beantwoord

IP-adres zou uit het buitenland komen

• 18 februari 2017
  • 7 reacties
  • 1433 keer bekeken

Mijn ip adres zou uit het buitenland komen, hoe kan dit worden gewijzigd?
Ik kreeg namelijk een waarschuwing van marktplaats dat mijn ip adres wordt gewantrouwd omdat ze denken dat ik in het buitenland zit. Bijkomend nadeel is dat alle mogelijke kopers deze waarschuwing ook ontvangen. Ook heb ik op andere sites dat ze vragen of ik de belgische of nederlandse site wil bezoeken.
iets klopt er dus duidelijk niet, hoe kan ik dit aanpassen?
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 18 februari 2017, 19:47

Nee, Telfort (of eigenlijk KPN) is eigenaar van die specifieke IPadres-reeks.

En KPN kan er niets aan doen dat die geo-location database met verouderde informatie zit.

Die beheerders "proberen maar iets" en leggen de schuld bij KPN... 😉
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dat kan jij of Telfort niet aanpassen. Die sites gebruiken een foute geo-location database die het IPadres waar jij gebruik van maakt niet in Nederland plaatsen.

Het enige dat je kan doen is contact opnemen met de beheerder(s) die betreffende website en aangeven dat ze foute informatie gebruiken.
Bedankt voor je reactie! Die beheerders hebben mij juist doorverwezen naar mijn internetprovider, zij zeiden dat de provider dit kan oplossen...
Reputatie 8
Badge +17
Nee, Telfort (of eigenlijk KPN) is eigenaar van die specifieke IPadres-reeks.

En KPN kan er niets aan doen dat die geo-location database met verouderde informatie zit.

Die beheerders "proberen maar iets" en leggen de schuld bij KPN... 😉
Badge +1
Hallo Marloesvs,

Kees-Jan heeft al antwoord gegeven op jouw vraag. Het kan zijn dat een bepaalde IP-range ooit in een ander land geregistreerd heeft gestaan en die KPN/Telfort nu in gebruik heeft. De geo-location database waar de host van de website die jij wilt bezoeken gebruik van maakt kan niet up-to-date zijn waardoor de website denkt dat je niet uit Nederland komt. Dit zal dus gemeld moeten worden bij de host van de website.
Wanneer ik mijn IP adres opvraag, blijkt dit vandaag veranderd te zijn. Mijn PC doet vreemd en ik vreesde al een virus of een overname. Wat bijzonder vreemd is en ik wantrouw dat dan ook dat de vestigingsplaats Madrid is en van DataCamp s.r.o.. Afgezien van de vraag of hier geen malversatie in het spel is, hoe is het mogelijk dat zoiets ineens wordt omgegooid er werk nu van alles niet meer, waaronder een camera, een forum en een eigen server, en ik heb heel wat opnieuw in te stellen.
Wanneer ik mijn IP adres opvraag, blijkt dit vandaag veranderd te zijn. Mijn PC doet vreemd en ik vreesde al een virus of een overname. Wat bijzonder vreemd is en ik wantrouw dat dan ook dat de vestigingsplaats Madrid is en van DataCamp s.r.o.. Afgezien van de vraag of hier geen malversatie in het spel is, hoe is het mogelijk dat zoiets ineens wordt omgegooid er werk nu van alles niet meer, waaronder een camera, een forum en een eigen server, en ik heb heel wat opnieuw in te stellen.

Cross post: https://forum.telfort.nl/internet-267/waarom-wordt-mijn-ip-adres-zo-vaak-gewijzigd-74741/index2.html#post621594
Na een uur had ik ineens mijn oude IP adres weer terug. Kan iemand hier vertellen hoe het mogelijk is dat ik een uur lang een ander IP adres met vestigingsplaats Madrid heb gehad, is dat mogelijk of ben ik gehackt of zo?

Reageer