beantwoord

Internetsnelheid niet naar behoren

• 1 februari 2016
  • 6 reacties
  • 233 keer bekeken

Problemen met het verhogen van mijn internetsnelheid op 3 dec 2015.Na de verhoging van 30Mb/s down en 3Mb/s up naar 40Mb/s down en 4Mb/s up is de download snelheid nauwelijks omhoog gegaan en de upload is naar omlaag gegaan. Nu heeft Telfort er alles aan gedaan om dit probleem te verhelpen maar zelf denk ik dat de KPN er schuldig aan is.Het is toch raar als je om een opwaardering vraagt en je krijgt minder snelheid en men beweerd dat er een snelheid te behalen is van 37Mb/s down en 4Mb/s up omdat ik 950 meter van de wijkcentrale woon. De postcodecheck was voor de opwaardering zo hoog dat ik de nieuwe snelheid gemakkelijk kon halen en ook de retainable rate was hoog genoeg maar die is na 3 dec.2015 zo laag dat de snelheid van 40Mb/s en 4Mb/s niet meer gehaald kan worden. Graag zou ik wat opheldering vernemen over dit probleem wat hier nu gaande is.
icon

Beste antwoord door Michael 3 februari 2016, 19:37

Hoi wp.breevaart! Dank voor de gegevens. De postcodecheck vertelt mij dat een hogere effectieve snelheid dan 38Mb/s niet mogelijk is in de huidige situatie. Hiervoor dient de centrale waar jij op aangesloten bent een upgrade te krijgen zodat de snelheid hoger uit kan vallen. Wanneer en of dit gebeurt is ons niet bekend. Helaas kan ik daarom niet veel voor jou betekenen in dezen. Mijn excuus hiervoor.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi Mo, ik heb je zojuist van een reactie voorzien in het andere topic, zou je daar willen reageren? 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Wat geeft je modem zelf aan wil je die gegevens hier even posten
DE attainable rate is nu 2524Kbps up en 33517Kbps down
Reputatie 8
Badge +2
Hi wp.breevaart! Welkom op het forum! Vreemde gewaarwording inderdaad. Ook ik zou ervan uitgaan dat de snelheid hoger zou uitvallen na een upgrade. Ik wil daarom graag voor je nagaan hoe het komt dat dit niet het geval is. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens en 06-nummer nodig, wil je deze naar mij sturen in een privébericht alsjeblieft? Na ontvangst duik ik in de materie voor je!
Goede dag Michael,
Heb een probleem hier zo.
sinds een week in bezit van internet en tv.
installatie peas of cake tv werkt perfect maar het downloaden is een drama.
ik download namelijk met 1000 kbps zodra met kids tv kijken dan zakt het download snelheid naar tussen 300 en 600 kbps. hiervoor via onlione.nl bijna 3000 kbps.waar ligt dit aan ?
Hoop dat u mij hierbij kan helpen.

Gr Mo.

Ps: Wi-Fi overal in huis werkt goed,het is meer downloadsnelheid en surfer,het openen van websites wordt steeds erger.
Ik heb mijn probleem ook in andere topic wordt niet gereageerd en heb u ook een privébericht maar u reageert niet op ongevraagde privéberichten.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi wp.breevaart! Dank voor de gegevens. De postcodecheck vertelt mij dat een hogere effectieve snelheid dan 38Mb/s niet mogelijk is in de huidige situatie. Hiervoor dient de centrale waar jij op aangesloten bent een upgrade te krijgen zodat de snelheid hoger uit kan vallen. Wanneer en of dit gebeurt is ons niet bekend. Helaas kan ik daarom niet veel voor jou betekenen in dezen. Mijn excuus hiervoor.

Reageer