beantwoord

Internetsnelheid teruggelopen sinds aantal weken

• 25 augustus 2015
  • 5 reacties
  • 439 keer bekeken

Badge
L.S.,

sinds terugkomst van mijn vakantie (3 weken) merkte ik dat de internetsnelheid (glasvezel) is teruggelopen van ongeveer 100 Mb naar een gemiddelde 65 Mb. Ik heb een abonnement van 100 Mb (oud-XMSNET).
Wie-o-wie kan dit herstellen?
icon

Beste antwoord door Pierr 1 september 2015, 13:56

Stephen, dank voor je antwoord.

Heb inmiddels een ander ethernetpoortje gepakt op de PC, et voila, zit nu rond de 95 MB. Althans dat geeft http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html (KPN-ITNS) aan, maar als ik speedtest.net pak dan zit ie weer op de 60/65 MB. Vervolgens server in Voorthuizen gepakt i.p.v. Amersfoort, en ja hoor.... ook dan op 95 MB. Zal over die laatste 5 MB niet echt moeilijk doen, als de 200 MB vanaf 18 september dan ook wel geraakt wordt...:-))

Nogmaals dank, probleem opgelost.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pierr, welkom op het forum en excuses voor de late reactie. Vervelend dat de snelheid is teruggelopen. Heb je ook het glasvezelmodem herstart? In afwachting van jouw reactie.
Badge
Dag Stephen, dank voor je antwoord.

Het glasvezelmodem heb ik al diverse malen herstart (stekker eruit, paar minuten wachten, stroom er weer op). Maar snelheid blijft laag. Getest met m'n routersnelheidstester, en ook met KPN tester, speedtestnet, en ga zo nog maar een paar door.... Dus waar wordt 't afgeknepen? Maak me ook verder zorgen omdat ik een upgrade (Glasvezel alles-in-1) heb aangevraagd, maar als dit al speelt baart me dit grote zorgen: betaal ik zo voor 200 MB en krijg 100?

A la, eerst maar dit probleem tekkelen door 'm weer rond de 100 te krijgen toch?
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie Pierr, betreft dit draadloos internet (WiFi) of bekabeld internet? Indien je een PC of laptop rechtstreeks op het glasvezelmodem aansluit meet je dan ook een snelheid onder de 100 Mb/s. Ik ontvang alvast graag je naw-gegevens in privébericht. Ik zal mijn uiterste best voor je doen om ervoor te zorgen dat dit wordt opgelost. Je hebt recht op wat je betaald. 🙂
Badge
Stephen, dank voor je antwoord.

Heb inmiddels een ander ethernetpoortje gepakt op de PC, et voila, zit nu rond de 95 MB. Althans dat geeft http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html (KPN-ITNS) aan, maar als ik speedtest.net pak dan zit ie weer op de 60/65 MB. Vervolgens server in Voorthuizen gepakt i.p.v. Amersfoort, en ja hoor.... ook dan op 95 MB. Zal over die laatste 5 MB niet echt moeilijk doen, als de 200 MB vanaf 18 september dan ook wel geraakt wordt...:-))

Nogmaals dank, probleem opgelost.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Pierr, 95 Mb/s is een veel betere snelheid. 🙂 Ik zou je aanraden om geen gebruik te maken van speedtest.net want die lijkt nogal onbetrouwbaar. In ieder geval fijn om te vernemen dat je nu tevreden bent. Zodra je weer ergens tegenaan loopt dan verneem ik het graag van je zodat ik je van dienst kan zijn.