Internetverbinding slecht, Zyxel 2602H-61c modem defect?

• 26 november 2012
  • 5 reacties
  • 2164 keer bekeken

Badge
Ik gebruik sinds een jaar of twaalf internet van Worldonline, Tiscali, Telfort. Steeds (redelijk) tevreden geweest over de verbinding. Tot een paar weken terug. Op twee van de drie PC's zijn er nu steeds problemen (Windows XP) op de derde PC(Windows 7) af en toe. Uploaden van grote bestanden (100MB) is op geen van de pc's meer mogelijk. Twee jaar terug was 2GB zelfs geen probleem. Soms valt de verbinding geheel weg. Alle kabels en contacten nagelopen. Geen bijzonderheden ontdekt. Hoe kan ik het modem testen? Eén keer brandde het DSL-lampje rood, maar dat was na korte tijd weer groen. Modem dateert van 2005 of 2006 voorzover ik weet.Het is een Zyxel 2602-H-61c, Firmware V 3.40(MS.7)b4 |7/07/2006. Volgens de helpdesk die ik onlangs belde is de firmware de meest recente en is verder alles 'OK'. Ik den daar echter anders over. Wat te doen? Overstappen naar UPC?

5 reacties

Gebruik je ISDN nog steeds? Of heb je al VOIP telefonie?
Het is zeer goed mogelijk (na 8 jaar) dat je modem kalm aan aan het overlijden is.
Als je nog ISDN gebruikt kan Webcare je wellicht aan een ISDN modem helpen.
Of Markplaats, staat er vol mee, kan je meteen een HW versie kiezen.
Als je al VOIP gebruikt, wordt het interessant wat de postcode check zegt
http://www.telfort.nl/internet/alles-in-1-basispakket/
Reputatie 8
Badge +16
@nelly jacoba:
De 2602-H-61c is een POTS modem (analoog). De ISDN-variant heeft 63 in het typenummer.

@ben777:
Je modem is redelijk oud en zou gebreken kunnen vertonen. Een bekend probleem is dat de LAN-poortjes slechter worden. Dat verklaart ook dat Telfort geen problemen ziet, die kijken alleen naar de WAN-zijde van het modem.

Je hebt een koopmodem... formeel moet je zelf voor vervanging zorgen. Op Marktplaats heb je voor 10 euro een vervanger waarmee je weer even vooruit kunt.

Je kunt ook een nieuw bruikleenmodem meebestellen als je een nieuw jaarabonnement bij Telfort afsluit. Of dit financieel aantrekkelijk is zul je zelf even moeten narekenen. Meer informatie over de beschikbare abonnementsvormen zie je als je inlogt op "MijnTelfort".
@nelly jacoba:
De 2602-H-61c is een POTS modem (analoog). De ISDN-variant heeft 63 in het typenummer.

..................................................................................

@ ben777 en Franzki: sorry voor de fout. Zag de C en dacht ISDN. Maar dat is inderdaad de 63 of D3.
Badge
@nelly jacoba  @Franzki   Hartelijk dank voor jullie snelle respons! Ik ga inderdaad eerst maar eens op zoek naar een ander modem. Nieuw abonnenment wordt, naar ik meen, alleen met een draadloos modem geleverd, maar ik heb liever draadjes. Buren hadden ook draadloos,maar twee verdiepingen hoger werkte dat bepaald niet vlekkeloos. Misschien is het stopcontact nog een alternatief.
Reputatie 8
Badge +17
@nelly jacoba @Franzki Hartelijk dank voor jullie snelle respons! Ik ga inderdaad eerst maar eens op zoek naar een ander modem. Nieuw abonnenment wordt, naar ik meen, alleen met een draadloos modem geleverd, maar ik heb liever draadjes. Buren hadden ook draadloos,maar twee verdiepingen hoger werkte dat bepaald niet vlekkeloos. Misschien is het stopcontact nog een alternatief.
Het nieuwe P2812 modem heeft naast draadloos ook nog 4 gewone UTP aansluitingen (10/100/1000Mbps) waar jij je 'draadjes' op aan kan sluiten 😉

Reageer