beantwoord

Internetverbinding valt steeds weg

• 14 november 2014
  • 79 reacties
  • 3907 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

79 reacties

Badge
De beta-firmware 06.20 lijkt dus een XS4ALL actie te zijn, waar AVM niets van af weet (?) :?

????
De 06.20 wordt door het modem zelf aangeraden. (en het is géén XS4all modem)
Het lijkt me dus dat het geen beta betreft, en dat de versie gewoon door AVM beschikbaar is gesteld.

Je moet het hier dan een 7360/90 bedoelen, daar is nu al een reguliere firmware 06.20 voor beschikbaar, die je inderdaad zonder problemen kunt downloaden/installeren.

Voor de FB7340 is nog geen andere firmware beschikbaar dan de 06.06
die je inderdaad zonder problemen kunt downloaden/installeren.
maar ik heb nog steeds sterk de indruk dat (óók voor de 7390) versie 06.24 veel meer problemen geeft dan 06.06

Ik had zojuist twee onderbrekingen vrijwel direct na elkaar. Misschien 1-2 minuten zat er tussen.
Bij de tweede onderbreking werd het modem opnieuw opgestart. En waren dus de log-gegevens, en de statistics, weg.
Badge
Met de andere adapter heb ik nu pas na 3 dagen en 10 uur een herstart van het modem.
Dat klinkt goed, echter: eerder heb ik met de andere adapter ook een keer 4 dagen en 4 uur gehaald.
Aan de adapter ligt het dus (?) ook niet.
😞
Afgelopen dagen wat testen gedaan met de firmware-versies:

2 dagen FB7390 met firmware 06.20:
gemiddeld ongeveer 20 interrupties per dag. Waarbij in enkele gevallen het modem werd ge-reboot.
Soms gaat het een paar uur goed, maar dan weer 4 onderbrekingen per uur

1,5 dagen FB7390 met firmware 06.06:
ná het installeren van de oude firmware 1x een interruptie. Daarna, dus al 30 uur, geen enkele probleem meer gehad.

Wat Stoney ook al aan geeft: niet te vroeg juichen, want het gaat zomaar weer mis.
Maar de nieuwste firmware (06.20) werkt duidelijk véél slechter dan de vorige firmware (06.06)