beantwoord

Internetsnelheid lager geworden

• 30 juni 2018
  • 98 reacties
  • 2559 keer bekeken

Toon het eerste bericht

98 reacties

Badge +1
Kees-Jan schrijft ...... , next!

Nou hier komt een next: De "mens" is als de "dood" voor stilte......
Kees Jan schrijft ...... , next!

Daar heb je wel lang over moeten nadenken...
Snelheid nog steeds oké?
Badge +1

Kees Jan schrijft ...... , next!

Daar heb je wel lang over moeten nadenken...
Snelheid nog steeds oké?

Jazeker! Zelfs soms nog "ietsepiets" méér snelheid dan voorheen: 103/31 Mbit/s en hier ben ik best tevreden mee......

Solcon download 102.83 Mbps en upload 31.17 Mbps en NFOrce download 103.05 Mbps en upload 31.27 Mbps.
Badge +1
't Is in ieder geval een héél gedoe geweest en ik vraag me dan ook af waar zoiets dan goed voor geweest is? 't Heeft een heleboel energie gekost; een heleboel tijd gekost; een heleboel materiaal gekost en een heleboel frustratie gekost 😞
't Is in ieder geval een héél gedoe geweest en ik vraag me dan ook af waar zoiets dan goed voor geweest is? .....

Dat klinkt alsof je denkt dat iemand dat bewust gedaan heeft om jou te pesten.....
De oorzaak is niet gevonden. Zou ook zo maar weer terug kunnen komen.
Badge +1

't Is in ieder geval een héél gedoe geweest en ik vraag me dan ook af waar zoiets dan goed voor geweest is? .....
Dat klinkt alsof je denkt dat iemand dat bewust gedaan heeft om jou te pesten.....

Dat verwoord je goed. Ik kan me echter niet aan die gedachte onttrekken.......

En ook hier moet ik je gelijk in geven dat het zo maar weer terug kan komen....... Net zo plotseling als het terugkomen van de oude snelheid. Niets en niemand kan hier een verklaring voor geven en dat vind ik erg raar. Maar ik heb wel een idee, maar dat past hier de meeste mensen niet, omdat die de kpn tot in de hemel prijzen en zoiets de kpn helemaal niet toevertrouwen dat ze zulke dingen doen......
Reputatie 8
Badge +17
Aandelen KPN is dan ook geen optie: https://www.beleggen.nl/KPN

Staat op verlies... (Op 2018-10-19)

Dat komt door jou, @GensNet , omdat je geen vertrouwen meer hebt in KPN... 😎😂
Reputatie 8
Badge +10
't Is in ieder geval een héél gedoe geweest en ik vraag me dan ook af waar zoiets dan goed voor geweest is? 't Heeft een heleboel energie gekost; een heleboel tijd gekost; een heleboel materiaal gekost en een heleboel frustratie gekost :-(

Dat verwoord je goed. Ik kan me echter niet aan die gedachte onttrekken.......

En ook hier moet ik je gelijk in geven dat het zo maar weer terug kan komen....... Net zo plotseling als het terugkomen van de oude snelheid. Niets en niemand kan hier een verklaring voor geven en dat vind ik erg raar. Maar ik heb wel een idee, maar dat past hier de meeste mensen niet, omdat die de kpn tot in de hemel prijzen en zoiets de kpn helemaal niet toevertrouwen dat ze zulke dingen doen......

Ik heb de afgelopen jaren hetzelfde gehad, toen VDSL net was geintroduceerd had ik een verbinding van 33 Mbps en die zakte in de loop van de tijd af naar dik onder de 30, met als dieptepunt 24 Mbps...
Ik wijt het aan de 'dynamiek' van de centrale en de straatkast waar geregeld aan gesleuteld wordt, en waar aansluitingen verwijderd worden en weer bijkomen.
En dan wil de haalbare snelheid nogal eens fluctueren.
Ik heb momenteel weer een snelheid van ca. 30 Mbps maar dat kan zo maar weer iets hoger of lager worden.
Ik zou geen moord en brand schreeuwen als ik van 100 naar 90 Mbps zou terugvallen... 🙄
Reputatie 1
Jongens dat dit topic nog niet dicht is...

Fine, doe ik ook nog even een duit in het zakje: DSL is een loterij, iedereen die enige tijd klant is geweest weet dat. Het kan jaren goed gaan en dan ineens wordt er een nieuwe klant aangesloten of komt er *magisch* een knik in de kabel en doei snel internet. Vaak is er niemand die je kan vertellen wat er nou van de een op de andere dag mis is gegaan, zelfs als er een monteur ter plekke komt, het lijkt gewoon inherent aan de technologie.

Ik heb dit zelf ook mogen zien op mijn vorige adres. Jaar lang prima 35/5 en ineens was het klaar en zakte ik langzamerhand 17 mbit. De gebruikelijke dingen gedaan, kabeltje verwisseld, contactdoos schoongespoten, monteur langs, ik heb zelfs de Experiabox een tijd lang weer ertussen gehad. Niks mocht baten. Gelukkig wist ik dat ik ging verhuizen en dat het op het nieuwe adres wel eens heel anders kon zijn.

Het is een loterij, en dat werkt dus ook wel eens in je voordeel. Ik heb nu 60/30 terwijl ik nog een 40/4 contract heb. Vraag me niet hoe.

De moraal van dit verhaal? Wil je garanties wat betreft je snelheid? Ga naar Ziggo of ga ergens wonen waar glasvezel ligt. Veruit de voordeligste optie, helemaal als je al langer bij Telfort zit, is om gewoon te blijven. Daarnaast is dit ook een van de weinig providers die het hebben van een eigen modem toelaat (maar nou ook weer niet aanmoedigt >
En zelfs bij glasvezel geen garanties dat bevestigen een paar lopende topics wel.
Telfort geeft dit zelf ook in de bevestigingsmail aan tenzij glasvezel klanten hetzelfde standaard mailtje krijgen als DSL klanten want de hieronder genoemde 75% is voor een FttH verbinding wel veel.

Hoe snel is uw internet?
Uw abonnement heeft een downloadsnelheid tot 50 Mbps en een uploadsnelheid tot 50 Mbps. De maximale
downloadsnelheid op uw adres is: 50 Mbps en de maximale uploadsnelheid op uw adres is: 50 Mbps.
Deze snelheden zijn schattingen en kunnen anders zijn. In de meeste gevallen is de beschikbare
internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare
snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid. De werkelijke
snelheden hangen af van verschillende oorzaken.
Reputatie 8
Badge +17
https://www.telecompaper.com/nieuws/kpn-neemt-koppositie-xs4all-over-in-alles-in-1-test-consumentenbond--1266105

Zonder woorden
Badge +1
Teejoow > DSL is een loterij,.....

Ik houd niet van loterijen en al helemaal niet met internetsnelheid. De lage snelheid 90/9 is weer geruisloos terug gekomen. Net zo geruisloos de 102/31 snelheid weer is verdwenen :-(

Teejoow > iedereen die enige tijd klant is geweest weet dat.

Hier ben ik het niet met je eens. Ik heb jaren en jaren een erg stabiele 31/4 Mbits verbinding gehad met een lange afstand (1625 m) tot de centrale. Sinds twee jaar had ik een erg stabiele verbinding 102/31 Mbits via de wijkkast (310 m), maar sinds inmiddels een paar maanden een terugval in snelheid tot 90/9 Mbits. Verbinding is door een monteur nagekeken en op voorhand zijn er dingen vervangen, maar de lage snelheid bleef tot op één maand geleden toen de oude snelheid zonder enige reden weer naar het oude niveau terug is gegaan. Momenteel heb ik dus weer een 90/9 Mbits verbinding.

Het argument nu ten spijt dat ik gewoon geen meer snelheid kan krijgen is dus nu grote onzin gebleken. Ik kan hier wel degelijk zulke snelheden "krijgen", dat is nu onoverstoten gebleken.
Badge +1
Enterprise > Ik zou geen moord en brand schreeuwen als ik van 100 naar 90 Mbps zou terugvallen... 🙄

Dáár geef ik je maar deels gelijk in geen moord en brand te schreeuwen. Bij zo'n "lage" download zit een erg lage upload van amper 9 à 10 Mbps en wanneer je een 102 Mbps download hebt, heb je een veel grotere upload van ruim 31 Mbps en dat vind ik dus wel heel erg fijn een "snelle" upload. Ik upload namelijk elke dag iets en het is dan wel erg fijn dat dit snel en soepel gaat en niet met een slakke gangetje van 9 à 10 Mbps. Download is voor de meeste mensen het belangrijkste maar voor mij zijn zowel download als upload belangrijk.
Badge +1
Ik vraag me nu dus af waar alle mensen nu zijn die beweren dat ik de snelheid 103/31 niet kan krijgen hoewel ik die ruim twee jaar heb gehad. Als je gaat kijken bij andere providers meten die bij de postcode controle dat je de 100/31 snelheid kun halen. Alleen dus niet bij telfort. Ik ga er nu sterk aan denken om naar een andere provider over te stappen waarbij ik niet wordt afgeknepen door de provider.
Badge +1

Kies extra snelheidopties

Standaard snelheid: tot 50Mb/s 5Mb/s Verwachte snelheid: 50Mb/s 5Mb/s Inbegrepen in jouw pakket
Extra snelheid: tot 100Mb/s 10Mb/s Verwachte snelheid: 100Mb/s 10Mb/s 5,- p/mnd

Nou dit krijg ik als ik de postcode controle doe. Ik haal bij lange na géén 100 Mb/s maar een magere
90 M/s. Ik word dus nog steeds afgeknepen. Ik heb namelijk meer dan twee jaar een 102 Mb/s/31 Mb/s gehad. Dus kom niet met het argument dat ik geen 100 Mb/s/31 Mb/s kan halen.
Badge +1
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Even de postcode ingevoerd en walha zie hieronder......

Ik had ergens nog een bladzijde in mijn bladwijzers staan en zie daar zou ik ook meer dan een 100 Mbit/s download kunnen krijgen. Dat is overigens de snelheid die ik meer dan twee jaar heb gehad. Het is dus mogelijk dat ik die snelheid haal. Al maanden blijft de snelheid afgeknepen op 90 Mbit/s hangen en telfort maar de prijzen verhogen en minder snelheid leveren :-(

Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar

Distributiepunt(en)
SDF
Wat
FttH
Beschikbaar

Distributiepunt(en)

Wat
Sneller Internet Buitengebied 4G
Beschikbaar

Uitvalredenen
Snelheid >1Mbps, Geen buitengebied
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
107 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
214 Mbit/s
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
Badge +1
Ik was bij een goede kennis die telfort wel kon schieten. Telfort wilde geen nummerbehoud overnemen hoewel ze daartoe de verplichting op zich hebben genomen met een handtekening onder het contract. Die heeft in dit uitgevochten tot de klachtencommissie en gewonnen. Ik zal eens kijken of ik ook een klacht kan indienen bij die klachtencommissie.

Zijn er meer mensen waar telfort de snelheid heeft verlaagd (of de beloofde snelheid niet levert, maar je er wel voor betaald?) en de prijs heeft verhoogd? Gaan we met een groep naar die klachtencommissie en dan ben ik erg beniewd naar de uitkomst.
Reputatie 8
Badge +17
Ik schat in dat het kansloos is omdat de snelheid nooit voor 100% gegarandeerd wordt
Badge +1
Ik schat in dat het kansloos is omdat de snelheid nooit voor 100% gegarandeerd wordt
Natuurlijk probeert telfort hiermee weg te komen, maar wanneer je het niet probeert, gebeurt er nooit wat. Er wel stevig voor betalen en dan niet de garantie geven dat je de snelheid ook haalt, heet wanprestatie. De kpn heeft hier namelijk ook een handje van: Dingen beloven en die dan niet nakomen. Kpn en telfort verkopen dan een enorme bel lucht.
Reputatie 1
Klopt wat jimny zegt.

Op de website van Telfort geven ze trouwens netjes aan wat de standaardsnelheid is en wat op jouw adres de verwachte snelheid is. Dat vind ik geen bel lucht.
Badge +1
Dat ik niet (meer) de 100/30 Mbit/s snelheid haal heeft dus niets met de garantie en ook niet met de "standaard" snelheid op de telfort bladzijde te maken. Deze argumenten worden er iedere keer bijgehaald om er een reden voor te geven dat ik de maximale snelheid heb. Ik heb niet de maximale snelheid, want ik heb dik twee jaar een stabiele 100/30 Mbit/s verbinding gehad.Tot er iemand (telfort of kpn) heeft zitten kl**ien met de snelheid, want die snelheid gaat niet vanzelf naar beneden. Die snelheid is nu zonder enige redenen naar beneden gegaan. Niemand wil of kan hier een verklaring voor geven waarom ik dik twee jaar een 100/30 Mbit/s snelheid had en nu een magere 90/9 Mbit/s snelheid. Er nu niet mee aankomen dat ik geen snellere verbindig kan krijgen is een zinloos argument.......

Reageer