beantwoord

Internetverbinding valt uit bij tv kijken

• 10 november 2019
  • 4 reacties
  • 77 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie

Sinds afgelopen week valt mijn internetverbinding weg binnen enkele minuten nadat ik de tv ontvanger (de eerste keer) heb aangezet. 

Het beeld begint eerst te haperen en vast te lopen waarna de melding “zender niet beschikbaar” in beeld verschijnt. Gelijktijdig zie ik dat de internetverbinding weg is. Als ik inlog op de zyxel modem dan zie ik dat de modem geen verbinding heeft.  Na het uitvoeren van een reset werkt alles weer. Alleen het voorgaande herhaalt zich elke dag en soms meerdere keren op een dag.

Het probleem ontstaat alleen bij inschakelen tv ontvanger. Soms heb ik daarvoor gewoon urenlang internetverbinding gehad op pc/tablet etc.

Ik heb gecontroleerd of alle kabels juist zijn aangesloten en heb de tv ontvanger gewisseld voor een andere. Lost het probleem niet op.

Iemand vanuit telfort of van de forumgebruikers die een oplossing weet?

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 11 november 2019, 10:44

Hoi @mm1, welkom op het forum. Dat klinkt niet als prettig tv kijken, als meteen de hele verbinding uitvalt! De verbinding die op jouw Zyxel aankomt zou ruim voldoende moeten zijn, daar ligt het niet aan denk ik. 
Omdat de Zyxel al een vrij oud beestje is, heb ik deze als eerste vervangen. Het kan zijn dat die het niet meer goed doet en door dat te vervangen kunnen we dat uitsluiten. Je zult deze binnen enkele werkdagen ontvangen, laat je ons weten hoe het daarmee gaat?

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +7

Hallo@mm1 , wat isje abosnelheid en wat is je werkelijke snelheid, bekabeld gemeten op 1 computer.

Het lijkt op een te lage internetsnelheid als je de tv aanzet, tv krijgt voorrang en dan internet.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @mm1, welkom op het forum. Dat klinkt niet als prettig tv kijken, als meteen de hele verbinding uitvalt! De verbinding die op jouw Zyxel aankomt zou ruim voldoende moeten zijn, daar ligt het niet aan denk ik. 
Omdat de Zyxel al een vrij oud beestje is, heb ik deze als eerste vervangen. Het kan zijn dat die het niet meer goed doet en door dat te vervangen kunnen we dat uitsluiten. Je zult deze binnen enkele werkdagen ontvangen, laat je ons weten hoe het daarmee gaat?

@Jasper - Telfort bedankt ik heb vandaag een nieuwe experia modem ontvangen. Zojuist geïnstalleerd en eerste indruk is dat alles goed werkt incl. tv ontvangst. Één maar: ten opzichte van de zyxel modem heeft deze 1 netwerkpoort minder. Ik heb 2 tv ontvangers, een pc en tv op bedraad netwerk. Dit laatste gaat nu dus niet meer. Moet ik nu met router of splitter aan de gang? 

Reputatie 8
Badge +11

Goed om te lezen dat het met het nieuwe modem zoveel beter gaat @mm1, graag gedaan! Je hebt zo te zien een V10a gekregen, die heeft inderdaad maar 3 ethernetpoorten. Je kunt dan een switch gebruiken, waarvan ik er meteen eentje naar je heb opgestuurd. Het is niet de bedoeling dat jij een apparaat niet meer kunt gebruiken doordat dit model Experia Box een poort minder heeft natuurlijk :slight_smile:

Reageer