beantwoord

Internetstoring in Gouda?

• 26 april 2017
  • 2 reacties
  • 411 keer bekeken

Sinds ongeveer 12:00 vandaag heb ik geen vast internet en bellen meer via Telfort VDSL (Gouda). Bijzonder lastig, aangezien ik remote vanuit huis werk en dus echt wel internet nodig heb. Ik werk nu maar via een mobiele hotspot, maar écht lekker werkt dat niet... Op de Telfort site zie ik geen meldingen van deze storing, hoewel de storingenkaart op http://allestoringen.nl/storing/telfort/kaart/ doet vermoeden dat ik zeker niet de enige in Gouda ben met dit probleem.

Ik heb het modem (Experia box v8 / Arcadyan VGV7519 met firmware 02.00.138W4) al verschillende keren uit en weer aan gezet, maar nog steeds branden alleen het power-lampje (permanent) en het WiFi-lampje (knipperend). Het "Broadband" lampje knippert een tijdje, gaat vervolgens een paar minuten uit en begint dan weer te knipperen. Alle andere lampjes zijn en blijven uit zodra het modem gestart is. Aan een harde reset van het modem ga ik niet beginnen, aangezien dit niets gaat oplossen en het mij vervolgens alleen een berg tijd kost om alle instellingen weer goed te zetten.

De LAN-verbinding doet het prima, ik kan intern alle apparaten op het LAN bereiken (waaronder dus ook het modem), het probleem is echt de VDSL-verbinding. Melding van het modem in de status pagina:

Current Time: 27.12.2016 (Tue) - 00:26:43
System uptime: 0 days 00:26:44

INTERNET
VDSL: DISCONNECTED

Enig idee wat hier aan de hand is en hoelang het nog gaat duren?
icon

Beste antwoord door Richardg 27 april 2017, 00:38

Update: na iets meer dan 12 uur (!!!) zonder internet en telefoon doet alles het ineens weer. Wat is hier aan de hand geweest?
Bekijk reactie

2 reacties

Update: na iets meer dan 12 uur (!!!) zonder internet en telefoon doet alles het ineens weer. Wat is hier aan de hand geweest?
Reputatie 8
Badge +17
Op een gegeven moment komt het op de storingspagina te staan dat het is opgelost echter dat gebeurt lang niet altijd.
Het mooie is dat het in ieder geval weer werkt

Reageer