beantwoord

Is mijn snelheid goed en zijn mijn modemwaarden goed?

• 23 februari 2019
  • 159 reacties
  • 2619 keer bekeken

Toon het eerste bericht

159 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo Bart - Telfort,
bedankt voor je antwoord, ik weet nu genoeg.☺
Gelukkig, hoef je nooit meer wat te vragen.😂😂😂😂😂🤪🤪🤪🤪🤪🤪😁😄😃😀
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan. 🙂
Reputatie 8
Badge +7
Sinds een paar weken is mijn internetsnelheid weer teruggevallen naar 12Mbps.
Volgens modem beschikbaar 20Mbps, werkelijk te ontvangen 12Mbps, ook bekabeld gemeten op 1 pc.
Volgens de monteur die hier de laatste keer geweest is deze snelheid een soort 'noodloopstatus' om te zorgen dat je misschien wel een wat lagere snelheid hebt maar wel een betrouwbare en stabiele, dat wordt in de centrale automatisch geregeld volgens hem.
Kan deze terugval nu te maken hebben met de ombouw van mijn straatkast van MDF naar SDF?
Ik hoef geen monteur.
Ik wacht de oplevering van de SFD-kast af en als mijn snelheid dan niet duidelijk is/wordt verbeterd trek ik weer aan de bel.
De oplevering stond trouwens eerst gepland voor eind augustus 2019 en is nu verschoven naar oktober 2019.
Deze reactie is meer een constatering en die wil ik even delen.
Reputatie 8
Badge +11
Wat leuk dat je deze constatering deelt. En wat balen dat de snelheid weer gedaald is. Inderdaad de noodloop. Hopelijk loopt deze nog weer op. En wordt het na oplevering van de kast alleen nog maar beter. 🙂
Reputatie 8
Badge +7
Ik zie in Fourstack nu helemaal geen upgrade (meer) staan, dus dan zal het wel langer dan 2 maanden gaan duren voordat het opgeleverd wordt en ik nog langer in de 'noodloop' zit.
Tegen die tijd is mijn jaarcontract ook weer om, maar weer terug naar Ziggo dan? Daar krijg ik standaard netto 50Mbps download en IPv6🤔
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie ook dat die weg is. Ik kan zo verder ook niet achterhalen of de upgrade nog door gaat. Soms wordt deze namelijk ook offline gehaald omdat ze er mee bezig gaan. Maar het kan ook uitstel betekenen. Ik kan er nu even niet meer van maken helaas. 😞
Reputatie 8
Badge +19
Op onderstaande link van de website van onze VVDSL jager Robin Flikkema staat recente informatie over de status van upgrades.

https://vvdsl.robinflikkema.nl/upgrades.php
Reputatie 8
Badge +7
Op onderstaande link van de website van onze VVDSL jager Robin Flikkema staat recente informatie over de status van upgrades.

https://vvdsl.robinflikkema.nl/upgrades.php

Hallo @Bart - Telfort en @Enterprise , dat is een nuttige website, voor mijn straatkast kan ik er precies uit halen wat ik wil weten. Oplevering staat gepland voor oktober 2019, is langer dan 2 maanden vooruit en staat dus (nog) niet (meer) op Fourstac.
Heren bedankt!
In principe zou je van de info via de nieuwsbrief van KPNnetwerkNL uit moeten gaan de site van Robin bevestigd dit.

Ps Jan bij Ziggo speelt in jou beleving niet meer wat nu bij de dsl lijnen speelt daarmee bedoel ik hoe meer buren online hoe langzamer de verbinding dat was lang geleden Ziggo's minpunt.
Reputatie 8
Badge +7
In principe zou je van de info via de nieuwsbrief van KPNnetwerkNL uit moeten gaan de site van Robin bevestigd dit.

Ps Jan bij Ziggo speelt in jou beleving niet meer wat nu bij de dsl lijnen speelt daarmee bedoel ik hoe meer buren online hoe langzamer de verbinding dat was lang geleden Ziggo's minpunt.

Hallo @Galdor68 , daar heb ik in mijn UPC/Ziggo-tijd nog nooit iets van gemerkt.
Welke snelheid ik ook afnam of kreeg bij UPC/Ziggo, ik had die snelheid op ieder moment van de dag netto op 1 pc bekabeld gemeten.
Ik ben nu niet ineens (weer) vóór Ziggo, maar over de internetsnelheid had ik altijd een positieve beleving.
Het is ook puur practisch bedoeld uit de ervaring ik deel die ervaring. Ik ben meer tegen het beleid van de NV KPN dat staat los van de provider het einde van mijn gesprekje met die winkelmedewerker werkt dan ook niet in het voordeel van de NV.
Reputatie 8
Badge +7
Het is ook puur practisch bedoeld uit de ervaring.
In de tijd van de CAI, ben ik het met je eens, dat toen de internetsnelheid achteruit holde als de buren die op dezelfde straatkast zaten ook ineens flink gingen internetten, maar die tijd is (gelukkig?) voorbij.
Toen had je ook nog een modem zo groot als een printer, die meteen bijverwarming was.😆
Ik kan me wel voorstellen dat je niet blijft als de upgrade nog verder vooruit wordt geschoven zeker als IPV6 belangrijk is.
Reputatie 8
Badge +7
Ik kan me wel voorstellen dat je niet blijft als de upgrade nog verder vooruit wordt geschoven zeker als IPV6 belangrijk is.
We zullen het meemaken.
Reputatie 8
Badge +19
Als het kunnen gebruiken van IPv6 zo zwaar weegt dan zorg je daar toch zelf voor... 🙄
Dat is inderdaad een mogelijkheid met een eigen router, met een Experiabox lastiger afgaande op de diverse topics. De snelheid zou lijkt mij zwaarder wegen om verder rond te kijken, Telfort zal vast geen lage snelheids korting geven.
Reputatie 8
Badge +19
Als je überhaupt nog iets 'meer' wil kunnen doen met je verbinding zal je echt een goeie eigen modem/router moeten aanschaffen... 😉
Modems die worden geleverd door providers zijn sowieso af...
Reputatie 8
.......Telfort zal vast geen lage snelheids korting geven.
Dat hebben ze in het verleden wel gedaan.
(Toen ik nog een ADSL verbinding had met ca. 7 Mbps snelheid).
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Enterprise , @Babylonia en @Galdor68 ,
bedankt allen voor het meedenken.
Ik ben niet zo'n nerd (meer) dat ik een eigen modem/router nodig heb.
Het belangrijkste vind ik een voldoende snelle en stabiele verbinding.
Toen ik klant werd bij Telfort in november vorig jaar had ik een pakket inclusief 2 tv-decoders genomen, in de praktijk werkte er maar 1 goed en de ander niet of ik moest die ander in de SD-modus zetten, wegens gebrek aan snelheid. 1 tv-decoder maar weer retour gedaan.
Ik hoop echt dat als de aanpassing van de straatkast t.z.t. een feit is ik er werkelijk op snelheid op vooruit ga, ik hoef geen 100Mbps, dat is meer voor bedrijven, als ik volgens het huidige contract de 50Mbps maar ga halen ben ik al heel blij.
Ik ben een voorstander van IPv6, had ik standaard bij UPC/Ziggo, nu helaas (nog) niet (meer), zal t.z.t. ook wel in onze regio komen.
Al met al, ik ben een tevreden klant, maar op sommige punten is er nog vooruitgang te boeken.
Reputatie 8
Ik ben niet zo'n nerd (meer) dat ik een eigen modem/router nodig heb.
....
Ik ben een voorstander van IPv6,...

Afgezien dat er geen praktische beperking is van uit te geven IP-adressen,
wat levert het je voor jezelf extra op?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Babylonia , als je een beetje bekend met met de materie, en dat ben je veronderstel ik, heeft IPv6 alléén maar voordelen t.o.v. IPv4
Reputatie 8
Technisch gezien zal het zeker wel een aantal voordelen hebben. (Nadelen beslist ook).
Maar vraag me af of ik er iets van zal merken in de internetbeleving en het gebruik van IPv6?

Zolang het merendeel van internet er nog niet mee werkt, netwerksystemen en apparatuur er nog niet echt ruimschoots op zijn ingericht, is er voor mij weinig animo om het in te zetten.
Reputatie 8
Badge +17
Hallo @Babylonia , als je een beetje bekend met met de materie, en dat ben je veronderstel ik, heeft IPv6 alléén maar voordelen t.o.v. IPv4
Maar, voor jou persoonlijk? Je geeft zelf aan dat je de overstap naar Ziggo overweegt omdat je daar weer IPv6 zou hebben.

Noem dan eens expliciet een paar voorbeelden die voor jou waarde hebben en via IPv6 toepasbaar zijn? En die niet (of minder) geschikt zijn via IPv4?

Ik ben daar wel benieuwd naar, namelijk!
Reputatie 8
Daar ben ik ook wel benieuwd naar?

@JanD je gaf eerder juist aan, dat je niet zo'n nerd (meer) was. Zelfs dat je niet eens een eigen modem/router nodig zou hebben, en een snelle en stabiele verbinding voldoende was.

Eigenlijk de redenen dat voor "jou" dat IPv6 denk ik helemaal geen meerwaarde heeft?

De waarde voor een "nerd" en een netwerkbeheerder die op hoog niveau servers en apparaten tussen verschillende bedrijfslocaties onderling met elkaar verbind, zie ik nog wel voordelen bij gebruik van IPv6. Dat vergt echter de nodige extra know-how, training en inlezen hoe men dat allemaal aan elkaar knoopt.

Interfaces van routers, managed switches e.d. daar kun je al wel van IPv6 gebruik maken, maar heel de opzet van gebruiksinterfaces zijn echter nog vooral toegespitst op gebruik van IPv4.
Dus geoptimaliseerde IPv6 systemen waarmee je prettig het netwerkbeheer regelt is er eigenlijk nog niet bij. Dat kost nog wel de nodige "jaren", voordat zoiets "gemeengoed" is ingeburgerd.

Reageer