beantwoord

IP adres draadloze printer niet juist in modem

• 5 november 2013
  • 4 reacties
  • 1797 keer bekeken

Badge
Ik heb een thuisnetwerk met een draadloze printer (HP 3070A). In de display van deze printer is het IP-adres te zien. Hetzelfde adres v.d.printer  wordt ook getoond in de computer.
In de modemsoftware (Zyxel P-2812HNU) staat onder "info" van de printer een ander IP-adres.De laatste cijfers zijn anders.
Dit in het modem wijzigen in ( Home networking,static DHCP ) lukt niet, het nummer verandert steeds terug.
De DHCP heb ik onder LANsetup op "disable"gezet. Heeft dit echter wel zin voor dit geval?
Wat is hier aan de hand? Wie kan mij een tip geven?
Het vreemde is dat draadloos printen en scannen vanaf computers,laptops en tablet goed gaat (niet al te snel).
In de computer de printer configureren met het IP-adres uit het modem werkt niet.
Ik ben echter bang dat er iets niet klopt en het niet altijd goed blijft gaan.
Graag enige informatie hierover. B.v.d. 
icon

Beste antwoord door adsl646462 6 november 2013, 16:13

Het is opgelost.
Ik heb wel tot 2x toe de sofware van de printer moeten de-installeren en weer installeren. HP kan er wat van!.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je zal even moeten kijken in je handleiding van je printer ( http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02925092.pdf ) hoe je de instellingen van je printer kan aanpassen. De aanpassingen zal je echt in je printer moeten doen aangezien wijziging in je modem kan lijden tot het onbereikbaar raken van je printer.
Badge +2
Ik heb een thuisnetwerk met een draadloze printer (HP 3070A). In de display van deze printer is het IP-adres te zien. Hetzelfde adres v.d.printer wordt ook getoond in de computer.
In de modemsoftware (Zyxel P-2812HNU) staat onder "info" van de printer een ander IP-adres.De laatste cijfers zijn anders.
Dit in het modem wijzigen in ( Home networking,static DHCP ) lukt niet, het nummer verandert steeds terug.
De DHCP heb ik onder LANsetup op "disable"gezet. Heeft dit echter wel zin voor dit geval?
Wat is hier aan de hand? Wie kan mij een tip geven?
Het vreemde is dat draadloos printen en scannen vanaf computers,laptops en tablet goed gaat (niet al te snel).
In de computer de printer configureren met het IP-adres uit het modem werkt niet.
Ik ben echter bang dat er iets niet klopt en het niet altijd goed blijft gaan.
Graag enige informatie hierover. B.v.d.

het is een kwaalltje van HP printers
als u de printer voleedig op nieuw opstart dus ff van stoom af
dan is de ip adres in de printer goed zo als de modem hem aangeeft
heb zelf ook hp printer
Badge
Het is opgelost.
Ik heb wel tot 2x toe de sofware van de printer moeten de-installeren en weer installeren. HP kan er wat van!.
Reputatie 4
Badge +3
Het is opgelost.

Maar fijn om te lezen dat het is opgelost! :)

Ik sluit het topic.

Henk

Reageer