beantwoord

Internetsnelheid te laag

• 2 oktober 2017
  • 1 reactie
  • 354 keer bekeken

Toen ik terugkwam na 3 weken vakantie merkte ik, dat mijn internetsnelheid zo'n 20 tot 25% lager was. De snelheid was 12Mb terwijl ik voor 20MBb betaal.
Helpdesk Telfort gebeld rond 15-09-2017 en gesproken over mijn klachten. In mijn opinie heb ik een verouderd modem van Zyxel, type P-2812HNU -F1. Volgens de helpdesk was mijn modem goed. Lijntest gedaan. Bleek een storing te zitten op 1,6 km. Afspraak gemaakt voor een bezoek van monteur van het bedrijf Guidion voor het testen van de lijn. Tot mijn verbazing werd er twee dagen later een nieuw (oud) modem geleverd.
Mijn enthousiasme ging al snel over in een teleurstelling. Deze verouderde Experiabox V8 liet van mijn WIFI snelheid niet veel over en mijn bedrade snelheid bleef een teleurstellende 12 Mb. Dan maar wachten op de monteur. De monteur van Guidion kwam na een aanpassing van het ISRA punt bij mij thuis tot een een snelheid van 17,5 Mb. Vanaf afgelopen weekend loopt de internetsnelheid weer terug naar 14Mb. Maar weer met de helpdesk gebeld. Geholpen door een ongeïnteresseerde medewerker waar ik helaas niet de naam van heb genoteerd. Een standaard verhaal waar ik niets mee kan. Inmiddels staat mijn Experiabox V8 ingesteld op VDSL(door Telfort gedaan?), terwijl ik over een magere ADSL verbinding beschik. Op mijn Telfort staat, dat ik een 50Mb internetabonnement betaal terwijl op mijn adres maximaal 12Mb mogelijk is. 50 Mb is alleen mogelijk met een VDSl verbinding met pair bonding. Volgens de helpdeskmedewerker mag Telfort geen pair bonding toepassen, dus 50Mb is nooit haalbaar. Maximaal de helft is te realiseren. Ik betaal dus voor iets, dat ik nooit kan krijgen. Belachelijk! Ook zit ik met een verouderd Experia V8 modem met een waardeloze WIFI verbinding. Gevraagd om een Experiabox V10 met 5Mhz WIFI voor betere verbinding, maar helpdeskmedewerker wilde daar niet op ingaan. Ik zit nu met een slechte internetverbinding (TV en telefoon geven ook vaak storing) waar ik teveel voor betaal. Ik krijg nog geen kwart van de beloofde snelheid.
Wat gaat Telfort doen om deze problemen op te lossen?
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 3 oktober 2017, 14:03

Hallo Gerritsen EJ, welkom op het forum.

Ik heb gekeken welke snelheid je binnen kunt halen aan de hand van je adresgegevens in je profiel en dat is 13 Mbit/s. Daar kan wel eens wat verschil inzitten, dus de 17,5Mbit/s daar kun je ook op uitkomen als de omstandigheden optimaal zijn. De V8 is het nieuwste modem dat we uitleveren bij Telfort. Heb je je televisie bekabeld aangesloten of met een draadloze verbindingsset? Het is aan te raden om je televisie bekabeld aan te sluiten, dat verminderd de kans op storing. Ik zie dat je ook een e-mail hebt ontvangen van ons met tips voor je WiFi en ook met uitleg over de snelheid. Helaas kan ook ik er niks aan veranderen.

Ondanks dat dit denk ik niet het antwoord is dat je graag wilt hebben, hoop ik je wel wat meer duidelijkheid te hebben gegeven.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +7
Hallo Gerritsen EJ, welkom op het forum.

Ik heb gekeken welke snelheid je binnen kunt halen aan de hand van je adresgegevens in je profiel en dat is 13 Mbit/s. Daar kan wel eens wat verschil inzitten, dus de 17,5Mbit/s daar kun je ook op uitkomen als de omstandigheden optimaal zijn. De V8 is het nieuwste modem dat we uitleveren bij Telfort. Heb je je televisie bekabeld aangesloten of met een draadloze verbindingsset? Het is aan te raden om je televisie bekabeld aan te sluiten, dat verminderd de kans op storing. Ik zie dat je ook een e-mail hebt ontvangen van ons met tips voor je WiFi en ook met uitleg over de snelheid. Helaas kan ook ik er niks aan veranderen.

Ondanks dat dit denk ik niet het antwoord is dat je graag wilt hebben, hoop ik je wel wat meer duidelijkheid te hebben gegeven.

Reageer