IPSec tunnel sinds zondagmorgen crap!

• 25 maart 2013
  • 30 reacties
  • 9344 keer bekeken

Toon het eerste bericht

30 reacties

En als je dan zelf eens een modem aanschaft zoals bv een Fritzbox of Draytec dan heb ja niks meer te doen met het modem van hun en b je kunt dus alles instellen zoals jij dat wilt. het enigste is dat je geen support krijg maar je hebt het telfort modem dan toch nog om het een en ander uit te kunnen sluiten als het nodig is.

ps het is natuurlijk geen oplossing voor het probleem met het telfort modem maar misschien wel iets om over na te denken.

Hallo Cobus,

Daar trap ik niet meer in, heb ik al eens eerder gedaan, maar dan loop je (mogelijk, ik toen wel) tegen andere problemen aan en dan zeggen ze bij de provider moet je maar een modus van ons gebruiken en de levereancier van de modem zegt op zijn beurt dat de proboemen niet voortkomen uit een bug dus niet gaan oplossen.

Dus als het niet erg vind, moet telfort het gewoon oplossen, zij hebben de bug ook gecreerd.... Daarbij komt dat ik er bewust voor gekozen hebt om deze bundel aan te gaan met de provider, juist omdat de modum VPN ondersteunt (voor het werk en nachtelijk backups, die nu dus niet veilig zijn hierdoor..bedankt telfort)

Ik heb ook contact gehad, maar ook ik wordt afgescheept met de bekende opmerkingen, zoals al eerder bij de andere is gemelt.
Reputatie 1
Badge
En tot op heden weer geen bijval bij Telfort...............meneer het is een gebruikersprobleem en daar leveren wij geen support op.
En tot op heden weer geen bijval bij Telfort...............meneer het is een gebruikersprobleem en daar leveren wij geen support op.
Hoewel ik geen Telfort-klant ben heb ik wel te kampen met hetzelfde probleem. TweakDSL maakt gebruik van de zelfde CPE's als Telfort en ook die zijn van een nieuwe firmware voorzien. En net zoals bij jou werkt de IPsec VPN naar een andere locatie (LAN to LAN) niet meer. Er is nergens iets aan de settings veranderd en alleen firmware V3.11(TUE.5)-2_20130307 is erop gekomen.
Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Reputatie 1
Badge
Hoewel ik geen Telfort-klant ben heb ik wel te kampen met hetzelfde probleem. TweakDSL maakt gebruik van de zelfde CPE's als Telfort en ook die zijn van een nieuwe firmware voorzien. En net zoals bij jou werkt de IPsec VPN naar een andere locatie (LAN to LAN) niet meer. Er is nergens iets aan de settings veranderd en alleen firmware V3.11(TUE.5)-2_20130307 is erop gekomen.
Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Heeft er iemand al iets kunnen bereiken in deze? Heb voorlopig de automatische incasso maar even ter discussie gesteld.
Badge +2
@JeroenSoree,

Ik heb van de ontwikkelaars bevestigd gekregen dat ze het probleem in onderzoek nemen. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Hugo

Reageer