beantwoord

Internetverbinding

• 27 oktober 2019
  • 20 reacties
  • 328 keer bekeken

Jaren tevreden geweest met Telfort.

Na mijn verhuizing 1 ½ jaar geleden loopt de internetverbinding met mijn desktop via 2 kleine kastjes en 2 stopkontakten. Door een monteur van Telfort aangelegd.

Regelmatig valt die verbinding  voor een korte tijd weg, terwijl mijn laptop op diezelfde plek wel verbinding houdt.

Er is een monteur bij geweest en die adviseerde om het stroompunt af te tappen van een verdeeldoos die naast de experiabox  zit.

Heeft totaal geen verbetering gegeven.

Wat kan ik nu doen?

Ik heb nu de V8. Zou een nieuwere uitkomst bieden?

Ondanks dat ik nu met de TV en telefonieverbinding  tevreden ben, heb ik geen zin om zo door te moeten gaan met mijn computer.

Ton

icon

Beste antwoord door jimny 27 oktober 2019, 23:47

Dat zijn de draadloze adapters, neem onderstaande link even door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mijn-verbindingsset-werkt-niet-goed.htm

Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Wat bedoel je met 2 kleine kastjes, zijn dat  de draadloze adapters 

Beide kastjes zitten dicht bij  en direct op stopcontacten voor zowel modem als computer.

Van die kastjes loper er kabeltjes naar modem, resp. computer. 

Ton

Reputatie 8
Badge +17

Kun je een foto plaatsen van die kastjes 

Ik had eerst met kopieren en plakken een foto in dit veld willen krijgen. Dat lukte niet.

Toen een foto gesleept naar dit middenveld , maar ook dat lukte niet.

Daarna bovenstaand ikoontje ontdekt.

De zwarte stekker op het witte kastje is de voeding van onderstaande modem.

Reputatie 8
Badge +17

Dat zijn de draadloze adapters, neem onderstaande link even door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mijn-verbindingsset-werkt-niet-goed.htm

Goedemorgen jimny,

Op beide adapters brandt nu het ledje wit.

Ik heb ze wel eens rood gezien maar weet niet of dan de verbinding het niet deed.

Daar zal ik nu op letten, want gisteravond met deze mailsessie, had ik ook weer even  geen verbinding.

Heeft dan resetten wel nut ?

Groeten   Ton

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @ha1001060184, een haperende verbinding dus. Deze heb je allen op de computer. Het lijkt te komen door de draadloze adapters. De lampjes hier op moeten inderdaad wit zijn, dan is het goed. Het zijn echter geen adapters van ons. Maar je kan deze nog eens resetten. In de handleiding staat vast beschreven hoe dat moet. 

Dag Bart,

Omdat ik nogal op leeftijd ben (82), heb i.v.m. met mijn verhuizing  het door een monteur via Telfort laten uitvoeren op 05-03-2018.

Dan denk je dat er volwaardig materieel wordt gebruikt.

Ik lees nu op de rekening (zie bijgevoegd)  dat de door mij betaalde adapters, hier DVS genoemd, uit eigen voorraad kwamen.

Je zou zeggen dat een monteur van Telfort ook werkt met materiaal van het bedrijf dat hij vertegenwoordigt en dat dan ook bij zich heeft.

Ik zal ze resetten, maar heb zo mijn twijfels, gezien de regelmatige uitvallen.

Ik ben wel blij met jullie reacties.

Als ik dat aanduid door op dat duimpje omhoog te klikken ? Misschien verdwijnt er dan e.e.a.

Groeten, Ton

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie inderdaad dat ze van de monteur komen. Devolo is ook zeker goed. Ik heb thuis dezelfde in gebruik. Ik hoop dat het resetten helpt. Ik hoor het graag. 

Dag Bart,

Ik dacht je info hierboven al beantwoord te hebben.

Ik heb de voeding van de experiabox voor de zekerheid in een ander stopcontact geplaatst.

Ondanks dat de ledjes wit brandden, de zaak gereset door aan de zijkant 3 sec het schakelaartje van beide in te drukken.

Ik zit niet zo vaak en lang achter de computer, maar tot nu toe was de laatste uitval op 31-10 van 23.05 tot 23.06.

Bedankt voor de moeite.

Ton

Reputatie 8
Badge +11

Dat was dus maar 1 minuutje. Is het daarbij gebleven? Want dat zou fijn zijn. Mocht het weer voorkomen, laat het dan vooral weten. 

Dag Bart

Op 3/11, 4/11 en 5/11, weer even een verbindingsuitval.

Op 4-11-2019 heb ik wat bijgehouden.

09.15     Ledje adapter bij comp knipperde rood

Ledje bij modem brandde wit

09.45     Ledje bij adapter computer knipperde rood

Comp aan, ledje ging langzamer rood knipperen en even later wit branden.

09.50     Comp uit, ledje bleef even wit branden en ging over naar langzaam rood knipperen.

Die bij de experiabox bleef ook hierna wit branden.

10.00     Comp aan, ledje/ adapter comp ging van langzaam rood knipp naar wit branden.

Na afsluiten bleef ledje wit branden

10.20     Ledje wit

10.25     ledje weer langzaam rood knipp.

11.00     ledje langzaam rood knipp. En comp aan. Ledje werd wit

11.20     Comp uit, ledje wit

11.40     ledje langzaam rood knipp.

16.15     ledje langzaam rood knipp.

Minuut na aanzetten : wit

s`Avonds achter de computer, wit licht en geen uitval

22.15    Comp uitgezet en ledje bleef wit, minstens 15 min.

22.55    Zag ik het ledje weer rood knipperend.

Denk je niet dat er met de adapter wat aan de hand is ?

Groeten, Ton

Reputatie 8
Badge +11

Ja dat zou zeker kunnen. Echter kan er ook iets storen in het stroomnetwerk. Zitten er zo andere adapters in de buurt dan de draadloze adapter? Of een dect telefoon, magnetron. Of gebruik je lampen die gedimd kunnen worden. 

Je kan de adapters nog eens omruilen van plek of een halve slag draaien. Dat wil ook nog wel eens werken. Of mocht je de mogelijkheid hebben andere adapters te testen kun je natuurlijk ook uitsluiten dat deze voor een probleem zorgt. 

De dect moedertelefoon staat 6m verwijderd in een stopcontact. Het 2e toestel hemelsbreed 6m met 2 muren er tussen.

De magnetron 9m met een muur er tussen.

Verder geen draadloze adapters.

Ik zal ze omwisselen en één een halve slag draaien.

Ben benieuwd !!!

Groeten,

Ton

Reputatie 8
Badge +11

Dat is allemaal op ruime afstand dus. Dat zou in theorie geen invloed hoeven hebben. Ik ben benieuwd of het omwisselen of draaien nog effect heeft. Anders ben ik wel een beetje door de opties heen ben ik bang. 

Dag Bart,

Ook het omwisselen en draaien heeft geen effect gehad.

Ik ben tevreden met al je suggesties, dank hiervoor.

Telfort zou de monteur die de adapters van een ander merk geleverd heeft, moeten corrigeren.

Met vriendelijke groet,

Ton Haas

Reputatie 8
Badge +11

Dat is jammer, dat waren mijn laatste opties. Het kan nog zijn dat een van de adapters niet goed meer is. Dan zou je een nieuwen moeten testen om daar achter te komen. 

Het is overigens geen ander merk hoor, maar een ander type dan dat wij normaal leveren. 

Mocht je nog iets anders hebben, dan hoor ik dat graag. 

De verbindingsset die Telfort levert zijn precies dezelfde als die je hebt, ze hebben alleen een ander jasje en een logo, dus dat mag geen verschil maken.

Even voor een mogelijke oplossing, Devolo heeft een programmaatje, cockpit genaamd, download deze eens en installeer hem op de bedraad aangesloten computer, die in de Devolo zit en kijk eens welke snelheid de adaptors onderling halen en of er een firmware update is.

https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit

Reageer