Heb een ''Toon'' thermostaat en de vergelijking net anderen komtgeregeld niet door.
Volgens Eneco zou dat aan de internetverbinding liggen.
Zou u hier eens na willen kijken.
Zie onderstaande reactie van Eneco
Folkert
- Eneco Moderator
- 6678 reacties
- 16 uur geleden
Je Toon is de verbinding met het servicecenter tientallen keren kwijtgeraakt, in de betreffende nacht. Dit is telkens kortstondig geweest en het kan heel goed dat je dit niet opmerkt, wanneer je met andere devices gebruik maakt van het internet. Je zou eens kunnen informeren of je provider de logs van je router kan bekijken, misschien dat zij je hierover meer duidelijkheid kunnen geven.
*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
Beste antwoord door Dduck
De Toon is heel gevoelig voor kleine onderbrekingen. In de tips van Toon (zie hier onder) staan al een paar oorzaken. wat ik nog mis bij wifi-kanaal is het instellen van een vast wifi-kanaal. Als deze namelijk op automatisch staat en die van de buren ook, kan het zijn dat deze steeds verspringt met als gevolg een kleine onderbreking. Een onderbreking in het signaal van Telfort naar de modem komt haast niet voor, maar een medewerker van telfort kan dit wel voor je nagaan.
su6
Welke internetinstellingen zijn belangrijk om er voor te zorgen dat Toon een optimale verbinding heeft?
Er zijn een aantal instellingen van jouw router of modem belangrijk zijn voor een goede verbinding met Toon. Toon meldt storingscode D01 of D02 wanneer er problemen zijn met de verbinding. Een aantal tips:Stel de frequentie van jouw router/modem in op 2,4 Ghz
Draadloze wifi-netwerken kunnen gebruik maken van twee frequenties om het wifi-signaal door te geven: 2,4 GHz en 5,0 GHz. Toon kan alleen verbinding maken met het netwerk als de frequentie van het netwerk staat ingesteld op 2,4 Ghz. De frequentie kun je terugvinden op jouw router/modem of raadpleeg eventueel jouw internetprovider.
Geef Toon een vast IP-adres
Het kan gebeuren dat jouw router/modem de bestaande internetverbindingen met jouw draadloze apparaten eens in de zoveel tijd vernieuwd. Iedere internetverbinding met een draadloos apparaat krijgt een IP-adres. Na het vernieuwen van de verbindingen kan het voorkomen dat Toon blijft zoeken naar het oude IP-adres terwijl de router/modem Toon alweer een nieuw IP-adres heeft gegeven. Hierdoor kan Toon geen verbinding maken met het netwerk. Door Toon een statisch IP-adres toe te kennen via de router/modem, zorg je ervoor dat Toon altijd het zelfde IP-adres behoudt. Zo heeft Toon een vaste verbinding met jouw router/modem en met het internet. Het instellen van een statisch IP-adres doe je via jouw router/modem of via je internetprovider.
Wissel het wifi-kanaal
Het 2.4 ghz wif-signaal is verdeeld over 11 kanalen. De totale breedte is 100 mhz. En elk kanaal is 20 mhz breed. Dit betekent dat elk kanaal overlap heeft met aangrenzende kanalen. Hoe drukker het is op een kanaal, hoe meer verstoring er is op de aangrenzende kanalen. Idealiter worden alleen kanaal 1, 6 en 11 gebruikt omdat deze geen overlap hebben met elkaar en elkaar dus minder/niet storen. Door het wifi-kanaal van jouw router/modem te wijzigen, is de kans groot dat er minder verstoring is en Toon een stabiele internet verbinding heeft.
bron: https://www.toon.nl/service/faq/problemen-oplossen/welke-internetinstellingen-zijn-belangrijk-om-er-voor-te-zorgen-dat-toon-een-optimale-verbinding-heeft/