beantwoord

ip nummer modem bekend bij hacker neemt pc over

• 12 oktober 2014
  • 12 reacties
  • 5410 keer bekeken

Een hacker gebruikt knooppunt hybyde en maakt zelf een gebruikersnaam en neemt mijn pc over, een andere modem is de enige oplossing om dat mijn ips en ip nummer van Telfort bekent zijn bij de hacker heeft het geen nut om Windows opnieuw er op te zetten hij maakt verbinding via vpn bedrijfsnetwerk. wat moet ik nu doen? ik wil een andere modem kopen de Zyxel P-2812 via marktplaats zo dat ik een ander ip nummer heb.kan telfort niet zien wie deze hacker is slaan ze bij de provider geen log gegevens op !! ik internet bankier en gebruik regelmatig paypal. de haker schakels zelfs de firewall uit van Windows 7. ik heb een log bestand opgeslagen op een usb stick en windows 7 opnieuw ge installeert en de modem gereset naar fabriek instellingen terug gezet en de modem met een wachtwoord beveiligt en de wpa2 Key verandert in de modem
icon

Beste antwoord door Franzki 4 november 2014, 21:23

Ik vindt het hier dan wel weer jammer dat consument te lang niet serieus wordt genomen. Het zou veel schelen als Telfort zoiets zou kunnen signaleren als hier door consument op wordt getipt.

Ik neem de topicstarter heel serieus... maar ik denk dat jolanda33 iets over het hoofd ziet, namelijk dat de gemiddelde hacker niet zomaar een Windows7 pc over kan nemen.

Ik vermoed dat jolanda33 onbewust malware op haar pc heeft staan of een zwak wpa2-wachtwoord gebruikt. En ik denk dat jolanda33 het beste een deskundige kan inhuren die bij haar ter plaatse onderzoekt wat er gehackt is, hoe het gehackt is en wat ze er tegen kan doen. En daarnaast natuurlijk aangifte doen tegen de hacker, die een bekende van haar is.

Want de oorzaak blijkt niet uit haar verhaal. Ze noemt allerlei zaken die op zich niet door hackers gebruikt kunnen worden zolang je zelf geen malware hebt draaien en de hackers niet zelf toegang geeft tot je thuisnetwerk.

Verder kan Telfort weinig aan hackers doen... wel kan Telfort actief klanten afsluiten die malware verspreiden via hun verbinding.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ik denk niet dat iemand *zomaar* je computer over kan nemen zonder dat jij daarvoor software installeert. Ik gok eerder dat er een hardnekkig virus op je computer zit.

Een ander IP-adres gaat je vermoedelijk niet helpen zolang je een virus op je computer hebt.

Overigens... wat gebeurt er precies op je PC? Dus wat doet de hacker precies?
En heb je gewoon een legale Windows7?
Reputatie 8
Badge +16
En misschien toch als aanvulling:

Als je een Windows7 computer achter een Zyxel 2812 modem aansluit, dan kan een hacker niet zomaar jouw computer overnemen.

Dus allereerst is de vraag òf je gehackt wordt van buitenaf...

Als je gehackt wordt, dan is dat meestal doordat je computer onvoldoende beveiligd is, je Windows of virusscanner niet up-to-date is of doordat je malware hebt draaien.

Na een herinstallatie van Windows moet je eerst alle updates binnen halen en je virusscanner bijwerken... daarna mag je pas gaan surfen op het internet.

Verder is het aan te raden om alleen software "uit betrouwbare bron" te gebruiken.
ik weet 100% zeker dat ik gehackt ben, de net werk naam die aan gemaakt is door de Hacker is de naam van de school van mijn susje haar kind, haar exvriend heeft krimineele vrienden en een van hem is een hacker. Deze hecker heeft zelfs de trijnstasions borden van NS verandert en ik denk dat hij op facebook een filmje heeft geplaats waar je op klikt je naar een andre webzijd word gelinkt en dan via deze webzijd er een cript op je pc zet en hij je ip nummer kan achterhallen. ik had Avast op mijn pc en zone Alarm, hij heeft alles van zone alarm uitgeschakeld en de log bestanden verwijdert van zone Alarm. ik heb windows er op neuiw opgezet en toegang via vpn en externe bueroblad uitgezet in systeembeheer en in windows firewal en mijn tuis netwerk verbinding op ontzichtbaar gezet. mijn susje weet wie die haker is en weet ook zijn naam. de politie zecht als hij blijft door gaan moeten we aan gifte doen. hij had zich zelf als hooft beheerder gemaakt van mijn pc. ik heb de Zyxel 2812 modem nog niet gekocht ik heb zelf de ZyXel P-2601HN-F1 en niet de Zyxel 2812 modem. ik wil de Zyxel 2812 modem kopen om dat ik dan een andre ip nummer zou krijgen als ik een andre modem zou kopen?.Hij maakt via een berijfsnetwerk via ip vpn verbinding met mijn pc.
Reputatie 8
Badge +16
Een ander IP-adres gaat je niet helpen.

Je zult moeten beginnen met je PC op te schonen. Ik blijf het raar vinden dat iemand jouw computer overneemt zolang jij zelf geen software hiervoor installeert.

Ik denk dat er dus iets mis is met één van de programma's die jij installeert.
Reputatie 8
Badge +16
De stappen die ik zelf in zo'n situatie zou zetten, zijn:

- PC loskoppelen van internet.
- Modem een reset geven naar de fabrieksinstellingen (als je vermoedt dat er mee gerommeld is).
- Een backup maken van de belangrijke data van je PC naar een externe schijf.
- De PC volledig formatteren en Windows volledig opnieuw vanaf de originele DVD of herstelpartitie terugzetten. Géén backup gebruiken waarvan niet zeker is dat deze helemaal "schoon" is.
- Als Windows is geïnstalleerd, eerst een goede virusscanner installeren... bijvoorbeeld Avast Free. Een firewall zoals ZoneAlarm heb je niet nodig, Windows heeft een firewall en je modem/router ook.
- En als laatste ga je alle (veiligheids-)updates van Windows binnenhalen en installeren.

- Als dit achter de rug is, kun je je data-backup scannen op virussen en malware.

Verder is het advies om niet zomaar allerlei software te installeren waarvan de herkomst niet duidelijk is. Ook niet zomaar op allerlei vage links in je browser klikken om software te installeren.
ik weet nu ook hoe hij via mijn pc heeft gehackt hij heeft kali Lunix gebruikt en met deze besturing systeem kun je via vpn verbinding maken als je de ip nummer weet (zie video).How to hack any remote pc by ip address using kali linux

Als ik een andere modem koop heb ik dan een andere ip nummer ?

Kali Lunix is een besturing systeem waarmee je bv Facebook,Gmail,Hotmail.yahoo mail. en wpa/wpa 2 mee kunt hacken, deze programma heeft maar een doel Hacken op verschillende manieren via Linux
Reputatie 8
Badge +16
Nogmaals...

Je PC kan niet zomaar van buitenaf gehackt worden als alle software up-to-date is en je geen malware binnenhaalt via e-mail, vage websites of illegale software,

De hack die je aanhaalt lijkt (volgens de comments) alleen te werken op XP en als je op hetzelfde subnet zit. Hooguit zit er dus iemand op jouw thuisnetwerk omdat ze jouw wifi-wachtwoord hebben...

Als je een ander modem koopt, dan krijg je een ander IP-adres... maar de hackers hebben dat zo weer gevonden.

Ik zou gewoon aangifte doen bij de politie... en verder het advies uit mijn vorige post opvolgen om alles op te schonen.
ik heb alles gewist en alles opnieuw ge installeert en ik kijk later naar mijn netwerk verbinding (zie foto) en kan niet op internet, ik ben bekabelt en niet via wifi verbonden en ik heb dus voor de twee de keer alles opnieuw installeert

ik heb gezocht naar een free vpn server http://openvpn.net/ nu heb ik ook net zone verbinding als op de foto maar kan hem zelf verbreken en inloggen en uitloggen, Kan ik via deze gratis vpn server veilig mijn bank zakken doen ?. ik ben verbonden met meerdere netwerken kunnen ze nu gegevens stelen van mijn pc of mee kijken met wat ik allemaal doe?.

ik kan ook verbinding maken met een vpn server de hacker zet een eigen vpn server op en maakt met mijn ip nummer verbinding met mijn netwerk en maakt zich zelf de hooft gebruiker, of weet u hoe de programma Kali Lunix werkt ? Hoe weet u zo zeker dat dat niet kan met Windows 7. ik zie toch zelf dat hij mijn pc heeft overgenomen en ik heb windows 7met de naam HomeHack. Met kali Lunix kun je zelfs wpa 2 achterhalen van de modem.
How to Setup Linux VPN Server and Client using OpenVPN http://www.thegeekstuff.com/2013/09/openvpn-setup/

Hij maakt verbinding met een Virtual Ethernet Adapter en niet met mijn interne pc adapter
Reputatie 8
Badge +16
ik wil een andere modem kopen de Zyxel P-2812 via marktplaats zo dat ik een ander ip nummer heb.
Ja dat kan... alleen lost dat je problemen niet op...

Als je wèl gehackt bent, dan vindt de hacker je nieuwe IP-adres vanzelf weer.
Als je niet gehackt bent, dan heb je überhaupt niks aan een nieuw IP-adres.

Ik denk dat alles al in mijn eerdere posts staat.

Als aanvulling:
-WPA2 kan gehackt worden, zorg daarom dat je een lang wachtwoord instelt met "rare" karakters. Een standaardwachtwoord kan in enkele minuten gevonden worden als je pech hebt. Overigens is de hacker dan vermoedelijk één van je buren.
-VPN is een manier om verschillende netwerken veilig te verbinden en heeft op zich weinig met hacken te maken.

Maar ik blijf erbij als je je computer opnieuw installeert met een legale Windows7 en alle veiligheidsupdates, je alleen legale software gebruikt en een goede virusscanner installeert je weinig risico's loopt. Zeker als je het modem ook een keer reset en een veilig WPA2 wachtwoord instelt of wifi uitzet als je het toch niet gebruikt.
Ik vindt het hier dan wel weer jammer dat consument te lang niet serieus wordt genomen. Het zou veel schelen als Telfort zoiets zou kunnen signaleren als hier door consument op wordt getipt.. Zonder inbreuk op de privacy te doen natuurlijk.
En ik snap ook wel dat er veel te snel aan gehackt kan worden gedacht.
Toevallig dat deze consument wel van wanten weet.
Maar over het algemeen kun je verwachten dat gemiddelde consument niet computerminded is ook al wil een ISP dat nog zo graag.
Dus gehacked worden is dus helemaal niet zo vreemd.
Mocht dat niet overtuigen, kijk maar naar het nieuws. Bedrijven worden gehacked, dus consumenten ook.
Reputatie 8
Badge +16
Ik vindt het hier dan wel weer jammer dat consument te lang niet serieus wordt genomen. Het zou veel schelen als Telfort zoiets zou kunnen signaleren als hier door consument op wordt getipt.

Ik neem de topicstarter heel serieus... maar ik denk dat jolanda33 iets over het hoofd ziet, namelijk dat de gemiddelde hacker niet zomaar een Windows7 pc over kan nemen.

Ik vermoed dat jolanda33 onbewust malware op haar pc heeft staan of een zwak wpa2-wachtwoord gebruikt. En ik denk dat jolanda33 het beste een deskundige kan inhuren die bij haar ter plaatse onderzoekt wat er gehackt is, hoe het gehackt is en wat ze er tegen kan doen. En daarnaast natuurlijk aangifte doen tegen de hacker, die een bekende van haar is.

Want de oorzaak blijkt niet uit haar verhaal. Ze noemt allerlei zaken die op zich niet door hackers gebruikt kunnen worden zolang je zelf geen malware hebt draaien en de hackers niet zelf toegang geeft tot je thuisnetwerk.

Verder kan Telfort weinig aan hackers doen... wel kan Telfort actief klanten afsluiten die malware verspreiden via hun verbinding.