beantwoord

Internetsnelheid veel te laag, ook volgens Experia Box v8

• 7 november 2019
  • 10 reacties
  • 114 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Momenteel heb ik een DSL Internet + Interactieve TV abonnement bij Telfort, met 50Mbit/s download en 5Mbit/s upload. Maar als ik een speedtest doe, dan is mijn downloadsnelheid ongeveer 13 Mbit/s en uploadsnelheid 1.3 Mbit/s. Dit geldt ook als ik bedraad de speedtest uitvoer.

Nu heb ik rondgezocht in de instellingen van mijn Experia Box V8 (Arcadyan VGV7519, Firmware Version:02.00.138v2W4), en meteen bij ‘Status’ zie ik bij ‘Download’ staan: 16782 Kb/s.

Omgerekend is dat dus zo’n 16 Mbit/s. Bij lange na niet de beloofde 50 Mbit/s…

Waar komt dat door? En hoe is dit te verhelpen?

icon

Beste antwoord door JanD 8 november 2019, 09:49

Hallo@HarmjanK

Ah oké, dus ik betaal 45 euro per maand voor iets waar ik maar 32% van gebruik kan maken in principe? 

Inderdaad, maar dat wist je van te voren toen je je abo afsloot en als je dat niet wist had je dat voor die tijd kunnen uitzoeken en navragen en terugvinden in de voorwaarden.

bij een xDSL-abo heb je dat bij iedere provider, dus wisselen van provider is zinloos.

Alleen de kabelaar biedt netto aan waar je ook een abo voor afneemt.

P.S. maar ik zie ook dat je glasvezel af kunt nemen met een maximale snelheid van 500 Mbit/s, als ik jou was zou ik mijn abo omzetten naar glas, ben je in 1 keer klaar met een mooie snelheid naar keuze.

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Heb je in het verleden wel een hogere snelheid gehad 

Reputatie 1

Heb je in het verleden wel een hogere snelheid gehad 

Nee, dit is altijd al zo geweest. Ik dacht dat het kwam doordat ik het goedkoopste abonnement heb, maar toen ik zag dat ik 50 Mbit/s zou moeten hebben was ik zeer verbaasd.

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @HarmjanK , hier wordt een denkfout gemaakt, je hebt een abonnement TOT 50 Mbit/s, e. e. a. afhankelijk van je afstand tot de centrale.

Hoe dichter je bij de centrale woont hoe hoger je werkelijk te behalen snelheid en omgekeerd.

Reputatie 8
Badge +17

Zie onderstaande link en plaats een screenshot van het resultaat in je volgende reactie

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Reputatie 1

Hallo@HarmjanK , hier wordt een denkfout gemaakt, je hebt een abonnement TOT 50 Mbit/s, e. e. a. afhankelijk van je afstand tot de centrale.

Hoe dichter je bij de centrale woont hoe hoger je werkelijk te behalen snelheid en omgekeerd.

Ah oké, dus ik betaal 45 euro per maand voor iets waar ik maar 32% van gebruik kan maken in principe? 

Zie onderstaande link en plaats een screenshot van het resultaat in je volgende reactie

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Reputatie 8
Badge +7

Hallo@HarmjanK

Inderdaad, maar dat wist je van te voren toen je je abo afsloot en als je dat niet wist had je dat voor die tijd kunnen uitzoeken en navragen en terugvinden in de voorwaarden.

bij een xDSL-abo heb je dat bij iedere provider, dus wisselen van provider is zinloos.

P.S. maar ik zie ook dat je glasvezel af kunt nemen met een maximale snelheid van 500 Mbit/s, als ik jou was zou ik mijn abo omzetten naar glas, ben je in 1 keer klaar met een mooie snelheid naar keuze.

Reputatie 1

Hallo@HarmjanK

Hmm oké, duidelijk.

Dan is het even wachten totdat de glasvezelverbinding aangesloten wordt om vervolgens meteen het abonnement om te zetten.

Bedankt voor de info!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @HarmjanK, volgens mijn gegevens is Glasvezel al beschikbaar. Je kan het dus al overzetten. Je kan je abonnement aanpassen in Mijn Telfort. Mocht je er niet uit komen, laat het dan gerust weten. Ik help je er graag bij. 

Reputatie 1

Hoi@HarmjanK, volgens mijn gegevens is Glasvezel al beschikbaar. Je kan het dus al overzetten. Je kan je abonnement aanpassen in Mijn Telfort. Mocht je er niet uit komen, laat het dan gerust weten. Ik help je er graag bij. 

Op dit moment steekt de oranje glasvezelkabel nog uit de grond buiten vlak naast de deur. Wordt dit binnen aangesloten zodra ik mijn abonnement wijzig? Of moet dit eerst binnen aangesloten worden voordat ik mijn abonnement kan wijzigen?

Reputatie 8
Badge +11

Er is dus helemaal nog geen kastje op aangesloten? Heb je daar verder nog iets over gehoord? Want KPN netwerk NL zou dit dan nog aan moeten leggen. Je kan daar nog eens navraag doen of dat op de planning staat. Ik kan dit niet inzien. 

Het is echter wel administratief opgeleverd, want het kan aangepast worden. Als je dus jouw abonnement via Mijn Telfort wijzigt, dan wordt in theorie alles in gang gezet. Er wordt dan contact met je gezocht om een monteur in te plannen die het in orde maakt. Dit is normaal wel een KPN monteur die installatie van de diensten verzorgt, niet van het glasvezelkastje vandaar nog even de navraag bij KPN netwerk NL. 

Reageer