Is er een storing, of is modem defect?

• 4 september 2013
  • 4 reacties
  • 2785 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds gisterochtend rond 09:00 brandt het internetlampje op mijn witte zyxel modem rood. Heb 2 maal via mail contact gehad en gisteravond ook nog gebeld.
1- De reactie van de klantenservice op mijn vraag van gistermiddag of er een storing is was nee.
2- In de avond heb ik gebeld en de medewerker aan de lijn heeft gezegd dat er een storing is gemeld en dat KPN bezig was om het probleem te lokaliseren.
3- Een paar uur later had ik nog steeds geen internet en wederom een mail verstuurd, als antwoord kreeg ik dat het probleem met mijn verbinding in onderzoek is.

Al meerdere keren een hardreset uitgevoerd en ook softreset. Het power en DSL lampje zijn groen, maar het internetlampje blijft rood branden. Wat ik ook gemerkt heb is dat na een hardreset de modem via 192.168.1.254 te bereiken is voor een paar minuten, daarna niet meer. De modem kan ik alle tijden wel pingen.
Ik lees diverse gevallen met het rood brandende internetlampje. Sommige geven aan dat er in de wijkcentrale waarschijnlijk iets is gedaan en sommige geven aan dat het modem defect is. Wat is er aan de hand? De dag ervoor had ik gewoon internet, de modem staat altijd aan en tot het probleem voordeed is er niks veranderd aan de situatie. Wie weet wat hier aan de hand is?

4 reacties

Ik had van het weekend hetzelfde (zelfde modem en zelfde lampjes die brandden): conclusie bij mij was modem kapot. Sinds ik een nieuwe heb, werkt alles weer vlekkeloos.
Reputatie 1
Badge
Ik had van het weekend hetzelfde (zelfde modem en zelfde lampjes die brandden): conclusie bij mij was modem kapot. Sinds ik een nieuwe heb, werkt alles weer vlekkeloos.

Hoe snel heeft telfort nadat je met hun contact hebt gehad geconcludeerd dat het aan de modem lag en een nieuwe modem verstuurd?
Na het ondernemen van wat stappen (resetten en zo) concludeerden ze dat. Dat was dus na ongeveer 15 minuten bellen. Twee dagen later was het nieuwe modem er.
Reputatie 4
Badge +3
@Willemijn.Leliveld88,

Fijn dat het zo snel is opgelost voor je, bedankt voor je reactie.

@icericumra,

Is het probleem inmiddels opgelost bij jou? Zo niet, ontvang ik graag in een privébericht je postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer voor nader onderzoek.

Henk

Reageer