beantwoord

Internetsnelheid sinds een tijdje erg laag

• 29 oktober 2019
  • 16 reacties
  • 261 keer bekeken

Reeds jaren klant bij Telfort en altijd naar tevredenheid.

Echter, sinds enige tijd is de verbinding bijzonder traag. Ik bedoel, 2.1 mbps!!!

Helaas is het sinds enige tijd ook onmogelijk om met Telfort in contact te komen. Email niet mogelijk, telefoon is gewoon eeuwig naar hun waardeloze muziek in de wachtstand luisteren (en betalen ondertussen) zonder dat ik ook maar ooit iemand aan de lijn krijg. Uit wanhoop dan maar dit topic proberen, in de hoop dat er nog iemand van Telfort (of KPN, het zal mij een zorg zijn) contact met mij wilt opnemen.

Een verbinding van 2.1 mbps is gewoon belachelijk. Veel programma's zien het gewoon alsof ik geen verbinding heb.

Ik ben het afwachten zat en wil nu binnen enkele dagen geholpen worden. Anders zit er voor mij helaas niets anders op dan overstappen naar een andere provider. 

Telfort, vroeger was jullie service juist het punt waarom ik klant bleef. Nu lijkt het te zijn geworden tot de reden voor mij om juist te vertrekken als klant.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 7 november 2019, 09:56

@Antilochos Fijn om te horen dat de snelheid beter is! Als het nu goed werkt, stel ik voor dat we het zo laten. Mocht je toch nog iets opmerken of vragen hebben, laat het dan gerust weten want dan kijken we verder. Toch een tip: het kan dan helpen om de WiFi check te doorlopen :slight_smile: Deze helpt om je draadloze verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen.

Bekijk reactie

16 reacties

Heb je je klantnummer in je profiel gezet, dus niet op dit Forum?
Dan weet webcare wie je bent en om welke aansluiting het gaat, dan kunnen zij eerder helpen.

Hier worden topics behandeld naar binnenkomst, het oudste eerst.

Heb je al eens geprobeerd je modem te resetten?
Dit kan ook wel eens helpen.

Je kunt overigens hier kijken welke snelheid haalbaar is op jou adres.

Misschien is het ook handig om een speedtest te doen en/of hier een screenshot plaatsen?

Maar waarschijnlijk wordt je eerder geholpen via Facebook .

Ik heb mijn profiel nog niet ingevuld want dat was nog niet beschikbaar, aldus de melding nadat ik op de email hiervoor klikte. Maakt ook meteen goede indruk overigens.

Hier een screenshot van de snelheid.

Men geeft aan dat tot 30 mogelijk is en zo is ook mijn contract afgesloten. Nooit 30 gehaald, maar als het de helft is was ik al blij. Nu is het gewoon niet meer werkbaar en ook niet meer acceptabel. Het is gewoon onredelijk.

Als men contact met mij wilt opnemen, dan neem ik aan dat ze via mijn account hier ook mijn email en telefoonnummer hebben welke ik bij aanmaken van account heb ingevuld. In het ergste geval kan men via dit forum reageren (zou niet nodig zijn als ze zelf simpelweg via telefoon of email bereikbaar waren).

Facebook is niet mijn ding.

Overigens kost het plaatsen van dit bericht de nodige minuten laadtijd (en dat overdrijf ik niet).

Ps. Bedankt voor reactie.

Modem heb ik laatst nog gereset. Ben niet van plan dit iedere dag te doen.

Overigens heb ik enkele weken geleden een nieuw modem ontvangen vanwege uitvallen van verbinding. 

Men heeft al eens aangegeven dat ik niet ideaal woon wat verbinding betreft, maar dat men werkte aan verbetering. Ik heb het sterke vermoeden dat er niets is gedaan aan verbetering, maar enkel nog drukker is geworden op de lijn van alle nieuwbouw tussen mijn adres en waar het signaal dan vandaan komt (zie overigens in speedtest Rotterdam genoemd staan; mag hopen dat dit weinig betekent daar ik bijna 200 km daar vandaan woon).

Ik bedoelde bij je Forumprofiel, dit kan je doen via extra informatie.
Dit is alleen zichtbaar voor medewerkers van Telfort.

Heel erg jammer dat je de klantenservice niet kan bereiken.
Ik lees dit helaas de laatste tijd wel vaker.

Je hebt dus je modem opnieuw gerest en een nieuwe gekregen.
Dan weet ik het ook niet, maar misschien anderen wel.

Maar wat noemen zij niet ideaal wonen?
Bedoel je daarmee dat je woont in een buitengebied?

Maar die snelheid is inderdaad belachelijk laag.

Ik hoop dat webcare je snel helpt of dat andere Forumleden misschien nog tips hebben.

Oja, Facebook is zeker ook niet mijn ding.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Wat geeft de website aan welke snelheid mogelijk is? 

Ja  Galdor68, die link had ik ook geplaatst en die miste ik nog in het overzicht.

Misschien dat Antilochos dit ook nog kan doen?
Dat kan misschien ook meer duidelijkheid geven?

Maar dan nog is de snelheid belachelijk laag lijkt mij.

En dan de vraag, hoe is het modem aangesloten op het isra punt, met een goede dsl kabel die niet te lang is, of is die bijvoorbeeld op de KPN doos in de woonkamer aangesloten die verder van het isra afzit met misschien nog een aftakking naar een andere doos.

Allereerst bedankt voor de reacties. Dat waardeer ik.

Galdor68, hierbij de webpagina:

Zoals al aangegeven moet 30 mogelijk zijn.

Ik woon niet in een buitengebied, maar juist in bebouwd gebied (een wijk van Roermond). Anders zou ik het nog wel ergens begrijpen.

Doornekamp33, modem is aangesloten op het isra punt in de meterkast met de bijgeleverde kabel. Dat zou het niet mogen zijn.

Ik ben nu circa 10 jaar klant en heb duidelijk een verslechtering gemerkt in zowel snelheid als service. Ik ben niet iemand die het goedkoopste of snelste wilt, maar ik wil wel een redelijk product en vooral service. Ik ben zelfs bereid het dubbele te betalen als ik maar fatsoenlijk internet krijg en service. Zelfs het tijdelijk ontbreken van snelheid vind ik nog prima als er maar met mij gecommuniceerd wordt. Dit laatste is gebeurt niet en zelfs als ik via allerlei manieren zelf probeer contact te krijgen lukt het niet en dat vind ik bijzonder kwalijk bij een bedrijf (ironisch genoeg is dit ook nog een bedrijf in connectiviteit...).

Nogmaals, ik vraag mij af wat er de laatste tijd met Telfort is gebeurt. Vroeger koos ik juist voor de service en klantvriendelijkheid. Is het werkelijk KPN haar schaduw die dit veroorzaakt?

Admin: Adres verborgen in afbeelding i.v.m. privacy

@Antilochos 
Misschien even een opmerking tussendoor, op het screenshot is duidelijk,
je postcode en huisnummer te zien.                                 
Dit lijkt mij niet handig met de privacy, misschien kan je dat stukje weghalen?

Nu ben ik niet technisch, maar kan er misschien sprake een kabelbreuk zijn?

Mij lijkt het een duidelijk verhaal en er zal misschien een goede monteur naar moeten kijken?
Maar dit is iets voor webcare en ik hoop dat zij dit snel kunnen oppakken.
Zij kunnen eventueel ook je lijn doormeten, zoals ik wel eens gelezen heb.

Ik heb een vermoeden dat het inderdaad drukker geworden is bij de telefonische klantenservice.
Dit door de gang naar de overgang naar KPN.
Maar ook dat ik het call center aan de telefoon had en diegene dacht,
dat ik een KPN klant was.

Het schijnt ook dat sommigen van webcare ook op het KPN Forum te zien zijn?

Wat ik wel weet is dat er met de overgang naar KPN, dat je als klant van Telfort,
echt uit moet kijken of je een abonnement bij KPN af wilt sluiten.
Ik verleng of verander niets en wacht af.

Reputatie 8

Zoals al aangegeven moet 30 mogelijk zijn.

Doornekamp33, modem is aangesloten op het isra punt in de meterkast met de bijgeleverde kabel.
Dat zou het niet mogen zijn.

Ga er niet vanuit dat het “niet” aan de bekabeling of aansluiting/contacten zou kunnen liggen.
Dat is doorgaans nu juist het grootste misverstand, dat mensen blind vertrouwen op bekabeling.
Terwijl vanuit de ervaring door de jaren heen slechte bekabeling en contacten het grootste probleem blijkt te zijn. Doorloop eens de volgende info < HIER > en vervolgreacties.

Daar komt de mogelijke 30 Mb vandaan ik had even gemist dat deze link al was gepost.

De volgende vraag is wat komt er daadwerkelijk binnen in de modem, de genoemde snelheden in de startpost zijn bedraad gemeten?

Als je inlogt in je modem via 192.168.2.254 kan je dan eventueel de gegevens die op de statuspagina staan posten en welk model heb je een Zyxel of een Experiabox?

Reputatie 8
Badge +9

Hallo@Antilochos, welkom hier op het Telfort forum! Wat rot dat je snelheid zo laag is, en dat het niet lukte om in contact te komen met de klantenservice. Je mag ook altijd aankloppen op het forum als er iets is. Ik zie dat je hier al door verschillende forumgebruikers op weg geholpen bent, dat is fijn, ik haak ook graag aan.

Door je verhaal en het screenshot dat je stuurt, heb ik eerst je gegevens erbij gepakt en je verbinding nagekeken. Het gekke is dat de snelheid tot in je modem prima is, daar wordt 31 Mb gehaald. Dat ziet er dus goed uit. Het zit 'm dus ergens in de verbinding vanaf het modem naar de computer.

Hoe gebruik je de internetverbinding, via een kabel of via WiFi? Heb je de snelheid vanaf 1 computer getest, en kan je dat ook vanaf een ander apparaat (mobiele telefoon bijvoorbeeld) doen? Haal je dan diezelfde snelheid van 2 Mb of is het dan hoger?

@Alexandra,

Fijn dat er iemand van Telfort mijn bericht heeft opgemerkt.

Vreemd dat er 31 MB wordt gemeten, doch goed om te horen dat het wel mogelijk zou moeten zijn.

Ik heb nu via wifi, maar heb ook eerder deze week al met een rechtstreekse kabel geprobeerd (en zonder aanzienlijke verbetering).

Verder heb ik nog een router en heb ook met en zonder geprobeerd. Ook hier geen verschil.

Het meten via een andere computer is iets wat ik nog niet gedaan heb, maar natuurlijk wel een goed idee. Dit zal ik later vandaag of morgen gaan proberen door een surface rechtstreeks aan het modem te hangen en hier het resultaat laten weten.

Hoop dat het probleem “binnenhuis” is en daarmee eenvoudig op te lossen. 

Overigens is die 2 MB een dieptepunt. Ik zat gisteren op 6 en 8 MB en vandaag op 12 MB. Lijkt progressie in te zitten...

Probeer indien mogelijk met een nieuw kort cat5e utp kabeltje direct op de modem te meten liefst met maar 1 apparaat aangesloten bij voorkeur ook niks verbonden via wifi. 

Dat de snelheid binnenkomt wil nog niet zeggen dat deze goed wordt her verdeeld.

Als je meet tijdens het tv kijken kan dit al invloed hebben met de genoemde snelheden zal tv bijna niet mogelijk zijn.

Gisteren met ander apparaat geprobeerd (helaas enkel via wifi mogelijk, surface heeft geen kabel ingang). Resultaten vergelijkbaar met andere pc.

Echter vandaag is de snelheid, tot mijn groot genoegen, bijna 24 Mbps. Het blijft vreemd voor mij waarom de snelheid zo grillig is. Enfin, vooralsnog lijkt het probleem te zijn opgelost, wat het ook was.

Reputatie 8
Badge +9

@Antilochos Fijn om te horen dat de snelheid beter is! Als het nu goed werkt, stel ik voor dat we het zo laten. Mocht je toch nog iets opmerken of vragen hebben, laat het dan gerust weten want dan kijken we verder. Toch een tip: het kan dan helpen om de WiFi check te doorlopen :slight_smile: Deze helpt om je draadloze verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen.

Reageer