beantwoord

Internetsnelheid upgraden

  • 29 juli 2020
  • 6 reacties
  • 134 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi Telfort. Ik heb afgelopen zaterdag mijn snelheid van internet omhoog van 100mb naar 200mb  gezet via mijntelfort. Volgens de reactie daarop zou dat met een 15min omgezet zijn. Ik heb zelfs een mail gehad met daarin dat dit gedaan zal worden. Nu is het woensdag en het is nog steeds niet gebeurd. Ook als ik inlog staat er nog steeds dat mijn order verwerkt moet worden. Enig idee over hoe en wat. Ik hoor het graag. Mvg Jasper Faase

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 18 augustus 2020, 11:23

Hi @Jfaase, de specialist heeft er naar gekeken en het administratieve stukje is ook recht getrokken. Ik zie nu alles op gereed staan aan deze kant. Kan je voor me nakijken of je het nu ook ziet in Mijn Telfort? Ik hoor het graag van je.

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11

@Jfaase Goedemorgen Jasper, ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar je aan toe bent, zeker als de eerste mail zegt dat de wijziging zo klaar is. Goed dat je een seintje geeft!

Hoe snel het verhogen van de snelheid klaar is, is afhankelijk van of er nog iets in het netwerk aangepast moet worden om dit mogelijk te maken. In dit geval zie ik dat er wel een aanpassing nodig was, waardoor de hogere snelheid - toevallig - per vandaag klaar voor gebruik is. 5 augustus is ook de geplande datum zie ik, als ik de aanvraag van de snelheid bekijk. Heb je geen bevestiging ontvangen met deze datum van levering erin? En kan je de snelheid eens voor me controleren? :slight_smile:

Reputatie 1

Hoi Alexandra. Ik had ondertussen ook gebeld en inderdaad de datum van 5 augusutus doorgekregen. Dit kwam omdat er speciaal een monteur naar de wijkkast voor glasvezel een kaartje moest omruilen. Geen probleem maar dit is niet van te voren gemeld en daardoor vraag je af waarom er niks mee gedaan wordt. Als je dat gelijk gemeld wordt dan is het een stuk duidelijker en vermijd je deze vragen en telefoontjes lijkt mij. Vandaag is dan ook keurig vanmorgen vroeg al de snelheid verhoogd want ik was een tijdje offline. Ook gecheckt. Dus dat is prima gelukt. Echter heb ik nog steeds geen mail of wat dan ook hierover gekregen. Dus ik wist het alleen door even te bellen. Ook nu heb ik nog geen mail gehad dat de upgrade is gedaan. Overigens ook nog niks gewijzigd in mijntelfort. Dus daar zou nog wat aan gedaan kunnen worden. Voor nu doet alles het en snel genoeg ook. En anders wordt het overstappen naar KPN als ze hier thuis nog sneller willen. Dank en groeten uit Soest

Reputatie 8
Badge +11

@Jfaase Dankjewel voor deze feedback! Als je verder niets gehoord hebt, snap ik dat je er niet op gerekend had dat het langer zou duren. De datum waarop de wijziging klaar is staat altijd in de bevestiging, maar die heb je niet gekregen lees ik, waardoor deze miscommunicatie ontstaan is. Dat is niet de bedoeling.

Fijn om te horen dat je snelheid sinds gisterochtend verhoogd is. De verhoging van de snelheid is nu technisch klaar, waardoor Mijn Telfort ook snel op ‘gereed’ wordt gezet en je vanaf dat moment ook de hogere snelheid daar terug ziet. Daar kunnen een paar dagen overheen gaan, het administratieve stukje moet nog worden afgerond. 

Goed om te weten trouwens dat je kan inloggen op Mijn Telfort - als je daar bent, klopt het e-mailadres dat je bij jouw contactgegevens ziet staan nog? Dat is het e-mailadres dat voor informatie en bevestigingen wordt gebruikt. Aangezien je de bevestiging niet gekregen hebt is het verstandig om dit even te controleren.

Reputatie 1

Dank voor de info. Emailadres klopt. Ik krijg ook gewoon jullie andere mail. Ik heb dus hierover welgeteld 1 mail gehad (5minuten nadat ik de wijziging ingevoerd had in mijntelfort) met daarin een bijlage met de nieuwe bedragen en dat we nu 200mb snelheid hebben. Maar nergens daarin vermeld dat dat dus pas later (5 aug) zou gebeuren. Ook nu nog steeds geen mail gehad dat de verhoging (eindelijk) is doorgevoerd. Dus de communicatie daarin zou nog wel verbeterd kunnen worden.

Reputatie 8
Badge +11

@Jfaase Ik zie inderdaad dat het administratieve stukje blijft hangen, waardoor je ook de wijziging nog niet ziet in Mijn Telfort. Ik heb hier een melding voor aangemaakt om het op te lossen, ik verwacht daar binnen een paar dagen iets over te horen. Ik laat het je weten zo gauw ik terugkoppeling heb gekregen. Dan kijk ik daarna naar de bevestiging die je niet ontvangen hebt.

Reputatie 8
Badge +11

Hi @Jfaase, de specialist heeft er naar gekeken en het administratieve stukje is ook recht getrokken. Ik zie nu alles op gereed staan aan deze kant. Kan je voor me nakijken of je het nu ook ziet in Mijn Telfort? Ik hoor het graag van je.

Reageer