Internetsnelheid zakt in

• 29 augustus 2020
  • 13 reacties
  • 134 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb het zelfde probleem.

V8 op koper.

Iedere week minimaal 1x opnieuw opstarten.

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

13 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Vernieuw het aansluitkabel voor een rond kabeltje van max 150 cm

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @bert888, Ik ben net als jimny benieuwd wat er precies gebeurt als je het aansluitkabeltje vernieuwt, geeft dat een verbetering? Daarnaast ben ik ook benieuwd wat er precies wegvalt, is dat de WiFi, is dat bekabeld, of is het beide? En op het moment dat de verbinding wegvalt, wat gebeurt er dan. Zie je dan een verschil in lampjes op de Experia Box, gaat er wat uit, verandert er wat van kleur of blijft het gelijk?

Reputatie 1

De lampjes blijven gewoon groen.

De wifi verbinding blijft ook gewoon goed maar de laptop zegt geen internet. 

Ook mijn nieuwe laptop ook niet.

Na een paar minuten heb ik dan weer internet!

Reputatie 8
Badge +11

Hoe gaat het dan met het bekabelde internet op dat moment? Werkt die dan nog wel, of valt die ook weg?

Reputatie 1

Ik heb dus het zelfde probleem.

Moet ik een nieuw topic openen?

Admin: verplaatst naar je eigen topic

Reputatie 8
Badge +11

Je hoeft geen nieuw topic aan te maken @bert888, je hebt er zelf al een topic over. Ik heb je reactie er naar verplaatst, zodat het op een plek blijft. Het is niet handig om jouw vraag in meerdere andere topics te stellen, daarmee wordt het onoverzichtelijk. Ik had je hier nog vragen gesteld, waar je nog niet op gereageerd had. Zou je dat voor me kunnen bekijken?

Reputatie 1

Bekabelt werkt hij prima.

Een andere kabel heeft niet geholpen.

Gr

Reputatie 8
Badge +11

Dan gaan we de modem vervangen @bert888. Ik heb je een nieuwe toegestuurd, binnen enkele werkdagen ontvang je die thuis. Laat je weten hoe het daarmee gaat?

De huidige kan je naar ons terugsturen, dan zorgen wij dat die verwerkt wordt.

Reputatie 1

Dat is super.

ik hou je op de hoogte.

Reputatie 1

De Nieuwe V10A werkt dus niet.

Heel soms ff kort internet of TV. 
Het lampje veranders vaak in groen en rood.

Ook diverse keren de V10A opnieuw opgestart.

Mijn oude V8 werkt wel direct .

En een geleende V10 werkt ook direct prima.

ik dacht wel is gelezen te hebben dat een V10A en koper wel is problemen kan geven.

Klopt dat?

Reputatie 8
Badge +18

Reset de V10a door met een puntig het resetgaatje 10 sec in te drukken om het modem aan de praat te krijgen

Reputatie 1

De harde reset heeft gewerkt en toen kreeg ik Foutcode 143 op mijn TV.

Bleek de ontvangerkabel in de WAN-aansluiting te zitten, deze is ook geel maar met kleine rode letters.

Bij mijn oude V8 heb je gewoon 4xgeel en 1xrood.

Dus als men overstapt van een V8 naar een V10 of V10A ff opletten.

Nu ff een weekje testen en dan kan de oude V8 retour.

Reputatie 8
Badge +11

De V10a heeft een andere indeling van de poorten inderdaad, dat klopt. Gelukkig werkt het met dat labeltje in een andere poort wel goed @bert888. Laten we het even aankijken hoe het nu gaat, als het zo goed blijft werken is het helemaal mooi en anders gaan we samen verder kijken.

Reageer