Internetsnelheid plotseling van 32 mbit naar 20 mbit

• 14 december 2017
  • 12 reacties
  • 194 keer bekeken

Hoi,

Na jarenlang een stabiele 32 mbit gehaald te hebben traint het modem plots in op 20 mbit. Willen jullie dit onderzoeken waardoor dit komt? Indien nodig heb ik screenshotjes van voor de snelheidsverlaging. Kan het iets te maken hebben dat de onderburen een eigen aansluiting gekregen hebben?

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Harmen, wat vervelend dat de internetsnelheid terug is gelopen. Wil je je klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Zodra je dit hebt gedaan dan ga ik voor je onderzoeken wat er aan de hand is. Bij voorbaat dank!
Hallo Harmen, wat vervelend dat de internetsnelheid terug is gelopen. Graag je klantnummer toevoegen aan jouw profiel. Zodra je dit hebt gedaan dan ga ik voor je onderzoeken wat er aan de hand is. Bij voorbaat dank!

Dank voor je snelle reactie. Waar kan ik dat klantnummer vinden? Mag ik je ook een postcode+huisnummer sturen in een privebericht?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Harmen, deze kan je vinden op de brief die je van ons hebt ontvangen. Je kunt me ook je postcode en huisnummer in een privébericht.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je berichtje. Ik zie inderdaad dat de internetsnelheid trager is dan we garanderen. Kun je het modem een harde reset geven? Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.
Hoi, dat helpt niet, zie screenshot voor resultaat. Of moet het modem nu weer opnieuw intrainen en dat het de komende dagen beter gaat?

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Harmen, zie privébericht.
Zo, ik reageer even vanuit een nieuw account, op de een of andere manier klopte het wachtwoord niet, en de wachtwoord reset linkjes werkten niet (invalid password token foutmelding als je op het linkje in de e-mail klikte).

Maar de modem snelheid is niet meer toegenomen sinds de harde reset. Een afbeelding aan dit bericht toevoegen lijkt ook niet te werken, is er miss een storing met de forumsoftware? Screenshot van de modem interface: https://imgur.com/dmwEMpz
Naja, een beetje toegenomen dan. Iig lang niet de oude snelheid.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Harmen, omdat Stephen vakantie heeft neem ik het stokje van hem over. Jammer dat de fabrieksreset niet de gewenste verbetering heeft gebracht. Ga ik kijken naar de snelheidsindicatie die er nu voor je verbinding wordt gegeven kan ik weinig marge voor verbetering halen. De verwachting is dat je 22Mbit binnen krijgt op je modem, daar zit je nog boven. Ik kan niet uitsluiten dat doordat je buren een verbinding hebben gekregen het drukker op de lijn is geworden en dit negatieve invloed op jouw verbinding heeft.
Hoi Harmen, omdat Stephen vakantie heeft neem ik het stokje van hem over. Jammer dat de fabrieksreset niet de gewenste verbetering heeft gebracht. Ga ik kijken naar de snelheidsindicatie die er nu voor je verbinding wordt gegeven kan ik weinig marge voor verbetering halen. De verwachting is dat je 22Mbit binnen krijgt op je modem, daar zit je nog boven. Ik kan niet uitsluiten dat doordat je buren een verbinding hebben gekregen het drukker op de lijn is geworden en dit negatieve invloed op jouw verbinding heeft.

Hey Wieger, dank voor je reactie. Dat is jammer om te horen. Het is wel raar dat eerder 38 mbit gehaald is, Stephen had voorgesteld om een monteur langs te sturen als de snelheid niet zou toenemen, dat vind ik wel een goed idee want het internet is duidelijk langzamer geworden. Ik weet niet of het door de buren komt, maar die snelheidsindicatie stond eerder gewoon op 32 mbit. Die is dus ook omlaag gegaan. Misschien is er iets anders in de lijn mis.

Voor de volledigheid nog even een screenshot van het modem ingetrained op een ruime 38/8 mbit.

Reputatie 7
Badge +13
Ik zie het inderdaad terug in je screenshot, Harmen. Heb een monteur aangevraagd voor je. Je kan een afspraak inplannen via 088 - 2000 137. Kan je niet garanderen dat er iets uit naar boven komt, maar dan hebben we wel alles uitgesloten.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Harmen, is het nog gelukt om een afspraak met de monteur te maken? In afwachting van jouw reactie.

Reageer