beantwoord

Is er een mogelijkheid dat ik 'om Guidion' heen kan?

• 2 januari 2018
  • 20 reacties
  • 1123 keer bekeken

Sinds jaren was ik een tevreden klant bij Telfort.
Als oude XMS-klant wordt ik nu omgezet naar een 'normale' Telfort klant en heb daarvoor een afspraak ingepland met Guidion.
Die zouden vandaag komen, maar die afspraak is afgebeld (ivm ziekte).
Jammer, want ik heb hier een dag voor vrij genomen en dat kost mij als ZZP-er veel geld.
De nieuwe afspraak is gemaakt voor vanavond en die is wederom afgebeld.

Na heel veel duwen en trekken is er nu een nieuwe afspraak gemaakt, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat er nog iemand gaat komen opdagen.

Op zich is dat niet zo heel erg, echter Telfort is wel zo vriendelijk geweest om mijn huidige aansluiting vast stop te zetten. Dat betekent dat ik geen internet meer heb, geen televisie meer heb en geen telefoon. Niet heel handig voor een zelfstandige die zijn BTW aangiftes etc moet indienen deze week.

Medewerkers van Telfort hebben mij verteld dat ik niet meer kan worden aangesloten (zoals ik vanmorgen nog was aangesloten) en dat ik gewoon pech heb.
Omdat ik maandag voor langere tijd naar het buitenland vertrek en dan ook toegang moet hebben tot de data hier in mijn netwerk MOET ik internet hebben.
Inmiddels bezig met anders aanbieders om te kijken of ik nog binnen een paar dagen kan worden aangesloten op een ander netwerk (bijv Ziggo) maar dat wordt ook krap.

Kortom, de nood is hier bijzonder hoog. Is er een manier dat ik het even zelf doe en Guidion erbuiten kan houden?
icon

Beste antwoord door jimny 2 januari 2018, 18:30

Het antwoord op je vraag is dat je zelf het glasvezelkastje niet mag aansluiten
Bekijk reactie

20 reacties

Er bestaan noodpakketten. Je huisaansluiting wordt fysiek op een ander systeem aangesloten dat is het probleem. Mede daarom is een iets strakkere planning wel gewenst. Zeker als je er zakelijk van afhankelijk bent.
Tnx. Als ze morgen weer afbellen dan ga ik zeker aan Telfort vragen of ze een noodpakket kunnen regelen; wist niet dat dat bestond.
Weet je of het met zo'n noodpakket ook mogelijk is om een VPN op te zetten naar mijn netwerk hier (dus vanaf een remote locatie)?
Reputatie 8
Badge +17
Het antwoord op je vraag is dat je zelf het glasvezelkastje niet mag aansluiten
Waardeloos dus. Ga vanavond over naar Ziggo.
Hopelijk heb ik dan nog een internetaansluiting voordat ik hier vertrek.
Meer uitgebreid naast een fysieke verandering in de wijkkast. Krijg je ook een andere NT en die zijn bij oudere modellen niet helemaal doe het zelf vriendelijk. Dus zoals Jimny terecht zegt nee je ontkomt niet aan een guidion of andere monteur door Telfort aangestuurd.

Wat je vraag over die vpn betreft dat durf ik niet te zeggen.
Reputatie 8
Badge +17

Wees voorzichtig met overstappen want denk niet dat je zomaar het contract bij Telfort zonder afkoop kunt opzeggen en ik heb er geen euro meer of minder om maar bezint voor je begint
Afhankelijk of je het pakket en dus de experiabox al in huis hebt zie ik wel een tijdelijke oplossing via het kopernet als mogelijkheid. Wie weet dat Telfort Webcare daar iets mee voor je kan op kortere termijn daar heb je in principe guidion niet voor nodig.

Wees voorzichtig met overstappen want denk niet dat je zomaar het contract bij Telfort zonder afkoop kunt opzeggen en ik heb er geen euro meer of minder om maar bezint voor je begint

Ben benieuwd of Telfort 'een poot heeft om op te staan' .
De service die ik had is door Telfort vandaag zelf om 12.00 uur stopgezet.
Kortom ik heb nu niets en er is dus sprake van wanprestatie.
Uiteindelijk gaat het mij helemaal niet om het geld, maar simpelweg dat ik gewoon kan werken en straks ook toegang heb tot mijn netwerk als ik niet in NL ben.
Het juridische en financiële aspect vechten we wel uit als ik terug ben. Nu moet ik gewoon een werkende verbinding hebben.
Op zich is zo goed als elke overgenomen glasvezelklant contract vrij. Dus binnen de bedenktermijn zou je vrij moeten zijn, echter de aansluiting die er was kan niet meer. Dus geen tweede vezel meer met catv signaal.
Reputatie 3
Waarom gaat er toch zo ontzettend vaak wat fout bij de providers geen enkele uitgezonderd, ik lees uit belangstelling de diverse forums en klantervaringen en het komt grotendeels op het zelfde neer,
slechte klantenservice, te vroeg afgesloten enz.
Reputatie 8
Badge +17
Waarom gaat er toch zo ontzettend vaak wat fout bij de providers geen enkele uitgezonderd, ik lees uit belangstelling de diverse forums en klantervaringen en het komt grotendeels op het zelfde neer,
slechte klantenservice, te vroeg afgesloten enz.

Dat ontzettend vaak valt wel mee gezien het aantal abbonnees van Telfort en dus omdat deze klanten die geen problemen hebben zich niet melden op een forum,twitter en facebook.
Het meest urgente probleem lijkt te zijn opgelost.
Mijn data (NAS) kan ik verhuizen naar andere locatie met een VPN, dus ik kan straks wel blijven werken.
De komende week is het bijzonder onhandig omdat dat via mijn mobiele telefoon gaat en ik geen internet heb op mijn gewone werkstations (behalve laptop).
Opzeggen abonnement lijkt inderdaad lastig maar dat proces loopt.
Mocht dat niet lukken, dan kunnen we altijd nog zien of Telfort deze zomer interesse heeft in een openbare zitting 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Ben nog wel benieuwd of je gekozen hebt voor een zakelijk abo
@BeMu dit is een byzonder geval op zich gaat hier niks mis. Hooguit het menselijk element en blijkbaar personeels tekort bij Guidion die weinig reserve personeel heeft bij ziekte gevallen.

Voor omzetting van oud naar nieuw komen diverse werkzaamheden kijken en het laatste deel thuis gaat in dit geval minder vlot dan gehoopt.
Hier gaat juist ontzettend veel mis.
Telfort wist van de tijdsdruk en de krappe planning. Begin December heb ik dat nog uitvoerig besproken en zij konden verzekeren dat dit allemaal soepel zou gaan.
De partner van Telfort mag dus blijkbaar vlak voordat een afspraak moet plaatsvinden een afspraak zomaar afzeggen.
Vervolgens wordt een nieuwe afspraak gemaakt en wordt mij simpelweg ter kennisgeving een nieuwe tijd doorgegeven.
Allemaal niet handig, maar nog steeds OK zolang het maar wordt opgelost.
Ook deze afspraak wordt door Guidion wederom vlak voordat die moet plaatsvinden afgezegd.
In de tussentijd heeft Telfort mij alvast afgesloten en is ook niet meer van plan dat te herstellen.

Wat mij betreft gaat er hier dus heel erg veel mis. Wat de oorzaak ook mag zijn, dat is helemaal niet relevant. De manier waarop hier met betalende klanten wordt omgegaan is simpelweg schandalig!
Blijkbaar denkt men dat ik de hele dag niets zit te doen, want er wordt doodleuk voorgesteld dat ik morgen maar weer een hele dag mag thuisblijven om iemand te ontvangen. Dat lukt dus niet, want er moet ook nog gewerkt worden..... ballentent!
Reputatie 8
Weet niet of de nieuwe aansluiting in de wijkcentrale al gepatched is.
Maar voor thuis, en als je de spullen al in huis hebt. Kijk eens hier voor het uitwisselen van de glasvezelmodule naar een "NT-kastje" met één ethernetaansluiting.:

Officieel mag het niet, maar met dit soort afzeggingen:
https://www.youtube.com/watch?v=EaDZUJcqW3Y&list=PL1gHwW04uylt2xOh7aDlDLnqaCQBXFQv4

Of een van de andere filmpjes in het rijtje van intructiefilms rechst er langs.
@Babylonia dit is een geweldig tip. Dank daarvoor.
Heb dat keurig gedaan, maar het werkt nog steeds niet ;-(

Er blijkt nu iets in de wijkcentrale niet goed te staan dus er is voorgesteld dat morgen wordt teruggebeld voor een afspraak 😉
Niet meer nodig - alles zit weer netjes in de doos en gaat van de week retour afzender.

Wat wel bijzonder is, is dat het mij gelukt is dit abonnement netjes op te zeggen, echter ik heb er nog een aantal abonnementen in andere woningen en die krijg ik ineens niet opgezegd. Heel bijzonder is het dat ik bij Telfort ineens niet meer wordt doorverbonden om dit voor me te organiseren ....... Ga zo maar eens met een ander nummer bellen en doen alsof ik een paar nieuwe abo's wil afsluiten.

eind goed al goed.

In ieder geval bedankt voor je tip!!
Reputatie 8
@Babylonia dit is een geweldig tip. Dank daarvoor.
Heb dat keurig gedaan, maar het werkt nog steeds niet ;-(

Er blijkt nu iets in de wijkcentrale niet goed te staan.....

Had ik al getipt dat het alleen zou werken als het in de wijkcentrale is gepachted.

"Weet niet of de nieuwe aansluiting in de wijkcentrale al gepatched is."

Maar kennelijk dus niet.
Veel succes met de verdere aansluitingen.
Wat mij betreft gaat er hier dus heel erg veel mis. Wat de oorzaak ook mag zijn, dat is helemaal niet relevant. De manier waarop hier met betalende klanten wordt omgegaan is simpelweg schandalig!
Blijkbaar denkt men dat ik de hele dag niets zit te doen, want er wordt doodleuk voorgesteld dat ik morgen maar weer een hele dag mag thuisblijven om iemand te ontvangen. Dat lukt dus niet, want er moet ook nog gewerkt worden..... ballentent!

Ik snap je frustratie zeker zoals het nu gelopen is. Maar dat is voor iedereen zo helaas, of je nu zzp of werknemer bent. Komt er een monteur ongeacht waarvan zul je toch vaak vrij moeten vragen of iemand de sleutel geven. Hetzelfde als je een groter pakket besteld je kan nog lang niet overal en altijd exacte bezorgmomenten afspreken.

Succes
Case closed (behalve die andere zakelijke abonnementen dan; dat loopt nog wel even)
Allemaal dank voor het meedenken en de goede tips.

Reageer