beantwoord

Internsnelheid ineens veel lager (wel stabiel)

• 16 juni 2020
  • 21 reacties
  • 303 keer bekeken

Goede avond,

Wat is mijn probleem?
Ik heb een 50 Mbit/s Telfort thuis (alleen internet) abonnement op mijn adres. Nu merk ik dat mijn snelheid naar beneden is gegaan. Als ik inlog op het IP-adres van de router, staat een snelheid van 24575 Kbits dit is voorheen altijd +38000 Kbits geweest.

Verder is de internetsnelheid wel stabiel, geen rare uitvallers. Ook mijn Telfort vermeld dat 40Mbit haalbaar moet zijn op mijn adres.

Persoonlijk denk ik dat ik ergens word afgeknepen :(

Wat heb ik zelf al geprobeerd ?
- Router van de stroom
- Router harde reset
- 2 verschillende DSL kabels geprobeerd

Dit mocht allemaal niet baten…

Wat zei de klantservice?

Uiteindelijk de klantservice gebeld en de bovenstaande stappen doorlopen, toen dat allemaal niet hielp hebben ze mij verwezen naar de Technische Support.

Die hadden mij vandaag gebeld met het bericht dat er geen monteur word lang gestuurd, omdat het verschil maar heel klein is (+-1Mbits). Nu heb ik al niet een hele snelle internet verbinding, waar ik eerst +4,4 MegaByte/s haalde met downloads op Steam is het nu nog maar 3,0 MB/s.

Ook kunnen ze er verder niks aan doen, want volgens mijn contract moet dit ‘’normaal’’ zijn (?) dat de internetsnelheid kan afwijken.

Ik vind dit heel erg vervelend. Ik ben al jaren klant bij Telfort en eigenlijk ook nooit problemen gehad, tot nu…. :(

icon

Beste antwoord door jimny 17 juni 2020, 14:41

Ik wil je niet wegjagen maar de uitslag geeft aan dat je ook geen bonded koperverbinding kunt krijgen, zou me oriënteren op een coax aansluiting als die tenminste in je woonplaats beschikbaar is

Bekijk reactie

21 reacties

Wat op dat scherm staat deugd niet! Er wordt bijna zeker geen 40Mb geleverd alles wijst erop dat je een oud abonnement hebt en nog op een ouder klanten systeem zit. Je hebt geen tot 50Mb maar nog een tot 40Mb abonnement. Het magische woordje tot dekt afwijkingen in, je zal niet worden afgeknepen het kan vanwege de stabiliteit zijn.

Ik ben heel benieuwd wat deze site laat zien.

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Reputatie 8
Badge +18

Het scherm geeft rond de 23 Mbps aan wat op het modem binnenkomt

Wat op dat scherm staat deugd niet! Er wordt bijna zeker geen 40Mb geleverd alles wijst erop dat je een oud abonnement hebt en nog op een ouder klanten systeem zit. Je hebt geen tot 50Mb maar nog een tot 40Mb abonnement. Het magische woordje tot dekt afwijkingen in, je zal niet worden afgeknepen het kan vanwege de stabiliteit zijn.

Ik ben heel benieuwd wat deze site laat zien.

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Dit is inderdaad een oud abonnement van 2014 wat ik heb laten doorlopen. Ik heb altijd keurig +-40Mbps binnen gekregen, dit is echter nu +-24 Mbps (zie foto van de modem/router Experia Box v8).

Als ik de website check staat er inderdaad dat 29Mbps maximaal haalbaar is, maar dit is nooit zo geweest. De maximaal haalbare snelheid is in het verleden altijd 40Mbps geweest en niet 29Mbps

Ik woon niet in de buurt van Delft. Ik woon in de Noordoostpolder (Flevoland) waarvan ik geen meldingen zie, het speelt bij mij al sinds een week of 2.

De snelheid die binnenkomt valt binnen de marge van wat de website als haalbaar aangeeft. Waarom dat nu minder dan die 40Mb is kan met de stabiliteit van de verbinding te maken hebben.

De snelheid die binnenkomt valt binnen de marge van wat de website als haalbaar aangeeft. Waarom dat nu minder dan die 40Mb is kan met de stabiliteit van de verbinding te maken hebben.

Klopt de snelheid wat nu binnenkomt komt overheen met de maximaal haalbare snelheid wat op die website staat. Als ik vroeger mijn postcode en huisnummer checkte was dit altijd 40Mbps (zoals ook de Mijn Telfort webpagina aangeeft).

De verbinding is verder wel heel stabiel (geen rare uitvallers).

Ik ben benieuwd wat Telfort als oorzaak aan kan geven voor de plotselinge verlies van snelheid?

Ik heb net mijn contract van Telfort uit mijn postvak laten opduiken, dit contract is uit 2014. Daar staat inderdaad dat ik een contract heb tot 30Mbps. Ik woonde eerst op een ander adres waar mijn werkelijke snelheid maar tot 20 Mbps ging. In 2017 ben ik verhuisd naar een nieuw adres, waardoor ik een snelheid van +-40Mbps haalde (wat dus meer is dan in mijn contract).

Dus ik denk dat ik dan maar overstap naar een andere provider….

Reputatie 8
Badge +18

Al  je overstapt naar een andere provider met een koperverbinding zal het echt niet meer worden dan wat je nu hebt

Al  je overstapt naar een andere provider met een koperverbinding zal het echt niet meer worden dan wat je nu hebt

Daar ben ik mij van bewust, ik zou over kunnen gaan op coax. Hier moet ik echter nog induiken wat op mijn adres mogelijk is.

Reputatie 8
Badge +18

Wat levert onderstaande link op jou adres, wil je de uitslag hiervan in je volgende reactie zetten

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Wat levert onderstaande link op jou adres, wil je de uitslag hiervan in je volgende reactie zetten

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 8
Badge +18

Ik wil je niet wegjagen maar de uitslag geeft aan dat je ook geen bonded koperverbinding kunt krijgen, zou me oriënteren op een coax aansluiting als die tenminste in je woonplaats beschikbaar is

Thanks, ik zal mij oriënteren op coax aansluiting, Ziggo is beschikbaar op mijn adres :)

Reputatie 8
Badge +18

Ik maak op Terschelling ook gebruik van Ziggo is niks mis mee

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Ramon89, ik heb nog even meegekeken. Ik zie dat je een tot 50 Mbit/s abonnement hebt. Deze komt uit 2018. Dus je hebt deze wel een vernieuwd. Daarbij zie ik dat er nu 33 Mbit/s vn de beschikbare 36 binnen komen op het modem. Dat is ook gelijk de reden waarom de Technische Dienst zei dat er geen monteur voor gaat komen. De afwijking is te klein. 

Ik zie ook dat je al een aanvraag hebt gedaan bij een andere provider. Mocht ik toch nog verder kunnen helpen, dan hoor ik graag van je.

Hoi @Ramon89, ik heb nog even meegekeken. Ik zie dat je een tot 50 Mbit/s abonnement hebt. Deze komt uit 2018. Dus je hebt deze wel een vernieuwd. Daarbij zie ik dat er nu 33 Mbit/s vn de beschikbare 36 binnen komen op het modem. Dat is ook gelijk de reden waarom de Technische Dienst zei dat er geen monteur voor gaat komen. De afwijking is te klein. 

Ik zie ook dat je al een aanvraag hebt gedaan bij een andere provider. Mocht ik toch nog verder kunnen helpen, dan hoor ik graag van je.

De snelheid was 24Mbit/s zie screenshot en is sinds van het weekend weer omhoog gekrabbeld naar 32Mbit(na 3 weken). In eerste instantie was mijn internet snelheid met meer dan 1/3 gezakt(Hij zat op 38 Mbit/s). Dus er was wel degelijk sprake van een behoorlijke afwijking ;)

Reputatie 8
Badge +12

Ja dat is jammer. Kan van allerlei oorzaken hebben gehad. Deze kan ik zo niet direct achterhalen. Vaak is het echter zo dat de lijn veel fouten meet en dan even terugschakelt naar een lagere snelheid met meer fouten. Gelukkig is de snelheid wel weer hoger en hopelijk loopt deze nog iets op tot het maximale. 

Ja dat is jammer. Kan van allerlei oorzaken hebben gehad. Deze kan ik zo niet direct achterhalen. Vaak is het echter zo dat de lijn veel fouten meet en dan even terugschakelt naar een lagere snelheid met meer fouten. Gelukkig is de snelheid wel weer hoger en hopelijk loopt deze nog iets op tot het maximale. 

Bedankt voor je bericht en uitleg 🙂 Dit was voor mij in eerste instantie niet helder, waarom dit in 1x kon gebeuren.

Reputatie 8
Badge +12

Graag gedaan. Mocht er nog iets zijn, dan hoor ik graag weer van je. 

De snelheid is bijna weer op zijn oude niveau (37Mbps) na bijna een maand, zoals je al aangaf is die inderdaad opgelopen. Ik heb nu de overstap op Ziggo gemaakt, best jammer want dit is wel een acceptabele snelheid.

Reputatie 8
Badge +12

Fijn dat deze weer geklommen is. Al is het maar voor even begrijp ik. Je gaat naar Ziggo. Je kan eventueel nog annuleren daar mocht je nog binnen zichttermijn zitten. Mocht je dat willen laat het dan aan Ziggo weten, maar vergeet ook niet bij ons de overstap te annuleren. 

Mocht je nog verder vragen krijgen, horen we graag weer van je.

Reageer