beantwoord

internetsnelheid verlagen

• 29 december 2017
  • 4 reacties
  • 191 keer bekeken

Vroeger was er op mijn postcode maximaal 8 Mbit, mogelijk ( 1.8 km vanaf centrale), dus toen ik een 12 Mbit abonnement had werd de snelheid verlaagd naar 8 Mbit. Echter omdat de abonnementen elke keer sneller worden, is de snelheid van het abonnement ondertussen naar 25 Mbit en 40 en sinds kort 50 Mbit verhoogd en ongevraagd ook mijn snelheid dus.
Nu werkt dit meestal wel, maar soms lijkt het of de lijn het niet trekt en staat alles 5 a 10 seconden stil.
Is het mogelijk om mijn snelheid weer iets terug te draaien, bijv naar 25 Mbit, zodat de verbinding stabieler is?

Met vr. Groet, Marcel
Ik heb dit ook geprobeerd telefonisch te vragen maar na een kwartier wachttijd vond ik het wel genoeg)
icon

Beste antwoord door Stephen 4 januari 2018, 16:31

Hallo Marcel, welkom op het forum! Helaas gaat het niet lukken om je internetsnelheid te verlagen. Op jouw lijn is een DLM (Dynamic Line Management) actief die de internetsnelheid verlaagt indien de lijn instabiel is. Kun je even aangeven welke problemen je precies ervaart? Geef je het modem dan ook een harde reset? In afwachting op jouw reactie.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Uitgevoerde aanpassingen m.b.t. techniek en die weer terugdraaien is er niet bij.
Hogere snelheden is gevoeliger voor storingen en verlangt meer van een goede netwerk setup.
Met name de juiste bekabeling en voorzorgsmaatregelen m.b.t. elektromagnetische interferentie.

Zie volgende tips en aanbevelingen om te doorlopen + vervolgreacties:
https://forum.telfort.nl/tv-338/tweede-tv-aansluiten-71045/index1.html#post582546
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marcel, welkom op het forum! Helaas gaat het niet lukken om je internetsnelheid te verlagen. Op jouw lijn is een DLM (Dynamic Line Management) actief die de internetsnelheid verlaagt indien de lijn instabiel is. Kun je even aangeven welke problemen je precies ervaart? Geef je het modem dan ook een harde reset? In afwachting op jouw reactie.
Inderdaad komt het wel voor dat het modem uit zichzelf meerdere keren moet resetten. Bij speedtests haal ik soms gewoon 40 Mbit. en ook upload snel, maar op sommige momenten zit er totaal geen snelheid in. Zowel op de vaste pc als ook heel veel verschil met wifi, de ene keer 2 a 3Mb per seconde, de andere keer doet ie 10 seconden over 1 MB. Mijn ''oude'' 3 g verbinding is stukken sneller. Soms denk ik wel eens: hij gaat best soepel en dan ben ik vergeten mij wifi op de smartphone aan te zetten als ik thuis ben. Ik zit niet met meerdere apparaten tegelijk op wifi.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marcel, zou je in dat geval het modem een harde reset willen geven. Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.

Reageer