beantwoord

Internetverbinding valt steeds weg

• 14 augustus 2019
  • 16 reacties
  • 281 keer bekeken

Mijn modem is defect, heb van alles al geprobeerd maar geen resultaat. Ook al contact gehad met de klantenservice, maar ontvang graag een nieuw modem.

Admin: Titel van je topic aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 27 augustus 2019, 21:39

Ik neem het even over van Alexandra aangezien ze geniet van vakantie.

Je geeft aan dat het modem aangesloten staat in de kamer van een huisgenoot. De aansluiting zit echter goed, alleen volgens mijn gegevens zit de hoofdaansluiting in de meterkast. Zie je daar een van deze aansluitingen? Zo ja, zou je het modem daar eens op willen aansluiten? Geeft dat verbetering?
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Mijn modem is defect, heb van alles al geprobeerd maar geen resultaat. Ook al contact gehad met de klantenservice, maar ontvang graag een nieuw modem.
Hallo @JEverard
En wat zei de klantenservice? Gaan ze je een ander modem opsturen?
Ik werd doorverwezen naar de website en kon nergens aangeven dat ik een nieuw modem zou willen aanvragen
Reputatie 8
Badge +7
Ik werd doorverwezen naar de website en kon nergens aangeven dat ik een nieuw modem zou willen aanvragen
Hallo @JEverard , vreemd antwoord, wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @JEverard, niet fijn dat je modem defect lijkt te zijn, we helpen je hier graag verder om dit op te lossen.

Ik heb de gegevens opgezocht met de adresgegevens die je in je forumprofiel hebt staan. Klopt het dat het abonnement op een andere naam staat? En kan je voor mij ter verificatie de naam van de contractant toevoegen? Daarnaast heb ik de verbinding nagekeken, het modem heeft wel verbinding met het netwerk. Kan je me iets meer vertellen over wat er aan de hand is en wat je precies merkt? Heb je zelf al dingen geprobeerd en wat was de conclusie van de klantenservice?
Hoi! Ik zal de naam proberen te achterhalen. Verder heb ik meerdere keren het modem gereset en het kanaal verandert (dit gaf de website aan). De WiFi valt heel vaak plotseling weg, doet het dan een half uur niet en springt dan weer aan.
Het abonnement staat als het goed is op ........

Admin: Naam verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 8
Badge +7
Het abonnement staat als het goed is op ......@ gmail.com !
Hallo @JEverard

haal s.v.p. dat e-mailadres weg uit je topic, klik r.o. op de 3 ... en klik op bewerk.
Het abo staat ook op naam van iemand en die iemand is geen e-mail-adres.
Vul s.v.p. die gegevens in in je profile in de vakken die alléén voor jou en Telfort te zien zijn.
Hoi! Ik vroeg me af wat ik nu verder kan doen om geholpen te worden, modem probleem is nog steeds niet opgelost
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @JEverard, dankjewel voor de extra informatie en gegevens. Ik heb de naam van de contractant verplaatst naar je profiel i.v.m. haar/jullie privacy.

Niet fijn dat de WiFi verbinding steeds wegvalt. Goed dat je al wat verschillende dingen hebt geprobeerd. Heb je het modem via deze stappen gereset? Dat is een volledige reset en mocht er iets met het modem aan de hand zijn, verhelpt dat heel vaak het probleem. Het veranderen van het kanaal is ook een goede stap. Heb je al eens een WiFi analyzer gebruikt, om het beste kanaal te achterhalen? Problemen met WiFi kunnen veel verschillende oorzaken hebben, daarom kan het even zoeken zijn naar de oplossing. Laat je me weten wat je hebt geprobeerd en wat het effect ervan was?
Hoi! Heb dit weekend allebei de methodes geprobeerd en nog steeds geen verandering in de werking van onze WiFi. Hij zegt vaak dat er wel verbinding is, maar werkt vervolgens helemaal niet (heb dit getest op meerdere apparaten).
Zou het dus mogelijk zijn om een nieuw modem te ontvangen?
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @JEverard, dankjewel voor het testen. Dan kijken we verder! Ik heb ook je verbinding nog eens nagekeken, het probleem zit niet in de WiFi verbinding. Ik zie dat het modem best vaak de verbinding met het netwerk kwijt raakt de afgelopen dagen, waardoor je deze problemen met de internetverbinding ervaart.

Het modem kan hier de oorzaak van zijn, het kan ook te maken hebben met de manier waarop deze aangesloten is. Op welke plek in huis is de Experia Box nu aangesloten? Is dat direct bij de hoofdaansluiting? Hoe lang is de kabel die tussen de aansluiting en het modem zit, en zit hier geen andere apparatuur tussen?
De Experia box is aangesloten bij een van mijn huisgenoten in haar kamer. Daar gaat een kabel van ca 50 cm naar de muur (tussen modem en telefoonaansluiting), waar deze ingaat. Deze komt beneden naast de voordeur weer de muur uit. Hier zitten geen andere apparaten tussen. Ik heb alle bedrading gecheckt en niks lijkt beschadigd.
Reputatie 8
Badge +11
Ik neem het even over van Alexandra aangezien ze geniet van vakantie.

Je geeft aan dat het modem aangesloten staat in de kamer van een huisgenoot. De aansluiting zit echter goed, alleen volgens mijn gegevens zit de hoofdaansluiting in de meterkast. Zie je daar een van deze aansluitingen? Zo ja, zou je het modem daar eens op willen aansluiten? Geeft dat verbetering?
Aansluiting en bedrading gecontroleerd, deze zijn allemaal in orde. De bekabeling is zelfs al een keer door een monteur opnieuw aangelegd. De WiFi en het TV signaal zijn nu weer stabiel sinds 2 weken. Ik kom bij jullie terug op het moment dat dit veranderd!
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @JEverard, ik neem het weer over want ik ben er weer, en nu heeft Bart vakantie 🙂 Wat fijn dat alles sinds een week of twee stabiel is. Goed om te weten dat de bekabeling al eens vernieuwd is door een monteur en in orde is. Inderdaad, laat het ons vooral weten mocht dat veranderen, want dan kijken we er naar.

Reageer