beantwoord

Internetsnelheid ver beneden te verwachten peil

• 6 november 2019
  • 6 reacties
  • 151 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds enkele weken is de internetsnelheid ver beneden de te verwachten snelheid, we hebben een ZTE V10 modem (diverse malen gereset) waarop we volgens KPN een snelheid van 28 Mbits/s down en 5 Mbits/s up zouden mogen verwachten;

De werkelijke snelheid de de afgelopen weken regelmatig door mij is gemeten (via KPN) komt uit op 

Veel lager dus, in de kabels, verbindingen en apparatuur in huis is niets veranderd, de bovenstaande meting is rechtstreeks op het modem gedaan, vriendelijke groet 

arjen 48

icon

Beste antwoord door Arjen48 9 november 2019, 17:30

Afgelopen vrijdag is er geen monteur geweest (stond gepland op het adres van de buren maar had wel telefonisch contact met ons), nu zaterdag is er een monteur van KPN geweest die alles heel grondig heeft gecontroleerd, ons ISRA punt in de woonkamer heeft gemoderniseerd en de verbinding vise versa huis / wijkkast heeft gemeten en daarbij ook heeft vastgesteld dat er verlies is op de kabel, uiteindelijk heeft hij het signaal op kunnen krikken naar Ping 6 Download 26.0 en jitter 2 upload 6.4 daarmee gaan we het doen totdat glasvezel (dat inmiddels met rasse schreden naar onze wijk toekomt) in onze wijk is aangesloten.

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties en vriendelijke groet

Arjen

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8

Rechtstreekse meting op het modem, vermoed dat je dan bedoelt via een bekabelde verbinding?
Indien de meting op die wijze is gedaan twijfel ik aan een stabiele connectie.
De jitter is mijn inziens daarvoor te groot.

Neem de volgende informatie eens door < HIER > en vervolgpagina’s.

Reputatie 1

Babylonia, hartelijk dank voor je reactie, de informatie waarnaar je mij verwees heb ik al een aantal keer door genomen, de metingen heb ik uitsluitend via bekabelde verbinding gedaan, wij hebben geen ISRA-aansluiting in de meterkast maar een ouderwetse KPN -telefoon aansluiting in de woonkamer ( de kabel (groen)) komt via de fundatie naar het aansluitpunt in de muur, vorig jaar is de lijn vanuit de wijk kast gemeten waarbij weerstand is vastgesteld (een aantal jaren daarvoor is vastgesteld dat de lijn slecht was en heeft een monteur het tweede paar benut voor de verbinding) als oplossing hebben we toen het ZTE V10 modem gekregen wat aanvankelijk maanden goed presteerde , nu is het internet trager sinds weken.

vriendelijke groet

arjen48

Reputatie 8

wij hebben geen ISRA-aansluiting in de meterkast maar een ouderwetse KPN -telefoon aansluiting in de woonkamer ( de kabel (groen)) komt via de fundatie naar het aansluitpunt in de muur,

Dat is feitelijk je ISRA hoofd aansluitpunt. Dat kan op verschillende manieren zijn uitgevoerd.
De aansluitingen daarvan schoonmaken, en/of opnieuw de blanke draadeindjes schoon “schrapen” en alles weer vast zetten, kan het kantelpunt zijn tussen een slechte en goede verbinding.

vorig jaar is de lijn vanuit de wijk kast gemeten waarbij weerstand is vastgesteld (een aantal jaren daarvoor is vastgesteld dat de lijn slecht was en heeft een monteur het tweede paar benut voor de verbinding) als oplossing...

Dat is eigenlijk al “minimaal”. Maar daar zijn wellicht wel de officiële gegevens op gebaseerd die je kunt vinden voor jou internetconnectie. Het is dan afwachten wat KPN nog bereid is om daarin te verbeteren. Neemt niet weg dat je vanaf je eigen aansluitpunt alles in de beste conditie kunt brengen, zodat je wat betreft je eigen aansluiting daarin het maximale kunt benutten.

Reputatie 7
Badge +9

Dag @Arjen48. Van harte welkom hier. We hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken omtrent je internetsnelheid. Ik gaf aan dat ik ook aan deze kant een downloadsnelheid van slechts 12 Mb/s meet. Dat is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven. Ik heb daarom een afspraak voor je ingepland met een monteur. Ik lees graag hoe het monteursbezoek is verlopen. :slight_smile:

Reputatie 1

Afgelopen vrijdag is er geen monteur geweest (stond gepland op het adres van de buren maar had wel telefonisch contact met ons), nu zaterdag is er een monteur van KPN geweest die alles heel grondig heeft gecontroleerd, ons ISRA punt in de woonkamer heeft gemoderniseerd en de verbinding vise versa huis / wijkkast heeft gemeten en daarbij ook heeft vastgesteld dat er verlies is op de kabel, uiteindelijk heeft hij het signaal op kunnen krikken naar Ping 6 Download 26.0 en jitter 2 upload 6.4 daarmee gaan we het doen totdat glasvezel (dat inmiddels met rasse schreden naar onze wijk toekomt) in onze wijk is aangesloten.

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties en vriendelijke groet

Arjen

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Arjen48. Bedankt voor je terugkoppeling. Ik lees inderdaad in het rapport dat de monteur verschillende werkzaamheden heeft uitgevoerd en je vooralsnog weer de maximaal haalbare snelheid op jouw adres behaalt. Dat is fijn. Hopelijk blijft dat ook zo tot je de mogelijkheid hebt om over te stappen op glasvezel. Volgens KPN NetwerkNL wordt je woning binnen nu en 2 maanden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Dat duurt dus niet zo gek lang meer. 

Reageer