag op het KPN forum moeten doen.
Volgens mij biedt Telfort helemaal geen 4G optie. Ik zie het alleen op de KPN-website staan, daar wordt gesproken over de nieuwste abonnementen. Ik weet niet of Jan inderdaad zo'n nieuw KPN-abonnement heeft. Anders zie ik het somber in... (of dit topic wordt trending omdat veel meer Telfort klanten dit gaan aanvragen.)
Niet alleen de Telfort klanten. Genoeg KPN dsl klanten die in het zelfde schuitje zitten.
JanD bedoelt trouwens de nieuwe Sneller Internet Buitengebied variant een hybride methode.
De vorige methode was volledig via 4g zover ik weet zoals het noodpakket zeg maar.

Uit coulance zou dit mogelijk zijn maar kan wel ongewenste precedenten scheppen.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Franzki , ik heb geen KPN-abo, ik ben Telfort-klant en wordt t.z.t. automatisch KPN-klant.
Niet alleen de Telfort klanten. Wat bedoel je daar mee?

Uit coulance zou dit mogelijk zijn maar kan wel ongewenste precedenten scheppen.
Waarom denk je dat? Ik heb nog niet eerder gezien dat Telfort uit coulance een KPN dienst beschikbaar stelde. Omdat men dat niet wil, maar mogelijk ook omdat het niet kan.
Hallo @Franzki , ik heb geen KPN-abo, ik ben Telfort-klant en wordt t.z.t. automatisch KPN-klant.
Daarom gelden ook voor jou de Telfort regels. Al gunnen wij je mede klanten je het van harte.

Nelly ik bedoel daarmee precies dat wat ik schreef mede in reactie op dit stukje.

(of dit topic wordt trending omdat veel meer Telfort klanten dit gaan aanvragen.)

Ook voor KPN klanten geldt valt jou postcode buiten de series voor sneller internet buitengebied krijg je dat niet. Zelfs al was JanD KPN klant komt zijn postcode vermoedelijk niet in aanmerking. Aanvulling zie het screenshot in het start bericht dat is duidelijk genoeg Sneller Internet Buiten gebied niet mogelijk/leverbaar.

Nu met de aanstaande een wording moet het technisch mogelijk zijn net zo goed dat pairbonding technisch mogelijk moet zijn. Los van dat het een KPN product of dienst is, daarnaast is deze situatie ook niet voldoende voor een nood pakket.

Ik meen of hier of op het KPN forum te hebben gelezen dat JanD al een eigen 4G router heeft als nood voorziening en zelfs getest en gebruikt. Herstel er was een smartphone gebruikt.
https://forum.telfort.nl/internet-267/eenvoudig-alternatief-netwerk-bij-uitval-xdsl-door-middel-van-3g-4g-functie-op-modem-v10-81247
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Galdor68 , ik heb toen de functie 4G modem van de V10 getest door de ADSL-aansluiting los te koppelen en er mijn smartphone via de USB-aansluiting op aan te koppelen en dat werkte.
Ik heb het nog even na gelezen het is inderdaad een andere methode dan de hybride sneller internet buitengebied methode.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Jan, een 4G modem hebben wij niet. De hybride mogelijkheid wordt alleen door KPN aangeboden. Daarentegen heb ik wel terugkoppeling van de Technische Dienst ontvangen. Zij geven aan dat er toch weer een monteur op locatie nodig is. Deze heb ik dan ook voor je aangestuurd. Die komt morgen tussen 1500 en 1700 uur. Mocht dat niet uitkomen, zou je dan even willen bellen om de afspraak te verplaatsen? Ik ben benieuwd wat de monteur deze keer voor je kan betekenen.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Bart - Telfort ,
bedankt voor je reactie.
Ik heb zojuist een SMSje van Telfort ontvangen 'dat een monteur tussen 15 en 17 uur start met werkzaamheden om mijn storing te verhelpen', in de centrale bijvoorbeeld?
UPDATE:
kreeg vanochtend een e-mail en SMS dat de monteur vanmiddag komt met het verzoek om thuis te zijn.
Wordt vervolgd.☺
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Bart - Telfort en andere belangstellenden, beloofd verslag:
Een èchte KPN-monteur is geweest, was er om klokslag 15u00, man van de klok!
Heeft eerst IS/RA-punt gecontroleerd en de verbinding met de centrale/wijkkast.
Heeft van huis uit de DSLAM compleet gereset, dat hield o.a. in dat alle klanten die op de betreffende DSLAM zitten even zonder internet zaten.
Is naar de straatkast gegaan, een paar kleine aanpassingen in de bedrading gedaan.
Is naar de centrale gegaan, heeft mijn individuele poort binnen de DSLAM gereset.
Beoogde snelheid is weer terug.
Mocht er t.z.t. weer een terugval in snelheid gebeuren dan moet mijn aansluiting op een andere poort gezet worden, maar is nu nog niet aan de orde en mocht ook (nog) niet van KPN.
Onderstaand een paar screendumps van vóór het herstel en van na het herstel:

En nu de waarden nà het herstel:

Begrijpelijk dat bepaalde zaken niet zonder opdracht mogen wel mooi dat het is opgelost. Zo kan je het tot de upgrade wel uithouden 😁
Reputatie 8
Badge +11
Fijn dat de monteur exact op tijd was. 🙂 Hij heeft ook goed werk geleverd lees is. Heel erg fijn. Hopelijk blijf het nu goed. Zo niet, laat het dan zeker weten, dan gaan we weer kijken wat ik kan betekenen.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Bart - Telfort , bedankt voor je reactie, we houden de vinger aan de pols.☺
Reputatie 8
Badge +11
Lijkt mij helemaal goed. 🙂
Reputatie 8
Badge +7
Beste mensen, aankomende vrijdag wordt het netwerk in mijn straat opgewaardeerd.
Zie mijn aanvullende vraag in een ander lopend topic met gelijke strekking:
https://forum.telfort.nl/internet-267/upgraden-internet-verbinding-84478#post707015
Uiteraard mag het antwoord ook hier geplaatst worden.☺
Dan houden we alles overzichtelijk zou een moderator zeggen.😎
Reputatie 8
Badge +11
Heel fijn JanD. Na de upgrade komt jouw thuisaansluiting op een planning te staan waar ik geen inzicht in heb. Als deze aan de beurt is zal je lijn dus geupgrade worden. Je kunt dit forceren door extra snelheid aan te zetten. Dit is het verkorte antwoord. 😉
Reputatie 8
Badge +17
@JanD : zie https://forum.telfort.nl/internet-267/is-mijn-snelheid-goed-en-zijn-mijn-modemwaarden-goed-80956?postid=692080

volgens mij heb je al antwoord gehad...
Reputatie 8
Badge +7
Volgens KPN Netwerk NL krijg ik vanaf morgen de technische mogelijkheid van netto 95Mbps op mijn adres.
Zelf heb ik een tot 50Mbps-abo, waarvan ik netto ongeveer 18Mbps haal.
Volgens de reactie van Bart_Telfort in een ander topic zou ik nà de aanpassing netto 50Mbps moeten kunnen halen overeenkomstig mijn abo zonder meerkosten.☺
Morgen, 4-10-2019 wordt de kast aangepast.
We houden de vinger aan de pols.
Reputatie 8
Badge +17
Volgens KPN Netwerk NL krijg ik vanaf morgen de technische mogelijkheid van netto 95Mbps op mijn adres.
Zelf heb ik een tot 50Mbps-abo, waarvan ik netto ongeveer 18Mbps haal.
Volgens de reactie van Bart_Telfort in een ander topic zou ik nà de aanpassing netto 50Mbps moeten kunnen halen overeenkomstig mijn abo zonder meerkosten.☺

Morgen, 4-10-2019 wordt de kast aangepast.
We houden de vinger aan de pols.

Dan nog, vanaf morgen is de kast opgeleverd. Dat wil niet zeggen dat de lijnen, die nu vanaf de centrale komen, al direct overgezet worden op de DSLAM kaarten in de wijkkast.
KPN stuurt pas na weken of soms maanden een monteur om de lijnen over te nemen.

tip van flip:
Als de kast daadwerkelijk is opgeleverd en op fourstack en op de postcodecheck van Telfort staat dat je 100Mbps kan afnemen, dan kan je (als je slim bent) tijdelijk, bijvoorbeeld voor een maand, in "Mijn Telfort" bij je abonnement voor "Extra snelheid" kiezen; dan moet er namelijk een monteur gestuurd worden om de lijn over te zetten! Ná die maand zet je "Extra snelheid" weer uit en heb je 50Mpbs. 😎😋
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Kees-Jan c.q. Flip, dat is een antwoord waar ik concreet wat aan heb, zo ga ik het doen.
Wordt vervolgd.☺
Reputatie 8
Badge +7
De 1e positieve berichten druppelen al binnen:

Reputatie 8
Badge +16
We gaan er een speciaal topic voor maken dat je de upgrade gaat krijgen.....Pfffff wat een geneuzel.....
Reputatie 8
Badge +7
We gaan er een speciaal topic voor maken dat je de upgrade gaat krijgen.....Pfffff wat een geneuzel.....
Dat is dit topic dus al.
Lekker positief zijn we weer.😎
Reputatie 8
Badge +17

Dát kan je écht vergeten, zie mijn vorig post:

Dan nog, vanaf morgen is de kast opgeleverd. Dat wil niet zeggen dat de lijnen, die nu vanaf de centrale komen, al direct overgezet worden op de DSLAM kaarten in de wijkkast.

Buiten het feit dat je 14 dagen bedenktijd hebt... 🤔🤗
Reputatie 8
Badge +7

Dát kan je écht vergeten, zie mijn vorig post:

Hallo @Kees-Jan ,
Als je mijn 'handtekening' even verder leest zie je daar een paar ??? staan.
Nu zal @Tuut-Tuut wel weer beginnen over geneuzel, maar daar trekken wij ons niets van aan toch?
Nogmaals bedankt voor de tip.☺

Reageer