beantwoord

Internetsnelheid (nog steeds) niet optimaal

• 11 oktober 2016
  • 14 reacties
  • 345 keer bekeken

Hallo,

Een aantal maanden geleden heb ik problemen gehad met de internetsnelheid. Uiteindelijk kwam hier uit dat Telfort hier niets aan kon doen en dat ik alleen nog maar kon wachten op een toekomstige upgrade van de wijkcentrale.

Nu is sinds die tijd de upgrade van de wijkcentrale uitgevoerd, maar heb ik geen verbetering gezien in de snelheid (27 i.p.v. 40 Mbit). Afgelopen weekend is de snelheid zelfs nog verder gedaald naar 16 Mbit.

Is het mogelijk dat hier opnieuw naar gekeken kan worden?
icon

Beste antwoord door vanVugt 20 oktober 2016, 17:21

Ik heb zojuist in het modem gekeken en zag dat de snelheid weer goed is.

Een speedtest laat ook zien dat alles goed is.

Bedankt voor de ondersteuning!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Heb je de modem al gereset..?
Knopje achterop de modem ca. 10 seconden ingedrukt houden tot je een klik hoort, dan loslaten.
Ja, helaas heb ik dat al geprobeerd en geen verbetering gezien.
Reputatie 8
Badge +10
En je weet zeker dat de aansluiting binnenshuis (ISRA-punt, korte bekabeling e.d.) helemaal in orde is..?
Ja, er is destijds een monteur geweest en die heeft er zelf nog een nieuwe kabel tussen gehangen.
Reputatie 6
Badge +7
Als jij profiel 8b heb betekent dat dat je de gewone vdsl2 heb als er al wat veranderd is in de centrale neem ik toch aan dat je ook een ander profiel krijgt 17a dacht ik ?

kijk hier maar eens.

https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
Reputatie 8
Badge +10
Hier moet Telfort zelf naar kijken vanaf hun kant van de verbinding, er kunnen meerdere oorzaken zijn dat vectoring nog niet werkt op je verbinding.
Webcare leest mee en zij zullen zoals gebruikelijk wel reageren op je hulpvraag... 😃
Reputatie 8
Badge +16
Beste vanVught, aangezien de upgrade is uitgevoerd moet het nu mogelijk zijn om gebruik te maken van de hogere snelheid. Zojuist heb ik hiervoor een ticket aangemaakt. Mijn collega's zullen er nogmaals naar kijken en nemen binnen twee werkdagen contact met jou op. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo vanVught, bij dezen laat ik je weten dat KPN is aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Verdere updates volgen nog.
Een monteur van KPN is vandaag langsgeweest en heeft in de wijkcentrale geconstateerd dat ik niet zit aangesloten op het nieuwe systeem.

Hij zou dit bij jullie aankaarten, omdat er volgens hem vanuit jullie opdracht hiervoor moet worden gegeven.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb deze aan mijn collega's kenbaar gemaakt zodat de opdracht spoedig kan worden gegeven. Binnen twee werkdagen ontvang je bericht over de verdere afhandeling.
Hallo,

Ik zou binnen twee werkdagen bericht krijgen over verdere afhandeling maar heb dat tot nu toe nog niet gehad.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo vanVught, excuses voor het uitblijven van een telefoontje. Ik heb mijn collega's zojuist een reminder gestuurd. Mocht je uiterlijk zaterdag geen telefoontje hebben ontvangen stuur mij dan berichtje.
Ik heb zojuist in het modem gekeken en zag dat de snelheid weer goed is.

Een speedtest laat ook zien dat alles goed is.

Bedankt voor de ondersteuning!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de update. Ik denk dat dit een spontaan herstel is omdat er vanuit ons nog geen actie is ondernomen. Graag wil ik je vriendelijk verzoeken om het telefoontje van mijn collega's nog even af te wachten. In de tussentijd hou ik dit topic open in mocht je nog updates of opmerkingen hebben.