beantwoord

Internetsnelheid verhogen naar 100/10

• 25 juli 2020
  • 15 reacties
  • 230 keer bekeken

Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 9 reacties

Beste Telfortmedewerkers,

Ik wil graag gebruik maken van adsl extra snelheid. Dit zou 100/10 mbit moeten opleveren. Volgens de postcodechecker van kpn haalt mijn adres maximaal 62 mb/s. De KPN klantenservice wist mij te vertellen dat als ik adsl via kpn heb, de lijn een update krijgt als ik  100/ 10 mb/s neem.

Als ik de emails van het afgelopen jaar mag geloven is telfort weer geïntegreerd in KPN. Houdt dit in dat een dergelijke update via telfort ook kan.

Als u een ander idee heeft om de internetsnelheid wat hoger te krijgen sta ik hier ook voor open. 50/5 mbit is niet echt meer van deze tijd.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 30 juli 2020, 20:01

@KBS, ik ben er gewoon hoor. Je zit dus op ADSL, maar er is VDSL beschikbaar met maximaal 62 Mbit/s. Als je dan 100/10 aanzet zal je overgaan op VDSL, maar maximaal 62 Mbit/s halen. Dat is de maximale snelheid die je kan halen. Als je die niet haalt kan ik eens meekijken. Zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt. 

Maar zijn die paar Mbit/s echt die 5 euro extra waard? Dat kan je je ook nog afvragen. 

Bonding hebben wij niet, dus de 100 ga je niet halen helaas. 62 is echt het maximale.

Ik heb volgens mij ook niets nieuws gezegd, maar meer samengevat van wat er al gezegd is. Als ik nog kan helpen hoor ik graag van je. 

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @KBS , in MijnTelfort, in de rubriek thuis/abonnement/extra's kun je de hogere snelheid aanvinken.

standaard heb je TOT 50Mbit/s en je kun misschien upgraden naar TOT 100Mbit/s tegen een meerprijs van € 5,- per maand en je kunt die verhoging per maand weer opzeggen.

50/5 is nog steeds een heel gangbare snelheid waar de meeste mensen meer dan genoeg aan hebben.

Zelf heb ik een 50/5 abo en haal in de praktijk netto 60/30Mit/s, meer dan voldoende voor ons tweeën.

Heb een half jaar 100/5 Mbit/s gehad, is praktisch 100/30Mbit/s maar bleek voor ons geen meerwaarde te hebben wat de meerprijs rechtvaardigde, maar dat is persoonlijk.

Reputatie 1

Hallo JanD,

Bedankt voor uw bericht. Het is natuurlijk net wat uw behoefte is. Ik download bijna dagelijks updates e.d. en heb aan 50mbit niet genoeg. Gaat vaak om bestandgroottes van 50-90 GB. Dat duurt dan echt uren.

Zeker met een gezin of bij veel downloaden is 100/10 meer gangbaar, tot 50Mb is instap meer niet. Wat de postcode check en die upgrade belofte daar zou ik niet te veel op vertrouwen. Als er nu max 60 Mb leverbaar is op jouw adres zal dat niet veranderen tenzij er vvdsl leverbaar is, mogelijk kan KPN meer leveren als er bonded mogelijk is.

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Als je via Mijn Telfort de 100/10 aanvinkt is Telfort verplicht de werkelijk haalbare snelheid te vermelden.

Reputatie 1

Bedankt voor de info Galdor. Volgens uw link haalt mijn adres 63 mbit/s of 123 bonded. 

Ik heb 100/10 mbit ingesteld maar haal slechts 54. (Bekabeld). 

Bij het upgraden van 50 naar 100 werd niet aangegeven dat ik de maximale snelheid wellicht niet ging halen en de testtool van telfort waarnaar wordt verwezen is uit de lucht.

Ik was echter wel al geïnformeerd dat die 100 mbit er waarschijnlijk niet in zit.

Vandaar dat ik hoop dat Telfort me wat duidelijkheid kan verschaffen op de vraag; is het mogelijk dat ik toch die 100 mbit download kan gaan halen?

@KBS

Heel simpel nee, niet bij Telfort. Vanwege het gegeven dat bonded mogelijk is op het adres kunnen enkel KPN en XS4ALL die snelheid leveren, of er na de migratie meer in zit is koffiedik kijken, mogelijk alleen als je een Hussel abonnement gaat afsluiten.

Uiteraard is het beter dit van een Telfort moderator bevestigd te krijgen.

Dat je ongeveer 10Mb minder haalt dan maximaal mogelijk kan meerdere oorzaken hebben.

Reputatie 1

Telfort laat het voorlopig nog even afweten.

Bij Telfort is het nooit mogelijk geweest.

Zie het als de supermarkt, bij de AH vind je werkelijk alles in soorten en maten, bij de Aldi vind je van elk produkt maar 1 soort en dat is de goedkoopste.

Kost dus minder maar er is ook minder keuze, ook al is Telfort in de aanloop naar de samensmelting steeds duurder geworden, maar dat is in mijn ogen een logische stap van mamma KPN, als straks alles onder 1 hoedje zit is het makkelijker klanten naar het Hussel te krijgen, prijs verschil is dan niet zoveel meer.

Reputatie 1

Dat snap ik. Mijn mobiele telefoon is echter over gegaan naar KPN en het combivoordeel werkt ook tussen Telfort en KPN. Daarbij gebruikt Telfort dezelfde kastjes en routers, hetzelfde netwerk en wordt Telfort uitgefaseerd. 

Verder bieden ze me 100/10 mbit aan en voor zover ik kan meten, haal ik dat niet.

Bij de Aldi kan ik niet ineens meer betalen voor dezelfde zak brood. Dan kijken ze me vreemd aan bij de kassa. Ik betaal deze maand meer voor ongeveer dezelfde snelheid. 

Het is natuurlijk mijn eigen keuze om dit zo te testen maar ik ben wel benieuwd of Telfort me een manier kan bieden om een snellere verbinding te krijgen. 

​​​​​​Vooralsnog heb ik hier geen reactie op.

Een simpel ja of nee is voldoende.

Je hebt een abonnement op ADSL tot 100 Mb, je krijgt de haalbare snelheid tot die 100 Mb.

Op jou adres is 62 haalbaar volgend de postcode checker, dus die zou je bekabeld gemeten zonder andere verbruikers er aan moeten kunnen halen, red je dit niet terwijl je een 100 abbo hebt kan dit verschillende oorzaken hebben.

1. de DSL kabel tussen modem en ISRA punt maakt niet lekker contact, of is van de verkeerde lengte en/of kwaliteit waardoor er een verstoring optreed.
  2. De aansluiting kabel op de ISRA is niet helemaal lekker, vaak komt er een beetje corrosie tussen na verloop van tijd, boel een schoon maken of stekker er een paar keer in en uit.
  3. ISRA zelf is niet helemaal fris, of je hebt last van een bridge tap, aftakking naar een andere punt in huis.
  4. De kabel tussen ISRA en centrale is niet meer de beste.
  5. Zit in de centrale zelf wat mis.

Dat je mobiel van Telfort is overgegaan naar KPN klopt, maar je hebt nog steeds een TFT abonnement, dus de oude Telfort voorwaarden, zoals bundel meenemen en het combivoordeel wat je had toen het nog bij Telfort zat, als je nu naar een echt KPN abonnement overstapt raak je dat kwijt.

Bondend koper is een technisch verhaal het komt er simpel gesteld op neer dat twee dsl verbindingen worden gekoppeld daardoor verdubbeld de mogelijk haalbare snelheid.

Telfort mocht gewoonweg geen bonded koper leveren andere DSL provider mogen dat ook niet, dat is echt een exclusiviteit van KPN en XS4ALL in de strijd om de consument.

Doornekamp benadrukt het magische woord tot al. Dat er vanuit Telfort nog niet is gereageerd heeft te maken met de volgorde van binnenkomst. De Nee die ik al noemde zal ongetwijfeld binnen kort worden bevestigd. Hooguit aangevuld met de tip zelf naar KPN over te stappen met het verlies van je combivoordeel tot gevolg.

Een 6e punt is dat de 54Mb die je nu haal een gegarandeerde stabiele snelheid is.

In je Experiabox kan je op de statuspagina terugvinden welke snelheid er binnenkomt. Het gaat om de actual en attainable rate.

Reputatie 8
Badge +18

Pair Bonded is alleen mogelijk als een Telfort abonnee zelf overstapt naar KPN thuis en dat betekent dat de huidige Telfort klanten die automatisch worden overgezet naar KPN daar geen gebruik van kunnen maken

Zal wel niet, maar wie weet word het na de migratie toch mogelijk, anders kun je idd zelf overstappen op een KPN abbo, doe je dit na de migratie zul je waarschijnlijk je Telfort e-mail.adres ook kunnen houden.

Reputatie 1

We gaan het zien. Bedankt voor jullie antwoorden. Het klinkt allemaal erg logisch. 

Ik denk dat de telfort medewerkers al over zijn naar KPN. Op dit forum zitten ze kennelijk niet meer.

We gaan het zien. Bedankt voor jullie antwoorden. Het klinkt allemaal erg logisch. 

Ik denk dat de telfort medewerkers al over zijn naar KPN. Op dit forum zitten ze kennelijk niet meer.

Ze zijn inderdaad voor beide fora aan het werk, en mogelijk wordt er nog thuis gewerkt. Niks ten nadele van de moderatoren de aanwezigheid lijkt inderdaad minder te worden.

Reputatie 8
Badge +12

@KBS, ik ben er gewoon hoor. Je zit dus op ADSL, maar er is VDSL beschikbaar met maximaal 62 Mbit/s. Als je dan 100/10 aanzet zal je overgaan op VDSL, maar maximaal 62 Mbit/s halen. Dat is de maximale snelheid die je kan halen. Als je die niet haalt kan ik eens meekijken. Zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt. 

Maar zijn die paar Mbit/s echt die 5 euro extra waard? Dat kan je je ook nog afvragen. 

Bonding hebben wij niet, dus de 100 ga je niet halen helaas. 62 is echt het maximale.

Ik heb volgens mij ook niets nieuws gezegd, maar meer samengevat van wat er al gezegd is. Als ik nog kan helpen hoor ik graag van je. 

Reageer