beantwoord

Internetverbinding valt regelmatig weg

• 15 december 2019
  • 18 reacties
  • 587 keer bekeken

Reputatie 1

Opnieuw valt sinds enige tijd de internetverbinding weg. 

Ik heb een glasvezel alles in één abonnement met Experiabox V10.

Op het modem is een sonos aangesloten, een klik-aan-klik-uit unit, diverse mobiele apparaten op de wifi, tv via powerline en een ander modem ingesteld als accespoint. 

De laatste weken valt regelmatig de verbinding weg.

• De tv geeft een blauw scherm met ‘verbinding valt weg’
  • de sonos geeft aan geen contact met de server te kunnen maken
  • internetverbinding via wifi valt weg. 
  • klik-aan-klik uit unit geeft een foutmelding

Meestal helpt het als ik het modem uit zet en weer aan. Maar na een tijdje (uren tot dagen) heb ik weer weer precies hetzelfde probleem. 

Ik heb de volgende dingen uitgeprobeerd: 

• modem volledig gereset dmv knop op achterkant met paperclip lang indrukken
  • accespoint losgekoppeld
  • kabel tussen modem en muur-kastje vervangen
  • powerline losgekoppeld.
  • alle apparaten hebben de laatste softwareversie.

Wie kan me hiermee helpen?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 27 december 2019, 14:19

Ik meet de verbrekingen niet terug. 😞 Alleen waar komt het wel vandaan? Je hebt de bekabeling al nagelopen? Tussen zowel tv-ontvanger en modem als tussen modem en glasvezelkastje. Gewoon even stekkers eruit en er in? En wil je daarna het glasvezelkastje stroomloos willen maken voor 2 minuten en vervolgens als deze opgestart is het modem een reset willen geven? Ik vraag het nu nog een keer omdat het alweer een aantal dagen is geleden. Als dit het niet oplost kan ik vermoedelijk een afspraak met een monteur maken. Als het systeem dan geen reset ziet, is dat niet mogelijk namelijk.

Bekijk reactie

18 reacties

Hallo @Marx123 , je zou om te beginnen alles eens stroomloos kunnen maken, inclusief de glasvezelkast.

Start daarna eerst de glasvezelmodem op totdat deze volledig ‘in bedrijf’ is, reset daarna de V10 door met een paperclip in het gaatje ingedrukt te houden totdat een of meer lampjes op de V10 gaan knipperen, als de V10 ook volledig ‘in bedrijf’ is zet dan de overige apparatuur weer aan.

Gaat het nu goed of beter?

Reputatie 1

Dank je wel voor de snelle reactie.

Zojuist het bovenstaande uitgevoerd, nu afwachten of de verbinding goed blijft.

Reputatie 8
Badge +12

Daar ben ik ook benieuwd naar @Marx123. Dat was ook mijn suggestie. Valt het weer weg, dan hoor ik graag weer van je. Dan gaan we verder op onderzoek. 

Reputatie 1

Ik heb bovenstaande getest en helaas valt toch de internetverbinding weer weg. 

Kan het aan de experiabox liggen? Volgens mij heb ik nu alle andere schakels vervangen/getest/gereset.

Reputatie 8
Badge +12

Het kan de Experia Box zijn. Maar ik weet het nog niet zeker. Ik zie in ieder geval sinds de 15e geen verbrekingen meer. Het lijkt dus goed te gaan. Ik zie echter nadat je het glasvezelkastje stroomloos hebt gehad voor minimaal 2 minuten geen reset van het modem weer terug. Wil je beide stappen nog eens uitvoeren? En komt het dan nog weer voor, dan zal ik een afspraak met een monteur plannen om eens op locatie te laten kijken. 

Reputatie 1

Hoi Bart,

Ik heb het kastje opnieuw stroomloos gemaakt, en de modem gereset. 

Kijken hoe lang hij het nu volhoudt….

Reputatie 8
Badge +12

Top, hopelijk blijft het nu goed. Gaat het weer mis? Meldt het dan direct, dan gaan we verder zoeken. 

Reputatie 1

Helaas, het is weer mis. Internetverbinding onderbroken Netflix werkt niet meer. etc. 

Iemand nog een idee om eea op te lossen? 

Reputatie 8
Badge +12

Ik meet de verbrekingen niet terug. :( Alleen waar komt het wel vandaan? Je hebt de bekabeling al nagelopen? Tussen zowel tv-ontvanger en modem als tussen modem en glasvezelkastje. Gewoon even stekkers eruit en er in? En wil je daarna het glasvezelkastje stroomloos willen maken voor 2 minuten en vervolgens als deze opgestart is het modem een reset willen geven? Ik vraag het nu nog een keer omdat het alweer een aantal dagen is geleden. Als dit het niet oplost kan ik vermoedelijk een afspraak met een monteur maken. Als het systeem dan geen reset ziet, is dat niet mogelijk namelijk.

Reputatie 1

Zojuist heb ik opnieuw het gasvezelkastje stroomloos gemaakt en de experiabox gereset. 

Kunnen jullie bevestigen dat dit zichtbaar is jullie systeem? Dan meld ik het weer als de boel weer uitvalt.

-kabel tussen galsvezelkast en experiabox is vervangen (geen resultaat)

-extra accespoint is losgekoppeld geweest (geen resulaat)

• tv is verbonden via powerline unit, deze zijn ook gereset.

Reputatie 8
Badge +12

Yes, ik zie het. Jammer dat verdere acties geen resultaat heeft opgeleverd. :( In ieder geval hoor ik graag weer van je als je het uitval hebt. Want merk je dat het nu beter is geworden?

Reputatie 1

Helaas, vanavond was het weer raak. 

De sonos kon geen verbinding maken, tv gaf weer de foutmelding etc. 

Ik ben het inmiddels wel zat. Die verbindingen moeten gewoon stabiel zijn.

Reputatie 8

Alleen vermoed ik dat het gebruik van een powerline set niet zo stabiel zal werken,
naast het gebruik van klik-aan-klik uit apparaatjes en gebruik van bijv. (dimbare) LED-lampen.
Dat resulteert mogelijk weer in storingen verder in het netwerk?

Begin er eens mee om de powerline set te vervangen door een bekabelde ethernetverbinding.

Reputatie 1

Wat heeft die powerline set te maken met mijn sonos? 

Als het alleen het tv-signaal zou zijn heb je een punt, maar de sonos kan ook geen verbinding maken. 

Verder geeft ook de klik aan klik uit unit een foutmelding, 

Kortom, alle apparaten die met een kabeltje aan de experiabox zitten geven ineens een foutmelding/verbindingsprobleem.

Reputatie 8

Wat heeft die powerline set te maken met mijn sonos?

Ik schrijf iets over de relatie met klik-aan-klik-uit apparaatjes en gebruik van bijv. (dimbare) LED-lampen in relatie tot een powerline. Dat resulteert mogelijk weer in storingen verder in het netwerk?

Je gebruikt een zootje van allerlei verschillende connectie mogelijkheden en hoopt dat alles onderling dan nog goed zal blijven werken? Dat is zoals je merkt niet het geval !! Wat eigenlijk ook te verwachten zal zijn bij techniek en protocollen die makkelijk elkaar en verder zijn te verstoren.

Sluit een aantal van de meest storingsgevoelig gebruikte technieken buiten, door ze niet meer toe te passen. Beperk je tot minimaal verschillende technieken waar reeds langer ervaring mee is, en de kans dat de rest van je netwerk connecties beter zal functioneren zal een stuk toenemen.
(Dat is althans al jaren mijn eigen ervaring).

Reputatie 8
Badge +12

Ik ie de verbrekingen inderdaad. Of het daadwerkelijk in de Experia Box zit durf ik niet te zeggen. Ik zie dat deze al een paar weken geen reset heeft gehad. Wil je deze nog eenmaal uitvoeren. Zonder deze kan ik de vervolgstap niet bepalen namelijk. Dat wordt dan of een monteur op locatie of een nieuwe Experia Box. Ik hoor graag van je. 

Reputatie 1

Zojuist heb ik de Experiabox weer gereset (op 28-12 ook, zie bericht hierboven)

Kan je dit ook checken? Wellicht blijft de fout erin zitten ondanks de reset.

Reputatie 8
Badge +12

Ik zie de reset terug. De lijn meet echter nog steeds compleet foutloos. Dus het lijkt in het modem te zitten, ik heb je dan ook een nieuwe verzonden. Deze komt binnen twee werkdagen naar je toe. Ik ben benieuwd of die voor verbetering zorgt. 

Reageer