Sinds de vervanging van ons Zyxel modem door de Experia Box V10a hebben we dagelijks te maken met korte uitval van de internetverbinding. Een reboot van de Experia Box helpt meestal wel. Kan Telfort op afstand meekijken wat de problemen bij ons zijn?
Gegevens over onze setup:
- VDSL2 verbinding over koper
- Van de Experia Box worden alleen de bedrade poorten gebruikt, niet de wifi
- Bij een internetstoring blijft het lampje op de Experia Box groen, en lijkt de DSL status normaal
- Soms is internet alleen maar erg traag (ping tijden naar nu.nl 2000ms)
- Soms gaat de storing spontaan over, andere keren doe ik een reboot van de Experia Box
- Kabeltje naar het ISRA punt ziet er goed uit
- Verder weinig bijzonderheden, DHCP op de Experia Box, range is niet vol, 2 wifi access points bedraad aangesloten
Terwijl ik dit tik is de verbinding supertraag. Zie de screenshot, ping naar nu.nl meer dan een seconde…

Beste antwoord door jimny
Het kabeltje kan nog zo goed lijken, maar schijn bedriegt soms daarom het advies om het aansluitkabel max 150cm toch te vernieuwen en indien mogelijk even het binnenwerk van het ISRA punt controleren op corrosie kan ook geen kwaad