beantwoord

Internetsnelheid niet verhoogd na werkzaamheden

• 7 september 2019
  • 8 reacties
  • 155 keer bekeken

ik heb een alles in 1 pakket van telfort met abonnement 50mb down en 5 mb up
ik krijg altijd maar 27 mb down en 3,5 mb up ( dit was de hoogste haalbare snelheid op mijn adres )
recent is er glasvezel gelegd en nu is de snelheid max 103mb up en de 50up
waarom haal ik nu dan nog niet de 50mb down en de 5mb up snelheid

Admin: titel aangevuld i.v.m. duidelijkheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 9 september 2019, 13:53

Hoi @Dick de Vos, welkom op het forum! Goed om te lezen dat er bij jou in de buurt werkzaamheden zijn geweest waardoor er meer snelheid mogelijk is geworden. Het glasvezel is dus niet bij jou thuis aangelegd, maar tot in de centrale in de buurt. Dat je het niet meteen merkt kan kloppen, verbindingen zullen allemaal nog omgezet moeten worden naar de snelste optie. Wanneer dat gebeurt is niet in te zien, dat kan weken of maanden duren. Als je het sneller wilt, kan je de optie die Enterprise noemt uitvoeren. Als je een snellere snelheid aanvraagt wordt je verbinding al omgezet naar de snellere verbinding zodat de nieuwe snelheid mogelijk gemaakt wordt.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +19
ik heb een alles in 1 pakket van telfort met abonnement 50mb down en 5 mb up
ik krijg altijd maar 27 mb down en 3,5 mb up ( dit was de hoogste haalbare snelheid op mijn adres )
recent is er glasvezel gelegd en nu is de snelheid max 103mb up en de 50up
waarom haal ik nu dan nog niet de 50mb down en de 5mb up snelheid

Is die glasvezelverbinding al tot in je woning gelegd, afgemonteerd en voorzien van een glasvezelkastje (NT) in je meterkast..?
'Recent is er glasvezel gelegd en er is nu een hogere snelheid mogelijk' zegt niet zo veel.

ps ik bedoel glasvezel van de wijkcentrale in de straat ligt niet in huis bij mij
Reputatie 8
Badge +19
ps ik bedoel glasvezel van de wijkcentrale in de straat ligt niet in huis bij mij
Als er nog geen glasvezelverbinding in je woning is aangelegd dan lijkt het me logisch dat je de bijbehorende snelheid ook nog niet haalt, je zit nu nog op de verbinding via de telefoonlijn.
Of bedoel je wellicht dat er vanuit de wijkcentrale nu glasvezel is aangelegd naar de VDSL-straatkast waarop je aangeloten bent en daardoor de snelheid via je telefoonverbinding verhoogd is..?

Kan je een screenshot posten van de uitslag van de onderstaande website.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

En kijk eens op je 'Mijn Telfort' pagina om te checken of de eventuele nieuwe snelheid al administratief is opgeleverd bij Telfort.
ja klopt vanuit de wijkcentrale nu is glasvezel aangelegd naar de VDSL-straatkast maar dan moet mijn snelheid toch omhoog gaan naar wat mijn abonnement is dus 50mb down en 5 mb down
en nu zie beneden

Reputatie 8
Badge +19
En de uitslag van de https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ website..?
Het gaat erom of de upgrade van de straatkast en de nieuwe snelheid inmiddels 'administratief' zijn doorgevoerd.
Het kan vaak nog weken of maanden duren voordat alle aansluitingen in de geupgrade straatkast in één keer worden ingesteld op het nieuwe snelheidsprofiel.
Je kan in 'Mijn Telfort' bij je abonnementsgegevens checken of je de nieuwe snelheid inmiddels kan bestellen.
Als dat het geval is dan zal deze ook 100 Mbps aangeven en je kan je versneld het nieuwe snelheidsprofiel laten instellen door voor één maand te kiezen voor deze 100 Mbps.
In dit geval moet Telfort namelijk een KPN-monteur naar de straatkast sturen om jouw nieuwe snelheid in te stellen en hoef je niet weken of maanden te wachten totdat KPN dit een keer uit zichzelf gaat doen.

Reputatie 8
Badge +19
Duidelijk...
Nu zal het aan je abonnementsgegevens in 'Mijn Telfort' liggen of je de nieuwe snelheden kan bestellen.
Je kan dit vinden onder 'Extra's wijzigen'.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Dick de Vos, welkom op het forum! Goed om te lezen dat er bij jou in de buurt werkzaamheden zijn geweest waardoor er meer snelheid mogelijk is geworden. Het glasvezel is dus niet bij jou thuis aangelegd, maar tot in de centrale in de buurt. Dat je het niet meteen merkt kan kloppen, verbindingen zullen allemaal nog omgezet moeten worden naar de snelste optie. Wanneer dat gebeurt is niet in te zien, dat kan weken of maanden duren. Als je het sneller wilt, kan je de optie die Enterprise noemt uitvoeren. Als je een snellere snelheid aanvraagt wordt je verbinding al omgezet naar de snellere verbinding zodat de nieuwe snelheid mogelijk gemaakt wordt.

Reageer