beantwoord

Internetverbinding valt weg. Rood services lampje

• 22 juli 2019
  • 5 reacties
  • 126 keer bekeken

Geachte.
Mijn wifi valt telkens uit. Op het glasvezelkastje brandt dan het derde onderste lampje niet meer. Op het modem.brand dan een rood lampje
(Servives). Voor de problemen met de slechte verbinding ben ik van ziggo overgestapt naar Telfort. Ik ben nu bijna een jaar bij jullie maar het word er niet beter op. Wat kunnen jullie voor mij betekenen?

Grt Ron

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 24 juli 2019, 14:47

Jammer dat het niet geholpen heeft. Dan gaan we verder op onderzoek. Het onderste lampje valt dus weg. Kun je een foto sturen van het glasvezelkastje? Dan kan ik het type bepalen en daar mee verder de analyse ingaan.
Heb je trouwens het glasvezelkastje ook al eens stroomloos gehad voor 2 minuten?
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Als dat onderste lampje van het NT glasvezelkastje niet brand, en een rood lampje bij de Experia Box (V10), valt het gehele internet kennelijk uit. Daarmee uiteraard ook WiFi.

Heb je toevallig nog een ethernet kabel thuis liggen?
Vervang die eens met het stuk tussen dat NT-kastje en de Experia Box.
Stroom van het NT-kastje er een keer af, 10 seconden wachten en weer inschakelen.
Experia Box op de knop "Herstel" drukken.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Ron4472, welkom bij ons op het Forum. Problemen dus. Een rood services lampje betekent niet veel goed inderdaad zoals Babylonia ook al aangeeft. De tips van hem lijken mij ook een goed begin om mee te beginnen.

Ik wilde namelijk even meekijken, alleen ik zag dat ik nog jouw huisnummer miste. Zou je die nog samen met de naam van de contractant willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kan ik met je meekijken. Al hoop ik dat de tips van Babylonia al voldoende zijn.
Geachte.
De kabel vervangen tussen experiabox en glasvezelkastje is het eerste dat ik heb geprobeert. Helaas tevergeefs. Wel merk ik dat het onderste lampje op het glasvezelkastje uitgaat als ik met het kastje beweeg. Mijn profiel met daarin mijn huisnummer heb ik overigens aangepast.
Gry Ron
Reputatie 8
Wel merk ik dat het onderste lampje op het glasvezelkastje uitgaat als ik met het kastje beweeg.
Mogelijk dat de eind glasvezelplug als aansluiting op het NT glasvezelkastje niet helemaal goed aansluit, waardoor het optisch signaal niet goed wordt doorgegeven??

Weet niet welk type NT glasvezelkastje je hebt.
Maar mocht het van het volgende type zijn, kun je die zelf wel even los klikken naar boven schuiven en weer terug schuiven, in de hoop dat het dan beter aansluit.

https://www.youtube.com/watch?v=Ew-Ykg3JgE4

Eraf halen zou ik niet doen. (in het geval je dat wel doet. Optische eindpluggen vooral niet met vingers aanraken. Huidvet vervuilt de optische werking. Hooguit met een "foto" luch blaasbalgje stof weg blazen).

Gaat het probleem daarmee niet over, dan zou er beter een monteur aangestuurd kunnen worden. Die heeft speciaal gereedschap om optische pluggen schoon te maken. Mogelijk veert de plug in die NT / FTU aansluiting ook niet correct terug? Ook dat is een werkje voor een monteur. (Dat materiaal is vrij kwetsbaar).
Reputatie 8
Badge +11
Jammer dat het niet geholpen heeft. Dan gaan we verder op onderzoek. Het onderste lampje valt dus weg. Kun je een foto sturen van het glasvezelkastje? Dan kan ik het type bepalen en daar mee verder de analyse ingaan.
Heb je trouwens het glasvezelkastje ook al eens stroomloos gehad voor 2 minuten?

Reageer